Gå til innhold

Når du blir tatt som en selfølge

Anbefalte innlegg

Gjest litt irritert

For noen dager siden var jeg og en bekjent en tur på et senter. Dette hadde vi avtalt på forhånd. Jeg kjørte de fire milene som var. Hun satt på og tilbydde seg ikke å være med å betale noe for bensinen men greit nok. Men da vi kjørte på vei hjem så kom hun på at hun manglet brød og melk hjemme. Hun ringte da til mannen sin for å spørre han om han kunne reise nedom butikken på vei hjem fra jobb. Men det orket han ikke fordi han var sliten og skulle hente ene dattera deres i barnehagen. Da svarer hun til mannen sin litt irritert at da fikk hun be meg kjøre henne på butikken. Selv var jeg trett etter flere timer på senteret med henne og barna mine og mannen min ventet på meg hjemme. Så når hun var ferdig telefonen sier hun bare om jeg kan kjøre henne innom butikken. Jeg gjorde det og dette tok jo minst en halvtime ekstra. Men det irriterte meg at dette ble tatt som en selfølge, altså "da får jeg be Lise kjøre meg til butikken". Hvordan hadde du reagert?

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde sagt at dessverre, det har jeg ikke tid til. Så hadde jeg tenkt inni meg at jeg sikkert var litt smålig, men at det var enda mer smålig av henne å ta meg som en selvfølge. Ingen har noen som helst rett til å ta andre som en selvfølge, man kan ikke tufte vennskap på slikt.

Gjest Elextra

Hvis dette var siste i en serie hendelser der jeg følte vedkommende tok meg som en selvfølge ville jeg nok blitt irritert, og kanskje også sagt det nok dessverre ikke var tid til noen butikktur.

Hadde dette vært et engangstilfelle ville jeg antatt vedkommende hadde en dårlig dag og forsøkt å se gjennom fingrene med det.

Gjest sjøstjerna

Hvis dette var siste i en serie hendelser der jeg følte vedkommende tok meg som en selvfølge ville jeg nok blitt irritert, og kanskje også sagt det nok dessverre ikke var tid til noen butikktur.

Hadde dette vært et engangstilfelle ville jeg antatt vedkommende hadde en dårlig dag og forsøkt å se gjennom fingrene med det.

Enig. Jeg hadde nok tenkt som deg.

Annonse

Hvis jeg hadde vært så irritert at jeg egentlig ikke hadde lyst, men visste at jeg ville klaget over det i etterkant, ville jeg sagt at jeg dessverre ikke har tid.

Hvis jeg hadde bare vært litt irritert hadde jeg holdt kjeft og kjørt henne til butikken, og ikke tenkt noe mer over det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...