Gå til innhold

Etniske nordmenn blir minoritet i Norge

Anbefalte innlegg

megler Smekk

Innvandringen fra fjerne kulturer akkselererer i følge Statisktisk Sentralbyrå: http://www.ssb.no/innvandring/fig1-utvikling.gif

Jeg har et inntrykk av at folk flest må være i en slags dvale og skjønner antageligvis ikke at ting går den gale veien før det er for sent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364357-etniske-nordmenn-blir-minoritet-i-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Angustia

7

• Mary Poppins

5

• megler Smekk

5

Mary Poppins

''Jeg har et inntrykk av at folk flest må være i en slags dvale og skjønner antageligvis ikke at ting går den gale veien før det er for sent.''

Det er mitt inntrykk også. Men snart kommer Sør med sin "det bor kun 2% registrerte muslimer i Norge" argument, som han da bruker for å forklare hvor få innvandrere det egentlig bor i Norge.

Ettersom du etterlyste det - tallet 2% kommer fra samme kilde som det megler Smekk har. Det stemmer også overens med at ca 20% av innvandrere (10%) er muslimer. Resten er hovedsakelig kristne.

Hans tall viser 10-12% innvandrere i Norge, hvilket er et helt normalt tall.

Med vennlig hilsen

''Jeg har et inntrykk av at folk flest må være i en slags dvale og skjønner antageligvis ikke at ting går den gale veien før det er for sent.''

Det er mitt inntrykk også. Men snart kommer Sør med sin "det bor kun 2% registrerte muslimer i Norge" argument, som han da bruker for å forklare hvor få innvandrere det egentlig bor i Norge.

Svaret over var til deg.

:-)

Med vennlig hilsen

megler Smekk

Ettersom du etterlyste det - tallet 2% kommer fra samme kilde som det megler Smekk har. Det stemmer også overens med at ca 20% av innvandrere (10%) er muslimer. Resten er hovedsakelig kristne.

Hans tall viser 10-12% innvandrere i Norge, hvilket er et helt normalt tall.

Med vennlig hilsen

Du tok ikke poenget, men det hadde jeg heller ikke forventet.

Gjest togli

I lokalavisa mi var det storoppslag om dette sist uke, og der sto det at tre av hundre, altså 3 % av den norske befolkning, er av utenlandsk herkomst - og dette tallet hadde visst vært relativt stabilt lenge så vidt jeg fikk med meg.

Annonse

Mary Poppins

I lokalavisa mi var det storoppslag om dette sist uke, og der sto det at tre av hundre, altså 3 % av den norske befolkning, er av utenlandsk herkomst - og dette tallet hadde visst vært relativt stabilt lenge så vidt jeg fikk med meg.

3%? Det er jo feil?

Gjest Det er feil

Alle utlendinger er ikke muslimer.

Tre av hundre er muslimer

http://www.nyttiuka.no/default.aspx?menu=617&id=33702

Du tok ikke poenget, men det hadde jeg heller ikke forventet.

Joda, jeg har sett akkurat de samme hysteriske forestillingene som har ropt ulv-ulv siden en gang på 1970-tallet.

Før det var det akkurat det samme, men da om nordlendinger og folk fra Finnmark! :knegg:

Med vennlig hilsen

Gjest speer

''I lokalavisa mi var det storoppslag om dette sist uke, og der sto det at tre av hundre, altså 3 % av den norske befolkning, er av utenlandsk herkomst - og dette tallet hadde visst vært relativt stabilt lenge så vidt jeg fikk med meg.''

Enten har du misforstått, eller så farer avisen med ren løgn.

Mary Poppins

Innvandrere utgjør 12,2% av Norges befolkning så enten husker du feil eller så kom med de med relativt grov feilinformasjon i lokalavisen deres. Det betyr altså at over 1 av 10 er innvandrere i Norge. I Oslo utgjør innvandrerbefolkningen 27%, altså nesten 1 av 3.

Per 01.01.2010 var det ca 459000 innvandrere i Norge, mens per 01.01.2011 er det registrert ca 600900, med ande ord en økning på ca 30%.

Gjest segunda

Innvandrere utgjør 12,2% av Norges befolkning så enten husker du feil eller så kom med de med relativt grov feilinformasjon i lokalavisen deres. Det betyr altså at over 1 av 10 er innvandrere i Norge. I Oslo utgjør innvandrerbefolkningen 27%, altså nesten 1 av 3.

Per 01.01.2010 var det ca 459000 innvandrere i Norge, mens per 01.01.2011 er det registrert ca 600900, med ande ord en økning på ca 30%.

Jeg er en av registrerte innvandrere og forstår ikke helt problemet.

Annonse

Gjest togli

''I lokalavisa mi var det storoppslag om dette sist uke, og der sto det at tre av hundre, altså 3 % av den norske befolkning, er av utenlandsk herkomst - og dette tallet hadde visst vært relativt stabilt lenge så vidt jeg fikk med meg.''

Enten har du misforstått, eller så farer avisen med ren løgn.

Jeg hadde misforstått ;) Sjekk svar et annet sted i tråden...

Gjest Nord og ned.

Joda, jeg har sett akkurat de samme hysteriske forestillingene som har ropt ulv-ulv siden en gang på 1970-tallet.

Før det var det akkurat det samme, men da om nordlendinger og folk fra Finnmark! :knegg:

Med vennlig hilsen

Du fikk tydligvis LG i matematikk, og er åpenbart stolt av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...