Tonette Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 og hvordan redusere stress, er noen av temaet i forrige ukes utgave av Schrödingers katt. Anbefales :-) http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/734897/ 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Ja, det var veldig interessant program. Noe å tenke på for alle og enhver som er opptatt av helse. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Jeg tror det er mye sant i dette! Når jeg tenker på de jeg kjenner som plages av smerter både her og der, så er de fleste av dem mennesker som alltid har hatt lett for å være negative til sinns... 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Jeg tror det er mye sant i dette! Når jeg tenker på de jeg kjenner som plages av smerter både her og der, så er de fleste av dem mennesker som alltid har hatt lett for å være negative til sinns... Det er vel også sånn at det er de som er negative til sinns som forteller om smertene sine. Mens andre lider i det stille, og er dermed mye trivligere å omgås. 0 Siter
Sør Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Man kan vel tenke seg frisk av de samme problemene som man tenkte seg syk av. Hvis det er snakk om blindtarmsbetennelse, hjernehinnebetennelse, skrumplever eller kreft, så skal det nok mer enn bare tanker til! Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Det er vel også sånn at det er de som er negative til sinns som forteller om smertene sine. Mens andre lider i det stille, og er dermed mye trivligere å omgås. Positive mennesker glemmer kanskje "kjenne etter". Dermed er det små smerter de går "glipp av", i forhold til mennesker som nøye analyserer kroppen hver dag. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Det er vel også sånn at det er de som er negative til sinns som forteller om smertene sine. Mens andre lider i det stille, og er dermed mye trivligere å omgås. Det er sikkert noe i det også, ja... 0 Siter
Gjest signert Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Generelt tror jeg man kan tenke seg _friskere_ . 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Jeg tror det er mye sant i dette! Når jeg tenker på de jeg kjenner som plages av smerter både her og der, så er de fleste av dem mennesker som alltid har hatt lett for å være negative til sinns... Jeg er enig. Enten er de negativ, eller så er de litt engstelig og "kjenner litt for godt etter" om det er vondt noen steder. Smerte de da oppdager i sin analyse, blir kjent nøye på. Så beskytter de gjerne det vonde området, og feilbelaster kroppen. Dermed blir det kanskje vondt andre steder...og så har man det gående. Meget ubehagelig for de det gjelder. Disse kunne hatt nytte av teknikkene nevnt i det programmet. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Generelt tror jeg man kan tenke seg _friskere_ . Ja, tenke seg _friskere_. Dette er veldig rett. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Jeg er enig. Enten er de negativ, eller så er de litt engstelig og "kjenner litt for godt etter" om det er vondt noen steder. Smerte de da oppdager i sin analyse, blir kjent nøye på. Så beskytter de gjerne det vonde området, og feilbelaster kroppen. Dermed blir det kanskje vondt andre steder...og så har man det gående. Meget ubehagelig for de det gjelder. Disse kunne hatt nytte av teknikkene nevnt i det programmet. Det tror jeg nok helt klart er riktig.... Man merker jo også selv at når man har det moro, så "glemmer" man småsmerter... Kjeder man seg og har en litt tung dag, så kjennes alt mye verre;) 0 Siter
Gjest slappf Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Jeg tror det er mye sant i dette! Når jeg tenker på de jeg kjenner som plages av smerter både her og der, så er de fleste av dem mennesker som alltid har hatt lett for å være negative til sinns... Ikke enig!! 0 Siter
Sør Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Og det begrunner du med? Det er heller vesentlig å være klar på hvilken type sykdommer og psykdommer man tenker på her, hvis ikke så vil mange kronisk syke føle seg "mislykket" for at de ikke klarer å "smile til smertene" og fungere. Med vennlig hilsen 0 Siter
tonie Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Generelt tror jeg man kan tenke seg _friskere_ . Jeg også. Jeg er ganske sikker på at man kan det:) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Det der så jeg faktisk noe om på NRK i forrige uke. Jeg tror det var noe i det de sa. Men det kommer jo litt an på hva som feiler deg. Jeg tror f.eks. ikke du kan tenke friskt et brukket ben. Ved brudd er det nok bare to muligheter. Gips eller Snåsakællen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Det er heller vesentlig å være klar på hvilken type sykdommer og psykdommer man tenker på her, hvis ikke så vil mange kronisk syke føle seg "mislykket" for at de ikke klarer å "smile til smertene" og fungere. Med vennlig hilsen Det var derfor jeg skrev "de jeg kjenner" og "de fleste av dem"..... Man kan selvsagt ikke tenke seg frisk fra kreft eller alvorlige sykdommer. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Det der så jeg faktisk noe om på NRK i forrige uke. Jeg tror det var noe i det de sa. Men det kommer jo litt an på hva som feiler deg. Jeg tror f.eks. ikke du kan tenke friskt et brukket ben. Ved brudd er det nok bare to muligheter. Gips eller Snåsakællen. He-he. Nei, brudd og mye annet må jo ha tradisjonell behandling. Det er heldigvis ikke uenigheter om det i den reportasjen. Slik jeg tolket den, så er tankene et verktøyt i _tillegg_ til tradisjonell vestlig behandling. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Det var derfor jeg skrev "de jeg kjenner" og "de fleste av dem"..... Man kan selvsagt ikke tenke seg frisk fra kreft eller alvorlige sykdommer. ''Man kan selvsagt ikke tenke seg frisk fra kreft eller alvorlige sykdommer.'' Men hvordan man tenker påvirker hvordan man har det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.