Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hva som er forskjellen mellom en tohodet baby og siamesiske tvillinger. Når det er to hoder så må det vel også være snakk om to individer? Er det noen dolere som er eksperter på siamesiske tvillinger her? *forvirret*

Abigail og Brittany hensel er sammenvokst på en liknende måte. De er siamesiske tvillinger.

http://www.google.no/#sclient=psy&hl=no&source=hp&q=abby+brittany+hensel&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=acf9c7a0bb43dbe

Tvillingmamma
Skrevet

Virker som om definisjonen "siamesisk" går på om de går an å dele barna eller ikke.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hva som er forskjellen mellom en tohodet baby og siamesiske tvillinger. Når det er to hoder så må det vel også være snakk om to individer? Er det noen dolere som er eksperter på siamesiske tvillinger her? *forvirret*

Abigail og Brittany hensel er sammenvokst på en liknende måte. De er siamesiske tvillinger.

http://www.google.no/#sclient=psy&hl=no&source=hp&q=abby+brittany+hensel&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=acf9c7a0bb43dbe

Det står følgende i artikkelen:

''Siamesiske tvillinger er til motsetning fra dette tilfeller der to fostre har vokst sammen. Også disse kan dele en lang rekke kroppsfunksjoner. Å skille dem krever imidlertid at hver av dem har livsviktige organer intakt.''

Skrevet

''Siamesiske tvillinger er til motsetning fra dette tilfeller der to fostre har vokst sammen. Også disse kan dele en lang rekke kroppsfunksjoner. Å skille dem krever imidlertid at hver av dem har livsviktige organer intakt.''

Så disse fostrene har ikke vokst sammen? Jeg leste en artikkel om dette barnet med to hoder. Den var engelsk, og der sto det at de var siamesiske tvillinger.

jeg forstår fortsatt ikke argumentasjonen. Hvor går grensen mellom siamesiske tvillinger og en tohodet baby? Hvorfor er ikke Abby og Brittany et tohodet barn?

Skrevet

Definisjonen på "siameske" eller sammenvokste tvillinger har ikke noe med hvorvidt de kan skilles eller ikke, å gjøre. Det er slett ikke alltid at sammenvokste tvillinger kan skilles, i hvert fall ikke uten at minst én av dem dør.

Jeg synes det at de har et og et halvt hjerte, nettopp tyder på at det er eneggede tvillinger der den ene kroppen er mangelfullt utviklet.

Denne nyheten har nok gått gjennom både journalistiske forenklinger og oversettelser etter at en eller annen forsøkte å referere hva en fagperson sa

tror

Skrevet

Siamesiske tvillinger har ikke vokst sammen, det er egget som ikke har delt seg helt i to. Det sier også "barnelege" som har kommentert under saken.

Skrevet

Definisjonen på "siameske" eller sammenvokste tvillinger har ikke noe med hvorvidt de kan skilles eller ikke, å gjøre. Det er slett ikke alltid at sammenvokste tvillinger kan skilles, i hvert fall ikke uten at minst én av dem dør.

Jeg synes det at de har et og et halvt hjerte, nettopp tyder på at det er eneggede tvillinger der den ene kroppen er mangelfullt utviklet.

Denne nyheten har nok gått gjennom både journalistiske forenklinger og oversettelser etter at en eller annen forsøkte å referere hva en fagperson sa

tror

Ja.. det høres ut som en fornuftig og ikke fullt så skremmende forklaring.. hjelpe meg.

Et halvt hjerte, da kan de vel neppe leve så lenge heller. Huff.

Mary Poppins
Skrevet

Ja.. det høres ut som en fornuftig og ikke fullt så skremmende forklaring.. hjelpe meg.

Et halvt hjerte, da kan de vel neppe leve så lenge heller. Huff.

Ett og et halvt hjerte

Skrevet

Så disse fostrene har ikke vokst sammen? Jeg leste en artikkel om dette barnet med to hoder. Den var engelsk, og der sto det at de var siamesiske tvillinger.

jeg forstår fortsatt ikke argumentasjonen. Hvor går grensen mellom siamesiske tvillinger og en tohodet baby? Hvorfor er ikke Abby og Brittany et tohodet barn?

Akkurat DET vet jeg, for jeg så en dokumentar om dem! De har ikke følelse i "hverandres del" av kroppen! :0)

De opererer synkront, som om de var en kropp. Men Abigail kan ikke kjenne Britneys fot og arm. Og motsatt. Det er det som er det fantastiske og som legene ikke har noen forklaring på.

Skrevet

Ett og et halvt hjerte

Ah...selvfølgelig..

Skrevet

Virker som om definisjonen "siamesisk" går på om de går an å dele barna eller ikke.

''Virker som om definisjonen "siamesisk" går på om de går an å dele barna eller ikke.''

Det er jo ikke riktig da...

Skrevet

Akkurat DET vet jeg, for jeg så en dokumentar om dem! De har ikke følelse i "hverandres del" av kroppen! :0)

De opererer synkront, som om de var en kropp. Men Abigail kan ikke kjenne Britneys fot og arm. Og motsatt. Det er det som er det fantastiske og som legene ikke har noen forklaring på.

For de som er interessert i å lære mer om dem så ligger det mer ute på Youtube.

Skrevet

Siamesiske tvillinger har ikke vokst sammen, det er egget som ikke har delt seg helt i to. Det sier også "barnelege" som har kommentert under saken.

Men hvis dette barn er et tohodet barn og ikke et siamesisk tvillingpar, hvilket av hodene tilhører barnet? Og hvis den ene skiker uavhengig av den andre, er det da fremdeles bare ett barn?

Blir det på samme måte som å ha tre bein?. Har hodet duplisert seg?

En forsinket påskenøtt dette.

Dark-Angel 82
Skrevet

Stakkars mennesker... Men likvel, de er jo helt utrolig hvordan de får til å mestre hverdagen. :)

Skrevet

jeg tror nok at disse to som har delt kropp hele livet er såpass samstemte i alt det gjør at ben og armer synkroniserer. Jeg synes ikke egentlig at det er _så_ fantastisk. De får nok også hint i fra hverandre på ulike måter.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor ikke dette skal karakteriseres som siamesiske tvillinger. De har jo hver sin hjerne og et og et halvt hjerte. Forskjellen fra de fleste andre sammenvokste barn er at de ikke har "ekstra" armer og bein.

Skrevet

''Akkurat DET vet jeg, for jeg så en dokumentar om dem! De har ikke følelse i "hverandres del" av kroppen! :0) ''

Jeg så en dokumentar på svensk tv4 etter påske om siamesiske tvillinger som var sammenvokst i hodet. Mye tyder på at det den ene ser, kan den andre se, men barna har ulike personligheter og deler ikke kropp forøvrig, og ingen ville funnet på å kalle dem for "ett barn med to kropper".

Skrevet

''Akkurat DET vet jeg, for jeg så en dokumentar om dem! De har ikke følelse i "hverandres del" av kroppen! :0) ''

Jeg så en dokumentar på svensk tv4 etter påske om siamesiske tvillinger som var sammenvokst i hodet. Mye tyder på at det den ene ser, kan den andre se, men barna har ulike personligheter og deler ikke kropp forøvrig, og ingen ville funnet på å kalle dem for "ett barn med to kropper".

Dette forumet har et bisart oppheng på språklige detaljer.

Jeg sa "de opererer SOM OM de var en kropp". Og dermed har jeg tydelig sittet her og påstått at det er to barn i en kropp.

Skrevet

Dette forumet har et bisart oppheng på språklige detaljer.

Jeg sa "de opererer SOM OM de var en kropp". Og dermed har jeg tydelig sittet her og påstått at det er to barn i en kropp.

Jeg skjønner ikke at den kommentaaren har noen som helst sammenheng med det jeg skrev.

spenol sa at hun ikke forstod når man sier at det er et tohodet barn, og når man sier at det er siamesiske tvillinger, og la til: "Hvorfor er ikke Abby og Brittany et tohodet barn?"

Hvorpå du repliserte at akkurat DET visste du, fordi "De har ikke følelse i "hverandres del" av kroppen!"

Jeg har nok sett samme dokumentaren. Men den andre dokumentaren mente de helt klart at det var TO babyer SELV OM de kunne registrere det den andre så.

Jeg argumenterer altså med at selv om man kan dele sanser/følelser, så kan barna klassifiseres som to og ikke ett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...