Gå til innhold

Kongen fikk ikke dele ut medalje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste du setningen riktig? Det var sakset fra artikkel'n som retta opp feilsiteringen.

''«Kongen understreket at hadde han ønsket å dele ut medaljene selv, ville han sagt ifra om det.»

Uttalelsen ble viderebrakt av en lang rekke medier, og ble aktivt brukt av Jens Stoltenberg da han overfor Dagbladet hevdet at beslutningen om kongens fravær ble tatt i fellesskap:

--------

Dementi

I 16-tida sendte imidlertid NTB ut en korreksjonsmelding:

«Det er ikke korrekt at kongen har sagt dette. Setningen er fjernet fra den oppdaterte saken.»''

Svaret mitt er begrunnet i følgende artikkel:

http://www.dagbladet.no/2011/05/10/nyheter/innenriks/kong_harald/krigskorset_med_sverd/jens_stoltenberg/16483818/

Det du siterer var jo det kongen IKKE sa, og det var det jeg ville ha frem med svaret mitt.

Annonse

Det som opprører meg mest, er at det har blitt en STOR sak av noe som sannsynligvis er en ikke- sak. Tipper det er en veldig god grunn til at ting har blitt som det har blitt, og irriterer meg over media som velger å blåse det så vanvittig opp.

Det er jeg også veldig enig i, ikke minst fordi det gjør at selve medalje-mottakerne blir litt borte i kaoset...

Jeg er helt enig med deg, Kongen er i tillegg forsvaret øverste leder og det er bare helt naturlig at han skulle ha vært den som delte ut medaljene...

Nå slår den ene artikkelen ihjel den andre for å dementere alle rykter, alle løper som hodeløse høns. ;0) Og jeg tenker at vi får aldri vite om det er sant alikevel, for Kongen har ikke noe han skulle sagt om noe som helst. Han er som en hund.

Trasig.

Jens har vel i alle fall lært å være mer TYDELIG når det kommer til Kongestuff heretter.

Nå slår den ene artikkelen ihjel den andre for å dementere alle rykter, alle løper som hodeløse høns. ;0) Og jeg tenker at vi får aldri vite om det er sant alikevel, for Kongen har ikke noe han skulle sagt om noe som helst. Han er som en hund.

Trasig.

Jens har vel i alle fall lært å være mer TYDELIG når det kommer til Kongestuff heretter.

Det jeg reagerer mest på nå egentlig, er at uansett hva som hadde vært rett og galt i forhold til selve utdelingen, er at denne saken nå tar helt overhånd, og selve medaljeutdelingen (og de som fikk utmerkelsen) ikke lenger i er fokus... Det er de som fortjener fokusen...

Det jeg reagerer mest på nå egentlig, er at uansett hva som hadde vært rett og galt i forhold til selve utdelingen, er at denne saken nå tar helt overhånd, og selve medaljeutdelingen (og de som fikk utmerkelsen) ikke lenger i er fokus... Det er de som fortjener fokusen...

Ja det har du rett i.

Annonse

Gjest segunda

Trasig.

Ha ha ha ha. Kongen er som en hund. Denne var dagens;-).

Er du klar over hva du skriver om selveste Norges konge?

ShitDiddelyDo

Trasig.

'' Jens har vel i alle fall lært å være mer TYDELIG når det kommer til Kongestuff heretter.''

Politikere lærer etter hvert som de gjør feil, men de ser ut til å ha en bemerkelsesverdig dårlig evne til å lese hvordan pressen- og opposisjonen kan bruke selv fillesaker mot dem.

Men Jens legger seg i hvert fall flat allerede dag 2 og kan sånn sett legge saken død. Det er ikke dårlig. Mange andre drar det ut i uker før de til slutt sykmelder seg i 4 uker og håper det har gått over når de kommer tilbake. :)

Ha ha ha ha. Kongen er som en hund. Denne var dagens;-).

Er du klar over hva du skriver om selveste Norges konge?

Ja det er jeg. Stakkaren ER som en hund. Han har ikke lov til å si noe som helst om noe som helst.

Dersom det VAR slik at Jensemann tråkka i det med begge beina, så har ikke Kongen engang lov å bekrefte det. Stakkaren.

'' Jens har vel i alle fall lært å være mer TYDELIG når det kommer til Kongestuff heretter.''

Politikere lærer etter hvert som de gjør feil, men de ser ut til å ha en bemerkelsesverdig dårlig evne til å lese hvordan pressen- og opposisjonen kan bruke selv fillesaker mot dem.

Men Jens legger seg i hvert fall flat allerede dag 2 og kan sånn sett legge saken død. Det er ikke dårlig. Mange andre drar det ut i uker før de til slutt sykmelder seg i 4 uker og håper det har gått over når de kommer tilbake. :)

Ja veldig positivt at han ikke dro en "Valla" med dette altså. Men han har jo vist før at han faktisk kan legge seg flat når han har dreti på leggen. Uten å tape ansikt helt.

Jeg er ikke redd han innerst inne er en liten despot med drømmer om gullforgyldt dass. Jeg tror han er oppriktig og sliter med folk som av og til ikke tenker seg om. For å si det pent. Kanskje han ble revet med her. :0)

Trasig.

Mitt inntrykk er at når Jens Stoltenberg ikke har noen kommentarer, så er det ensbetydende med at journalistene har truffet spikeren på hodet med spørsmålene sine. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...