Gå til innhold

Madeleine: 4 år, og ingen klarsynte har "sett"

Anbefalte innlegg

Håning ja.

http://www.abcnyheter.no/node/130536 Hun mistet datteren sin og ble nedringt av folk som mente seg "klarsynte". Er ikke det å håne like mye?

Når overtroen blir legitim, så ender man med slike ting som heksebrenning og at folk ikke går til lege. (I Afrika er det nok å være født albino) "Fordi det finnes mer mellom himmel og jord.." Mer enn de fleste andre steder pleier jeg å tenke når jeg hører den.

Man skal ikke ufarliggjøre kvakksalveri!

Fortsetter under...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

59

• Angustia

8

• ShitDiddelyDo

7

• sant å si

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

http://www.abcnyheter.no/node/130536 Hun mistet datteren sin og ble nedringt av folk som mente seg "klarsynte". Er ikke det å håne like mye?

Når overtroen blir legitim, så ender man med slike ting som heksebrenning og at folk ikke går til lege. (I Afrika er det nok å være født albino) "Fordi det finnes mer mellom himmel og jord.." Mer enn de fleste andre steder pleier jeg å tenke når jeg hører den.

Man skal ikke ufarliggjøre kvakksalveri!

Jeg er nesten fristet til å si "Amen"! ;-)

Med vennlig hilsen

Vet du stiller spm til togli men tar meg friheten med å svare selv og.

Nei ikke fornærmet, bare drittlei av at alt du ikke tror på håner du.

Underskriver den. Sør viser generelt svært lite respekt for at andre kan ha andre synspunkter enn han.

Underskriver den. Sør viser generelt svært lite respekt for at andre kan ha andre synspunkter enn han.

Nåja, hvor er "respekten" for synspunktet at det faktisk ikke er noen "klarsynthet"?

Meget fraværende, virker det som.

Det er akkurat som når man kritiserer religion - man finner alle mulige unnskyldninger og bortforklaringer for å unngå å diskutere fakta, observasjoner og hva saken gjelder. I stedet kommer man med påstander om "håning" "respekt" og alt mulig annet.

Med vennlig hilsen

Annonse

Her er jeg faktisk hjertens enig med deg.

Her til lands har vi f.eks. Therese-saken, og hvis jeg ikke husker helt feil, så har det faktisk vært "klarsynte" som har uttalt seg om denne. Uten at det har hjulpet stort.

Nå banner du også i kirken! ;-)

Og det vil nok fortsette så lenge de ikke blir utfordret, og bedt om uavhengige observasjoner og dokumentasjon på at noe overnaturlig faktisk skjer. (Hvilket selvsagt ikke burde være noe problem å fremskaffe hvis noe "skjer".)

Med vennlig hilsen, og takk.

sant å si

Nei, jeg tenker også på det. Og å høre fra "klarsynte" at de kan finne henne (for penger), men ingen finner henne. Det minner veldig om sjarlatanene som kan "kurere kreft".

En annen sak er at tilsynelatende ingen i det alternative miljøet reagerer på dette. Ingen (tilsynelatende) spør seg selv det spørsmålet jeg stiller i det første innlegget. Hadde dette vært innenfor vitenskapen, så ville teorien vært forklastet for lenge siden.

Med vennlig hilsen

Minner også om predikanten Svein Magne Pedersen som påberoper seg både å ha kurert kreft og AIDS og å ha vekket opp folk fra de døde.

Finner det ytterst fascinerende at ikke en eneste en av disse som har opplevd et slikt mirakel vil stå fram og fortelle om det.

Hadde det vært jeg, ville jeg

1 - gjort det jeg kunne for å gi denne Fantastiske Helbrederen all den oppmerksomhet og ære han fortjente, og

2 - tjent mengder av spenn på den sensasjonelle historien min.

Gjest ekte klarsynt

Nå banner du også i kirken! ;-)

Og det vil nok fortsette så lenge de ikke blir utfordret, og bedt om uavhengige observasjoner og dokumentasjon på at noe overnaturlig faktisk skjer. (Hvilket selvsagt ikke burde være noe problem å fremskaffe hvis noe "skjer".)

Med vennlig hilsen, og takk.

Jakten på den sjette sans begynner om nøyaktig 8 minutter på TVNorge. Slå på, og bli overbevist av alle de dyktige folkene som er med.

Jakten på den sjette sans begynner om nøyaktig 8 minutter på TVNorge. Slå på, og bli overbevist av alle de dyktige folkene som er med.

Dette må være TV-annonsørenes favorittpublikum - folk som totalt mangler skeptisk sans, og derfor tror på hva som helst av det de ser i programmer og annonser.

Det er jo genialt!

Med vennlig hilsen

sant å si

Problemet med klarsynte er at de klarer ikke tippe riktig om det blir kron og mynt mer enn ca 50 % av tilfellene.

De som oss andre.

Jeg har faktisk sett på "Jakten på den sjette sans". Det gjorde meg overhodet ikke til noen troende på klarsynthet, snarere tvert imot faktisk - det var jo rett og slett hysterisk morsom å se de dumme seg ut på TV;-)

Annonse

ShitDiddelyDo

Ja, dette er besynderlig, men jeg har ikke så veldig høye tanker om troverdigheten til verken Ghostbusters, engleskoleelever (eller lærerinner for den saks skyld), eller mennesker som fører dialog med hester, så spesielt overraskende vil jeg ikke tro det er.

ShitDiddelyDo

Nå høres du ut som en kompis av meg.

"Bare du leser boka til Gry Jannicke Jarlum så vil du forstå! Les den, da!".

Jeg leste den aldri, og jeg forstår fortsatt ikke.

Når det gjelder Åndenes Makt har jeg også sett på det, og det er et program som kan bli en dyr fornøyelse. Sjelden har jeg hatt mer lyst til å kaste harde gjenstander inn i tv-en enn da jeg så dette vannviddet.

Gjest sjøstjerna

Når det gjelder Åndenes Makt har jeg også sett på det, og det er et program som kan bli en dyr fornøyelse. Sjelden har jeg hatt mer lyst til å kaste harde gjenstander inn i tv-en enn da jeg så dette vannviddet.

Åndenes makt ser jeg som underholdning. Jeg forstår jo at dette er TV.

Jeg tror likevel det er mer mellom himmel og jord enn det jeg ser/forstår.

''"Bare du leser boka til Gry Jannicke Jarlum så vil du forstå! Les den, da!".

Jeg leste den aldri, og jeg forstår fortsatt ikke.''

*hehe* Jeg prøvde å lese den, men etter min mening har den dama røyka mer enn bare sokka sine og jeg la ganske fort fra meg boka igjen. Og jeg tror faktisk på en del av dette overnaturlig-styret. :o)

Åndenes makt ser jeg som underholdning. Jeg forstår jo at dette er TV.

Jeg tror likevel det er mer mellom himmel og jord enn det jeg ser/forstår.

''Jeg tror likevel det er mer mellom himmel og jord enn det jeg ser/forstår.''

Har du noensinne møtt noen som IKKE tror det? Dette er en floskel og en selvfølge.

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna

''Jeg tror likevel det er mer mellom himmel og jord enn det jeg ser/forstår.''

Har du noensinne møtt noen som IKKE tror det? Dette er en floskel og en selvfølge.

Med vennlig hilsen

Fint, så du tror også som meg da - at det er mye mellom himmel og jord som ikke kan forstås/forklares. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...