Gå til innhold

Overspisere skjuler store matinntak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Du bommer jo helt! Dette er snakk om en spiseforstyrrelse, på linje med bulimi og anorexi.

Og at mange, spesielt de med kraftig overvekt, lider av en spiseforstyrrelse, bør ikke akkurat overraske noen.

Generelt har du rett i at overvektige spiser mer enn kroppen deres tåler, uavhengig av om det skyldes en spiseforstyrrelse eller ikke. Men det betyr ikke at alle overvektige spiser ekstremt mye, eller at alle kan bli like slanke.

Jeg har barn som ikke er biologisk i slekt med hverandre, og en av dem er sylslank, men legger til livs utrolig mye mat, mens den andre er slank, men heller ikke mer, selv om barnet spiser svært lite. Klart biologien har innvirkning på hvor fort folk legger på seg, noe annet er tull å hevde.

tzatziki1365380058

Man må jo lure på disse forskerne og pengene som brukes på denne typen sysselsetting.

Nå har de altså kommet fram til at overspisere spiser mye mat.

Det store spørsmålet burde være hvor mye penger de brukte på prosjektet.

Hallo? Jeg forventer mer av deg! :)

Det de har kommet frem til, er at det finnes en spiseforstyrrelse som heter tvangsspisning/overspisning. Konsekvensen av lidelsen er overvekt. Men årsaken til overvekten, er altså en spiseforstyrrelse! En ganske viktig distinksjon i forhold til "hverdagsgfeite", som egentlig kan ta kontroll hvis de vil, men ikke "gidder".

Annonse

ShitDiddelyDo

Hallo? Jeg forventer mer av deg! :)

Det de har kommet frem til, er at det finnes en spiseforstyrrelse som heter tvangsspisning/overspisning. Konsekvensen av lidelsen er overvekt. Men årsaken til overvekten, er altså en spiseforstyrrelse! En ganske viktig distinksjon i forhold til "hverdagsgfeite", som egentlig kan ta kontroll hvis de vil, men ikke "gidder".

'' Hallo? Jeg forventer mer av deg! :)''

Jeg skal være den første til å innrømme at ikke klikket meg inn på linken, men antok at det var noe i det trådstarter skrev.

Forskerne kommer jo stadig frem til de mest utrolige selvfølgeligheter, så hvorfor ikke? ;)

Gjest segunda

'' Hallo? Jeg forventer mer av deg! :)''

Jeg skal være den første til å innrømme at ikke klikket meg inn på linken, men antok at det var noe i det trådstarter skrev.

Forskerne kommer jo stadig frem til de mest utrolige selvfølgeligheter, så hvorfor ikke? ;)

Trådstarter blander sammen begrepene overspiser og overvektig. Artikkelen handler om overspising.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...