Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''1: Hvordan fungerer for eksempel DOL på iPad. Sånn noen lunde? Bra? Dårlig? Hvorfor noen lunde/bra/dårlig?''

DOL fungerer litt dårlig, blir mye scrolling. Men bedre enn på telefon.

''2: Må man betale for å lese VG Nett, Dagbladet osv?''

Nei, men om du ikke er på trådløst nettverk vil du jo måtte betale for båndbredden.

''3: Hvor fornøyd er du med dippedutten generelt sett?''

Veldig godt fornøyd.

''4: Dere som ikke har 3G-versjon, har dere prøvd å koble den sammen med en mobil for å surfe, og hvordan fungerer det?''

Har 3G (men bruker den mest på trådløst nettverk)

Fortsetter under...

dingsedama

Den er nå ikke så veldig mye å rope hurra for. Men det kommer kanskje av at jeg er vant til å redigere bilder på Mac med Ps5.

selv om jeg ikke er macbruker, så er jeg enig med deg.. jeg jublet når jeg fant ps express på appstore.. og ble uendelig skuffet når jeg fant ut hva det egentlig var... men man blir kanskje litt kravstor når man er vant til å bruke photoshop til det meste av redigering :P

selv om jeg ikke er macbruker, så er jeg enig med deg.. jeg jublet når jeg fant ps express på appstore.. og ble uendelig skuffet når jeg fant ut hva det egentlig var... men man blir kanskje litt kravstor når man er vant til å bruke photoshop til det meste av redigering :P

Mac eller PC, Photoshop er lik på begge plattformene. Og noe helt annet enn det man får på iPhone og iPad. Men det er jo noe å bruke når man er på farten og skal redigere bittelitt i full fart. Fotoredigering gjør jeg på 27". :D

''1: Hvordan fungerer for eksempel DOL på iPad. Sånn noen lunde? Bra? Dårlig? Hvorfor noen lunde/bra/dårlig?''

DOL fungerer litt dårlig, blir mye scrolling. Men bedre enn på telefon.

''2: Må man betale for å lese VG Nett, Dagbladet osv?''

Nei, men om du ikke er på trådløst nettverk vil du jo måtte betale for båndbredden.

''3: Hvor fornøyd er du med dippedutten generelt sett?''

Veldig godt fornøyd.

''4: Dere som ikke har 3G-versjon, har dere prøvd å koble den sammen med en mobil for å surfe, og hvordan fungerer det?''

Har 3G (men bruker den mest på trådløst nettverk)

Noen gode forslag til apps jeg bare MÅ ha på iPad?

Akkurat dol fungerer sånn passe. Men ellers er jeg strålende fornøyd med gubbens iPad uten 3g. Vi kobler til trådløst nett hjemme og finner ofte offentlige nett ute, så vi har ennå ikke hatt behov for å bruke mobilen som modem. Men jeg har prøvd, og det fungerer bra.

Da han fikk den var jeg sikker på at hypen var overdrevet. Men du verden så moro det er med iPad:-)

Vg og andre nettaviser finner man lett gratisversjoner av. Vi fant også massevis av musikkblader og andre blader man kan kjøpe enkeltvis eller abbonere på, til en tredjedel av prisen man må betale for papirversjonen!

Annonse

Dol fungerer overhode ikke på iPad. Det blir så tungvint at jeg velger andre forum i stedet.

Dol har sagt de skal komme med en app for iPad, men det gjenstår å se.

Du betaler ikke noe ekstra for VG nett og andre nyhetssider. VG+ og Aftenposten sin spesialversjon for iPad er foreløbig gratis, men man må antagelig abbonere senere. Spiller ingen rolle, siden jeg foretrekker webversjonen.

Jeg er svært fornøyd med iPad. Antagelig for fornøyd. Den er avhengighetsskapende.

Selv har jeg 3G versjonen, så har ikke testet mot mobil.

Jeg kjøpte in iPad 64 GB Wifi i USA for et år siden.

Den er lett å logge på et trådløst nettverk, og fungerer greit.

Skriver på den nå.

Meget lett å sjekke mail på.

Dol fungerer sånn passe, fordi innleggene kommer under, og ikke på siden som en pc.

Jeg surfer på lik linje med en pc, og betaler ikke for VG.

Har ikke forsøkt å surfe via mobiltelefon.

Gjest Elextra

Litt blank akkurat nå, skal komme tilbake til deg når jeg kommer på det.

Men den er jo genial til diverse kart- (GPS-)applikasjoner og til diverse annet som også finnes til iPhone, men som er bedre på iPad. Dessverre er det mange applikasjoner som ikke er tilgjengelig fra Norge (som med iPhone, men iPad ligger jo litt etter fordi den er nyere).

Litt blank akkurat nå, skal komme tilbake til deg når jeg kommer på det.

Men den er jo genial til diverse kart- (GPS-)applikasjoner og til diverse annet som også finnes til iPhone, men som er bedre på iPad. Dessverre er det mange applikasjoner som ikke er tilgjengelig fra Norge (som med iPhone, men iPad ligger jo litt etter fordi den er nyere).

GPS er bare på den med 3G så vidt jeg vet, ut fra måten Apple har valgt at GPS skal fungere. Så det er ikke aktuelt på den jeg nå har bestilt. Jeg har dessuten en dedikert GPS fra TomTom i bilen som jeg ikke kommer til å bytte ut, og går jeg og traver i gatene fungerer den jeg har på iPhone bra.

Men andre ting tar jeg imot tips om, så ja takk, kom gjerne tilbake når du kommer på noe. Tror jeg er litt opphengt i apps for iPhone, og med størrelsesforskjellen er det sikkert ting jeg kan like på iPad som jeg ikke syns fungerer på iPhone. Og motsatt vil jeg tro.

Annonse

jeg har med 3G og, og endte opp med ipadabonnementet til telenor til 99kr/mnd. Dette abb er helt uavhengig av det vanlige mobilabonnementet, så du trenger ikke skifte noe på mobilen med mindre du kjører tvilling, og det er jo bare dumt siden det er så mye trøbbel med de.

vet ikke om priser og grenser hos andre leverandører, men regner med at de fleste har begynt å komme med egne nettbrett-abb etterhvert. Om du ikke skal ha ipad, så finnes det jo mange flere alternativer i forskjellige prisklasser. en ting som irriterte meg veldig med ipad er at det finnes veldig lite nyttige applikasjoner som bilderedigering og freeware, der er utvalget større på androidbrett, men igjen så kommer det jo helt an på hva man vil bruke den til.

''Om du ikke skal ha ipad, så finnes det jo mange flere alternativer i forskjellige prisklasser. en ting som irriterte meg veldig med ipad er at det finnes veldig lite nyttige applikasjoner som bilderedigering og freeware, der er utvalget større på androidbrett, men igjen så kommer det jo helt an på hva man vil bruke den til.''

Det finnes ikke noe alternativ til iPad. Ikke for meg.

Hvilke bilderedigeringsapps får du til Android som ikke iOS har, og som er *gode*? Etter å ha trålet rundt litt så finner jeg mer nyttig for iPad enn for Android-brett, selv om ingen er noe å rope hurra for. Mulig jeg leter på feil plass (AppStore og Android market).

En ting er i alle fall sikkert, at om man kan bruke apps for iPhone på iPad, så finnes det bøttevis mer for å ta kule bilder med for iOS enn for Android. Og i så fall er det jo sånn at har man iPhone, så er iPad det nettbrettet man har mest nytte av.

Men nå er vel ikke nettbrett primært for å redigere bilder på. Jeg foretrekker å gjøre dette med Photoshop CS5.5 på min 27" iMac. Selvsagt kan jeg se for meg å bruke iPad til enkel bilderedigering når jeg er på tur og skal blogge litt når ikke gidder drasse på bærbar PC (som jeg ikke kan fordra å redigere bilder på heller), og da er Photogene mer enn godt nok siden det stort sett er utsnitt jeg styrer med on-the-go.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...