Gå til innhold

Madeleine: 4 år, og ingen klarsynte har "sett"

Anbefalte innlegg

Gjest MayLynn
Skrevet

Nei, jeg tenker også på det. Og å høre fra "klarsynte" at de kan finne henne (for penger), men ingen finner henne. Det minner veldig om sjarlatanene som kan "kurere kreft".

En annen sak er at tilsynelatende ingen i det alternative miljøet reagerer på dette. Ingen (tilsynelatende) spør seg selv det spørsmålet jeg stiller i det første innlegget. Hadde dette vært innenfor vitenskapen, så ville teorien vært forklastet for lenge siden.

Med vennlig hilsen

''Og å høre fra "klarsynte" at de kan finne henne (for penger), men ingen finner henne.''

Wow - kan du dokumentere dette? Er det klarsynte som har tatt kontakt med Madeleine's foreldre og sagt at de kan finne henne mot penger? Og så fant de henne ikke? Betalte de likevel?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

59

• Angustia

8

• ShitDiddelyDo

7

• sant å si

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest MayLynn
Skrevet

Og hvis en klarsynt hadde funnet Madeleine, så hadde du selvsagt hatt en plausibel forklaring på hvordan dette kunne være mulig - tilfeldigheter, hjernen som spiller en et puss etc etc.....

Det er klarsynte som har funnet, om ikke mennesker, så iallefall ting - og dette er bevist - men de som ikke tror på det vil jo selvsagt ha bevist at det ikke er tilfeldigheter som spiller inn - og det er kanskje ikke like enkelt å bevise...

''Og hvis en klarsynt hadde funnet Madeleine, så hadde du selvsagt hatt en plausibel forklaring på hvordan dette kunne være mulig - tilfeldigheter, hjernen som spiller en et puss etc etc.....''

He he

Skrevet

Og hvis en klarsynt hadde funnet Madeleine, så hadde du selvsagt hatt en plausibel forklaring på hvordan dette kunne være mulig - tilfeldigheter, hjernen som spiller en et puss etc etc.....

Det er klarsynte som har funnet, om ikke mennesker, så iallefall ting - og dette er bevist - men de som ikke tror på det vil jo selvsagt ha bevist at det ikke er tilfeldigheter som spiller inn - og det er kanskje ikke like enkelt å bevise...

Hei,

Men ingen finner henne så det er ikke engang en problemstilling, og hvis noen gjør det, så skal man selvsagt se på hvordan det skjedde.

Foreløpig er det slik at "klarsynte" er med i tester og konkurranser ikke scorer bedre enn det hvem som helst scorer ved tilfeldigheter.

Synes ikke du det er "merkelig" at det skal være så mange påstått "klarsynte" i hele Europa, og ikke en eneste en av dem klarer å finne henne. (Greit at ikke alle finner henne, men i hvert fall minst én av dem.) Betyr ikke det noe?

Med vennlig hilsen

Gjest dessverre
Skrevet

Joda, det finnes millioner av dårlige unnskyldninger, men faktum er at ikke én eneste "klarsynt" har produsert noe som helst.

Og disse "begrunnelsene" hører man da ikke om når de tilbyr hjelp.

Det virker ikke. Så enkelt er det.

Med vennlig hilsen

Tja, så blankt avfeier jeg det ikke. Naboens katt ble funnet etter å ha vært forsvunnet i lang tid den hadde falt ned i en åpen brønn og kom seg ikke opp, de tok kontakt med en klarsynt i nabolandsbyen. Så tja, noe virker, men slettes ikke alt og mye tøv og fanteri der som andre steder.

Gjest togli
Skrevet

Nei, jeg tenker også på det. Og å høre fra "klarsynte" at de kan finne henne (for penger), men ingen finner henne. Det minner veldig om sjarlatanene som kan "kurere kreft".

En annen sak er at tilsynelatende ingen i det alternative miljøet reagerer på dette. Ingen (tilsynelatende) spør seg selv det spørsmålet jeg stiller i det første innlegget. Hadde dette vært innenfor vitenskapen, så ville teorien vært forklastet for lenge siden.

Med vennlig hilsen

Det er vel ingen ekte klarsynte som greier å finne forsvunne mennesker vil jeg tro.... De som påstår at de kan slike ting er nok de man helst ikke bør høre på. Min erfaring er at klarsynte ofte går "stille i dørene" fordi de faktisk er helt "normale mennesker" og ikke gjør dette for å få oppmerksomhet. Her jeg bor brukte man en bestemt dame for å finne dyr etc som hadde forsvunnet på beite om sommeren, og hun "visste" alltid hvor de var. Sånn ellers ønsket hun ikke så mye publisitet, men det er idag skrevet bok om henne siden hun også nekta å ta et bestilt fly fordi hun fikk en følelse av at det kunne være farlig for henne. Dette flyet styrta...

Du får bare godta at folk kan ha hatt opplevelser du ikke har hatt og respektere dem for det, uten å hele tiden føle behov for å "bevise" hvor "rare" vi er.

Skrevet

''Og å høre fra "klarsynte" at de kan finne henne (for penger), men ingen finner henne.''

Wow - kan du dokumentere dette? Er det klarsynte som har tatt kontakt med Madeleine's foreldre og sagt at de kan finne henne mot penger? Og så fant de henne ikke? Betalte de likevel?

Hei,

Jeg leste i et intervju for lenge siden at det var mange som gjorde det. Jeg antar de ikke betalte (de er vitenskapelig utdannet, så jeg antar de ikke tror på slikt), men selvsagt i en slik situasjon så kan alle vakle.

Med vennlig hilsen

Gjest beathethe
Skrevet

Jeg sitter rett ved solen (og har for øvrig vært på en lang tur i solen), så din "klarsynthet" er meget mangelfull! :-)

Med vennlig hilsen

Ikke i det hele tatt. Du trenger en tur til ut i sola, mulig to.

Gjest togli
Skrevet

Joda, det finnes millioner av dårlige unnskyldninger, men faktum er at ikke én eneste "klarsynt" har produsert noe som helst.

Og disse "begrunnelsene" hører man da ikke om når de tilbyr hjelp.

Det virker ikke. Så enkelt er det.

Med vennlig hilsen

''Det virker ikke. Så enkelt er det.''

Du har selvfølgelig rett, som alltid!

Skrevet

Det er vel ingen ekte klarsynte som greier å finne forsvunne mennesker vil jeg tro.... De som påstår at de kan slike ting er nok de man helst ikke bør høre på. Min erfaring er at klarsynte ofte går "stille i dørene" fordi de faktisk er helt "normale mennesker" og ikke gjør dette for å få oppmerksomhet. Her jeg bor brukte man en bestemt dame for å finne dyr etc som hadde forsvunnet på beite om sommeren, og hun "visste" alltid hvor de var. Sånn ellers ønsket hun ikke så mye publisitet, men det er idag skrevet bok om henne siden hun også nekta å ta et bestilt fly fordi hun fikk en følelse av at det kunne være farlig for henne. Dette flyet styrta...

Du får bare godta at folk kan ha hatt opplevelser du ikke har hatt og respektere dem for det, uten å hele tiden føle behov for å "bevise" hvor "rare" vi er.

Vel, det du sier der er jo at klarsynte kan vite hvor Madeleine er, men fordi de foretrekker å leve i det stille, gidder de ikke å si fra?

Eller misforstår jeg deg?

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

''Og hvis en klarsynt hadde funnet Madeleine, så hadde du selvsagt hatt en plausibel forklaring på hvordan dette kunne være mulig - tilfeldigheter, hjernen som spiller en et puss etc etc.....''

He he

Jeje, det er som det berømmelige hakket i plata ;)

Skrevet

''Det virker ikke. Så enkelt er det.''

Du har selvfølgelig rett, som alltid!

I motsetning til deg?

Mener du at du har rett eller tar du feil (altså, klarsynthet eksisterer ikke)?

Hvis du mener du har rett, er du vel akkurat som meg? ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Med vennlig hilsen

Vitenskapen har ikke svar på alt, men kanskje og ganske sannsynlig finnes det vitenskapelig forklaring i fremtiden på det vi kaller 'klarsynthet'.

Skrevet

Tja, så blankt avfeier jeg det ikke. Naboens katt ble funnet etter å ha vært forsvunnet i lang tid den hadde falt ned i en åpen brønn og kom seg ikke opp, de tok kontakt med en klarsynt i nabolandsbyen. Så tja, noe virker, men slettes ikke alt og mye tøv og fanteri der som andre steder.

Joda, det er tusenvis av historier, men så snart man faktisk undersøker det så viser deg seg av evnene faktisk ikke er bedre enn det man forventer ved tilfeldigheter (altså, akkurat like gode som de som ikke påberoper seg evner.)

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

Vel, det du sier der er jo at klarsynte kan vite hvor Madeleine er, men fordi de foretrekker å leve i det stille, gidder de ikke å si fra?

Eller misforstår jeg deg?

Med vennlig hilsen

De har ikke blitt spurt og har ingen forutsetninger på forhånd å vite om de kan greie det eller ikke. Det er vel få ekte klarsynte som liker å sette seg i denne situasjonen når de ikke kan vite 100 % sikkert om det greier det, for de vet jo at da blir de latterliggjorte av sånne som deg - og det ødelegger mye.

Gjest togli
Skrevet

I motsetning til deg?

Mener du at du har rett eller tar du feil (altså, klarsynthet eksisterer ikke)?

Hvis du mener du har rett, er du vel akkurat som meg? ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg latterliggjør ikke deg som ikke tror på dette - det er der forskjellen ligger!

Skrevet

Vitenskapen har ikke svar på alt, men kanskje og ganske sannsynlig finnes det vitenskapelig forklaring i fremtiden på det vi kaller 'klarsynthet'.

Vitenskapen leter nettopp mellom himmel og jord, men så langt er det ikke noen uavhengige undersøkelser som tilsier at "klarsynthet" faktisk eksisterer.

Man kan selvsagt påberope seg alle mulige "gaver", men de eksisterer ikke bare fordi noen påstår det. Den vitenskapelige forklaringen for klarsynhet kan være "ikke påvist". Enkelt og greit.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg latterliggjør ikke deg som ikke tror på dette - det er der forskjellen ligger!

Men du kommer med en påstand om at dette "funker", i åpen strid med omtrent alt av vitenskapelig kunnskap og bevis, og observasjoner. Og du blir "fornærmet" når jeg påpeker dette...???

Ingen kommer med noen gode forklaringer for hvorfor ikke en eneste en av alle Europas klarsynte har funnet Madeleine. Er ikke det et vesentlig poeng? Teller ikke det for noe?

Med vennlig hilsen

Skrevet

De har ikke blitt spurt og har ingen forutsetninger på forhånd å vite om de kan greie det eller ikke. Det er vel få ekte klarsynte som liker å sette seg i denne situasjonen når de ikke kan vite 100 % sikkert om det greier det, for de vet jo at da blir de latterliggjorte av sånne som deg - og det ødelegger mye.

Hæ?

Hvis du er klarsynt, og mener du har evner til å "se" hvor et forsvunnet barn er, så gjør du ikke noe fordi ingen ba deg? Eller fordi du kan bli latterliggjort? Eller fordi du ikke blir betalt?

Jeg kan forstå at et eller noen få individer kan unnlate å finne henne. Men her snakker vi om at hver eneste klarsynte i Europa tilsynelatende ikke vil/tør/kan.

Og det er ikke på grunn av meg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeje, det er som det berømmelige hakket i plata ;)

Fra deg eller meg? ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest dessverre
Skrevet

Joda, det er tusenvis av historier, men så snart man faktisk undersøker det så viser deg seg av evnene faktisk ikke er bedre enn det man forventer ved tilfeldigheter (altså, akkurat like gode som de som ikke påberoper seg evner.)

Med vennlig hilsen

Er nok ikke helt tilfelle skjønner du, men greit å bortforklare det som ikke er 100% forklarlig. Ikke det at jeg tror fullt ut på dette, men min mormor så mye frem i tid hva som skulle skje, konkrete ulykker og dens detaljer som kun politiet kjente til inkl. navngitte personer osv. Så tja, som sagt, det er mye som ikke kan forklares. Og det er ikke så enkelt som å si at finn henne ellers tror jeg ikke på dere. Hadde det vært så enkelt som å trykke på en knapp og funnet henne hadde der ikke fantes noen savnede personer i verden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...