Gå til innhold

Madeleine: 4 år, og ingen klarsynte har "sett"

Anbefalte innlegg

Det er 4 år siden Madeleien forsvant.

Uansett hvilke teorier man har, er det påfallende at ikke ÉN eneste en av alle Europas påstått "klarsynte" har funnet henne (død eller levende).

Ikke én av dem har "sett" barnet som halve Europa har lett etter i fire år nå. Neida, de har det travelt med å finne spøkelser, og gjette hva som er bak dørene.

En konklusjon er selvsagt at ingen av de påstått "klarsynte" bryr seg, eller så er de med på det. Men det mest sannsynlige er nok det de ikke vil innrømme - at de ikke finner henne fordi de selvsagt ikke er mer "klarsynte" enn en dopet muldvarp.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

59

• Angustia

8

• ShitDiddelyDo

7

• sant å si

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Det bør egentlig ikke være noen provokasjon, men fakta til etterretning. Hadde det vært noen "klarsynte" ville de vel ha funnet henne?

Med vennlig hilsen

Det er selvsagt ikke alle klarsynte som ser eller kan alt, og ikke alle angivelige klarsynte som virkelig er klarsynte.. Mormor kunne se mye, men hun greide ikke å se ting som ble borte. Hun så mer direkte hendelser der og da, og det måtte være relatert til hennes eget liv.

Det er selvsagt ikke alle klarsynte som ser eller kan alt, og ikke alle angivelige klarsynte som virkelig er klarsynte.. Mormor kunne se mye, men hun greide ikke å se ting som ble borte. Hun så mer direkte hendelser der og da, og det måtte være relatert til hennes eget liv.

Joda, men her (i dette tilfellet) er det INGEN som har "sett" noe. På 4 år. Ikke en eneste en har sett henne, og giddet å finne henne.

Med vennlig hilsen

Annonse

Det overrasker neppe deg som ikke tror på dette.

Nei, det overrasker meg selvsagt ikke. :-)

Det som egentlig overrasker meg er hvordan noen av disse påstått "klarsynte" kan promotere seg, uten å faktisk gjøre noe nyttig.

Man ville forventet at hvis noen virkelig hadde spesielle evner, så ville de brukt dem til å gjøre ting ingen andre klarer - som å finne Madeleine. Men neida, det er visstnok ikke interessant nok for noen av dem. Ikke én har funnet henne.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Joda, men her (i dette tilfellet) er det INGEN som har "sett" noe. På 4 år. Ikke en eneste en har sett henne, og giddet å finne henne.

Med vennlig hilsen

Nei, det er triste saker:(

Kan ikke engang forestille meg hvordan det er for foreldrene å leve i dette marerittet :(

Gjest segunda

Det som egentlig overrasker meg er hvordan noen av disse påstått "klarsynte" kan promotere seg, uten å faktisk gjøre noe nyttig.

Man ville forventet at hvis noen virkelig hadde spesielle evner, så ville de brukt dem til å gjøre ting ingen andre klarer - som å finne Madeleine. Men neida, det er visstnok ikke interessant nok for noen av dem. Ikke én har funnet henne.

Med vennlig hilsen

Jeg gidder ikke engasjere meg i dette. Hvis klarsynte hadde funnet alle forsvunne mennesker hadde vi ikke hatt noen tvil om at de var klarsynte.

Du forutsetter at personer med slike "evner" kan styre dette selv.

Jeg forutsetter at minst én av de påstått "klarsynte" faktisk kan finne hun som omtrent var Europas mest ettersøkte i flere år.

De fant ikke Osama bin Laden heller, for den saks skyld.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

Jeg forutsetter at minst én av de påstått "klarsynte" faktisk kan finne hun som omtrent var Europas mest ettersøkte i flere år.

De fant ikke Osama bin Laden heller, for den saks skyld.

Med vennlig hilsen

Er det noen flere kjente som de burde ha funnet;-) Amerikanske soldater fant bin Laden til slutt, tror du at Madeleine blir funnet til slutt?

Annonse

Gjest togli

Med vennlig hilsen

Og hvis en klarsynt hadde funnet Madeleine, så hadde du selvsagt hatt en plausibel forklaring på hvordan dette kunne være mulig - tilfeldigheter, hjernen som spiller en et puss etc etc.....

Det er klarsynte som har funnet, om ikke mennesker, så iallefall ting - og dette er bevist - men de som ikke tror på det vil jo selvsagt ha bevist at det ikke er tilfeldigheter som spiller inn - og det er kanskje ikke like enkelt å bevise...

Nei, det er triste saker:(

Kan ikke engang forestille meg hvordan det er for foreldrene å leve i dette marerittet :(

Nei, jeg tenker også på det. Og å høre fra "klarsynte" at de kan finne henne (for penger), men ingen finner henne. Det minner veldig om sjarlatanene som kan "kurere kreft".

En annen sak er at tilsynelatende ingen i det alternative miljøet reagerer på dette. Ingen (tilsynelatende) spør seg selv det spørsmålet jeg stiller i det første innlegget. Hadde dette vært innenfor vitenskapen, så ville teorien vært forklastet for lenge siden.

Med vennlig hilsen

Er det noen flere kjente som de burde ha funnet;-) Amerikanske soldater fant bin Laden til slutt, tror du at Madeleine blir funnet til slutt?

Det er mulig hun blir funnet, selv om jeg tviler på det. Det er tusenvis av mennesker som bare forsvinner, uten spor, dessverre.

Og uten at de påstått "klarsynte" finner noen av dem, for øvrig.

Med vennlig hilsen

Det fungerer ikke slik, dessverre. Man kan ikke bare trykke på en knapp og vips så vet man hvor en savnet person er. Det er langt mer sammensatt enn som så. For mange trengs det relateres til noe i sitt eget liv feks.

Joda, det finnes millioner av dårlige unnskyldninger, men faktum er at ikke én eneste "klarsynt" har produsert noe som helst.

Og disse "begrunnelsene" hører man da ikke om når de tilbyr hjelp.

Det virker ikke. Så enkelt er det.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...