Gå til innhold

Etniske nordmenn blir minoritet i Norge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Angustia

7

• Mary Poppins

5

• megler Smekk

5

megler Smekk

Joda, jeg har sett akkurat de samme hysteriske forestillingene som har ropt ulv-ulv siden en gang på 1970-tallet.

Før det var det akkurat det samme, men da om nordlendinger og folk fra Finnmark! :knegg:

Med vennlig hilsen

Jaja, så var det dette med å være i dvale da...

megler Smekk

Innvandrere utgjør 12,2% av Norges befolkning så enten husker du feil eller så kom med de med relativt grov feilinformasjon i lokalavisen deres. Det betyr altså at over 1 av 10 er innvandrere i Norge. I Oslo utgjør innvandrerbefolkningen 27%, altså nesten 1 av 3.

Per 01.01.2010 var det ca 459000 innvandrere i Norge, mens per 01.01.2011 er det registrert ca 600900, med ande ord en økning på ca 30%.

Fra SSB:

''Antall innvandrere vil øke sterkt i årene framover, fra 460 000 i dag til mellom 1 og 1,8 millioner i 2060. Antall norskfødte med innvandrerforeldre vil samtidig øke fra 93 000 til mellom 300 000 og 500 000. Samlet vil disse to gruppene utgjøre mellom 1,3 og 2,3 millioner personer, eller mellom 22 og 28 prosent av folkemengden i 2060.''

http://www.ssb.no/emner/02/03/innvfram/

Fra SSB:

''Antall innvandrere vil øke sterkt i årene framover, fra 460 000 i dag til mellom 1 og 1,8 millioner i 2060. Antall norskfødte med innvandrerforeldre vil samtidig øke fra 93 000 til mellom 300 000 og 500 000. Samlet vil disse to gruppene utgjøre mellom 1,3 og 2,3 millioner personer, eller mellom 22 og 28 prosent av folkemengden i 2060.''

Ja, så om 50 år vil ca 25% ha innvandrerbakgrunn, og selvsagt vil svært mange av dem ha bodd i Norge mesteparten av livet.

Hva er problemet?

Mary Poppins

Fra SSB:

Jepp jeg så det..

Gjest Tvilende til innvandringspolitikken.

Ja, så om 50 år vil ca 25% ha innvandrerbakgrunn, og selvsagt vil svært mange av dem ha bodd i Norge mesteparten av livet.

Hva er problemet?

Problemet er stridigheter som oppstår. De landene i europa som har lengst erfaring (altså flest borgere med innvandrerbakgrunn over flere generasjoner) med innvandring generelt, er Frankrike og England. Og her er også problemet størst. Dette gav seg faktisk utslag på det Franske landslaget under siste VM i fotball.

Om det ser aldri så idyllisk ut, så ulmer det under overflate.

Nord og ned beskrev situasjonen i Olso området meget godt.

I Oslo finnes der utallige eldre som er redde for å ta seg en spasertur i diverse områder av byen.

Disse eldre har ikke utviklet en fremmedfrykt uten grunn.

Annonse

Gjest Jacoba

Problemet er stridigheter som oppstår. De landene i europa som har lengst erfaring (altså flest borgere med innvandrerbakgrunn over flere generasjoner) med innvandring generelt, er Frankrike og England. Og her er også problemet størst. Dette gav seg faktisk utslag på det Franske landslaget under siste VM i fotball.

I Oslo finnes der utallige eldre som er redde for å ta seg en spasertur i diverse områder av byen.

...Å trekke inn en fotballkamp er dessverre ikke så relevant, da denne sporten tiltrekker seg vanvittige mengder brøleaper av etnisk norsk herkomst. De tremger ikke innvandrere for å lage stridigheter.

Gjest Tvilende til innvandringspolitikken

...Å trekke inn en fotballkamp er dessverre ikke så relevant, da denne sporten tiltrekker seg vanvittige mengder brøleaper av etnisk norsk herkomst. De tremger ikke innvandrere for å lage stridigheter.

Hva skal jeg dra frem for å illustrere hva som skjer da ? Bombeeksplosjoner i England, eller bilbrenning i Frankrike. Eller gjengoppgjør i Oslo. Ikke meningen å henge ut hverkenn den ene eller andre, men bare en realitet som jeg får inn via tv ruten hver eneste bidige dag.

Får vil snakke høyt om det de tenker, for de blir stempelet som rasist, oppvigler os.osv.

Det er kort og godt en realitet.

Problemene i Frankrike og Storbritannia er hovedsakelig relatert til fattigdom, og spesielt arbeidsløshet.

Men uansett, skal man virkelig reduseres til et system hvor man sier til Ali at "Beklager, du får ikke komme inn i landet, fordi José (som har samme hudfarge som du har) var kriminell."

Skal Ali være ansvarlig for det José har gjort?

Med vennlig hilsen

Hva skal jeg dra frem for å illustrere hva som skjer da ? Bombeeksplosjoner i England, eller bilbrenning i Frankrike. Eller gjengoppgjør i Oslo. Ikke meningen å henge ut hverkenn den ene eller andre, men bare en realitet som jeg får inn via tv ruten hver eneste bidige dag.

Får vil snakke høyt om det de tenker, for de blir stempelet som rasist, oppvigler os.osv.

Det som er en realitet er at i Storbritannia/Irland har interne stridigheter (blant etnisk hvite) drept over 3000.

De har hatt enorme fotball-hooligans problemer, som ikke har noe som helst å gjøre med innvandrere, det heller.

Med vennlig hilsen

Gjest Jacoba

Ps, jeg er ikke uenig med deg. Men akkurat i fotballkamper klarer nordmenn godt å lage bråk og "borgerkriger" selv ;-)

Gjest Tvilende til innvandringspolitikken

Det som er en realitet er at i Storbritannia/Irland har interne stridigheter (blant etnisk hvite) drept over 3000.

De har hatt enorme fotball-hooligans problemer, som ikke har noe som helst å gjøre med innvandrere, det heller.

Med vennlig hilsen

Jada, jeg er fullstendig klar over dette. Slike problemer har de i flere europeiske land. Italie, Hellas, Tyrkia ba for å nevne noen.

Når jeg er usikker på fremtiden, så skyldes det økningen av stridigheter basert på ulik kultur. Jeg hadde håpt på å se en bedring her til lands, men jeg gjør ikke det - enda.

Igjen uten av jeg ser etter syndebukker for dette.

Jeg bare registrerer det som skjer.

Jeg kommer fra et lite lokalsamfunn, som var tidlig ute å ta imot tamiler fra Sri Lanka. Folk som kom fra sterke traumatiske opplevelser. Vi har til dags dato Aldri hatt problemer med noen av de.

De har intergrert seg fint, og er en ressurs her.

Dette er altså et lite lokalsamfunn.

Det ser visst ikke ut for at dette lykkes i samme grad i storbyer her til lands.

Oslo-området er overtatt og okkupert innen 20-30 år. Spørsmålet er ikke om, men når, det raser full borgerkrig.

"Okkupert" og "raser full borgerkrig"? Hva baserer du dette på?

Tror du kompisene i nabolaget - la oss si Ola, Flemming, Gøran, Craig, Ali og Malik - kommer til å starte geriljagrupper? Ja, jeg utelot jentenavn siden jeg antar at du forutsetter at kvinnene står ved kjøkkenbenken når borgerkrigen raser i Norge.

Annonse

Ps, jeg er ikke uenig med deg. Men akkurat i fotballkamper klarer nordmenn godt å lage bråk og "borgerkriger" selv ;-)

Det gjør de helt klart. Det som var den store bomben under VM, var det faktum at det kom frem rasistiske problemer innad i den Franske troppen. Dette altså i et land som har generasjoner av innvandrere bak seg.

Den franske presidenten kom på banen, og det franske folket var brydd av landslaget sitt.

Jada, jeg er fullstendig klar over dette. Slike problemer har de i flere europeiske land. Italie, Hellas, Tyrkia ba for å nevne noen.

Når jeg er usikker på fremtiden, så skyldes det økningen av stridigheter basert på ulik kultur. Jeg hadde håpt på å se en bedring her til lands, men jeg gjør ikke det - enda.

Igjen uten av jeg ser etter syndebukker for dette.

Jeg bare registrerer det som skjer.

Jeg kommer fra et lite lokalsamfunn, som var tidlig ute å ta imot tamiler fra Sri Lanka. Folk som kom fra sterke traumatiske opplevelser. Vi har til dags dato Aldri hatt problemer med noen av de.

De har intergrert seg fint, og er en ressurs her.

Dette er altså et lite lokalsamfunn.

Det ser visst ikke ut for at dette lykkes i samme grad i storbyer her til lands.

Det er jo verd å huske at på tross av krigstypene i VG og folk som har ropt "ulv ulv" i 40 år nå,, så er dette altså fakta:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7576701

Og da jeg sjekket var 17 ut av de 18 mest "morderiske" kommunene i Norge faktisk små kystkommuner langs Nordland og Finnmark.

Med vennlig hilsen

Det gjør de helt klart. Det som var den store bomben under VM, var det faktum at det kom frem rasistiske problemer innad i den Franske troppen. Dette altså i et land som har generasjoner av innvandrere bak seg.

Den franske presidenten kom på banen, og det franske folket var brydd av landslaget sitt.

Det er også et land som for mindre enn 50 år siden drepte for fote i Algeria - jeg husker ikke hvor mange tusen, men det var mange. Det blir liksom litt "merkelig" å trekke frem bare den ene siden av saken.

Uansett, problemet du nevner er rasisme, og det skyldes rasister, og ikke vanlige folk.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

"Okkupert" og "raser full borgerkrig"? Hva baserer du dette på?

Tror du kompisene i nabolaget - la oss si Ola, Flemming, Gøran, Craig, Ali og Malik - kommer til å starte geriljagrupper? Ja, jeg utelot jentenavn siden jeg antar at du forutsetter at kvinnene står ved kjøkkenbenken når borgerkrigen raser i Norge.

Jeg besøkte Jugoslavia i 1986, og det slo meg hvor idyllisk og trygt alt var. Nesten som et paradis å være turist, og på meg så folk ut til å være prikk like.

Mer trenger man egentlig ikke si om den saken.

Fra SSB:

La du merke til ordet "norskfødte"? Alle med norsk statsborgerskap er pr definisjon nordmenn, og de "norskfødte" bør uansett kvalifisere for denne edle tittelen.

Hva tenker du om adopterte fra et annet land, da? De er ikke engang norskfødte.

Det er jo verd å huske at på tross av krigstypene i VG og folk som har ropt "ulv ulv" i 40 år nå,, så er dette altså fakta:

Og da jeg sjekket var 17 ut av de 18 mest "morderiske" kommunene i Norge faktisk små kystkommuner langs Nordland og Finnmark.

Med vennlig hilsen

Jeg benekter på ingen måte dette. Som sagt, så skulle jeg ønske vi alle kan gå hånd i hånd, men jeg ser som sagt ikke noen bedring.

Når dette er sagt, så syntes jeg tamil damene som vokste til her i bygda, er veldig pene damer.

Men å få treffe de, viser seg umulig.

Integrering bør gå begge veier, men de har en totalt annen kultur enn oss.

Jeg har forsøkt, men vanskelig.....

Merk at jeg er tvilende til innvandringspolitikken slik den er idag, og IKKE motstander.

Gjest Nord og ned.

Med vennlig hilsen

Du unnlater "tilfeldigvis" å nevne at kriminaliteten, i spesielt den alvorlige blandt ymse innvandrergrupperinger har eksplodert.

Nedgangen er det etniske nordmenn, i særdeleshet norsk ungdom som står for.

Det er ikke rent lite frekt å ta dette tul inntekt for innvandrere som snart utgjør halvparten av alle innsatte i norske fengsler mens de utgjør en langt mindre andel av befolkningen enn så lenge.

Du burde holde deg langt unna tall, da forfalskning av dem er alt du bruker dem til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...