Gå til innhold

Kan man tenke seg frisk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

3

• Tonette

3

• delphina1365380402

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, det var veldig interessant program.

Noe å tenke på for alle og enhver som er opptatt av helse.

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror det er mye sant i dette!

Når jeg tenker på de jeg kjenner som plages av smerter både her og der, så er de fleste av dem mennesker som alltid har hatt lett for å være negative til sinns...

Gjest Hulderen
Skrevet

Når jeg tenker på de jeg kjenner som plages av smerter både her og der, så er de fleste av dem mennesker som alltid har hatt lett for å være negative til sinns...

Det er vel også sånn at det er de som er negative til sinns som forteller om smertene sine. Mens andre lider i det stille, og er dermed mye trivligere å omgås.

Skrevet

Man kan vel tenke seg frisk av de samme problemene som man tenkte seg syk av.

Hvis det er snakk om blindtarmsbetennelse, hjernehinnebetennelse, skrumplever eller kreft, så skal det nok mer enn bare tanker til!

Med vennlig hilsen

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er vel også sånn at det er de som er negative til sinns som forteller om smertene sine. Mens andre lider i det stille, og er dermed mye trivligere å omgås.

Positive mennesker glemmer kanskje "kjenne etter". Dermed er det små smerter de går "glipp av", i forhold til mennesker som nøye analyserer kroppen hver dag.

Gjest togli
Skrevet

Det er sikkert noe i det også, ja...

Gjest signert
Skrevet

Generelt tror jeg man kan tenke seg _friskere_ .

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er enig.

Enten er de negativ, eller så er de litt engstelig og "kjenner litt for godt etter" om det er vondt noen steder. Smerte de da oppdager i sin analyse, blir kjent nøye på. Så beskytter de gjerne det vonde området, og feilbelaster kroppen. Dermed blir det kanskje vondt andre steder...og så har man det gående.

Meget ubehagelig for de det gjelder. Disse kunne hatt nytte av teknikkene nevnt i det programmet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, tenke seg _friskere_. Dette er veldig rett. :)

Gjest togli
Skrevet

Jeg er enig.

Enten er de negativ, eller så er de litt engstelig og "kjenner litt for godt etter" om det er vondt noen steder. Smerte de da oppdager i sin analyse, blir kjent nøye på. Så beskytter de gjerne det vonde området, og feilbelaster kroppen. Dermed blir det kanskje vondt andre steder...og så har man det gående.

Meget ubehagelig for de det gjelder. Disse kunne hatt nytte av teknikkene nevnt i det programmet.

Det tror jeg nok helt klart er riktig.... Man merker jo også selv at når man har det moro, så "glemmer" man småsmerter... Kjeder man seg og har en litt tung dag, så kjennes alt mye verre;)

Gjest slappf
Skrevet

Ikke enig!!

Skrevet

Og det begrunner du med?

Det er heller vesentlig å være klar på hvilken type sykdommer og psykdommer man tenker på her, hvis ikke så vil mange kronisk syke føle seg "mislykket" for at de ikke klarer å "smile til smertene" og fungere.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg også. Jeg er ganske sikker på at man kan det:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det der så jeg faktisk noe om på NRK i forrige uke. Jeg tror det var noe i det de sa. Men det kommer jo litt an på hva som feiler deg. Jeg tror f.eks. ikke du kan tenke friskt et brukket ben.

Ved brudd er det nok bare to muligheter. Gips eller Snåsakællen.

Gjest togli
Skrevet

Det er heller vesentlig å være klar på hvilken type sykdommer og psykdommer man tenker på her, hvis ikke så vil mange kronisk syke føle seg "mislykket" for at de ikke klarer å "smile til smertene" og fungere.

Med vennlig hilsen

Det var derfor jeg skrev "de jeg kjenner" og "de fleste av dem"..... Man kan selvsagt ikke tenke seg frisk fra kreft eller alvorlige sykdommer.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det der så jeg faktisk noe om på NRK i forrige uke. Jeg tror det var noe i det de sa. Men det kommer jo litt an på hva som feiler deg. Jeg tror f.eks. ikke du kan tenke friskt et brukket ben.

Ved brudd er det nok bare to muligheter. Gips eller Snåsakællen.

He-he.

Nei, brudd og mye annet må jo ha tradisjonell behandling.

Det er heldigvis ikke uenigheter om det i den reportasjen. Slik jeg tolket den, så er tankene et verktøyt i _tillegg_ til tradisjonell vestlig behandling. :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det var derfor jeg skrev "de jeg kjenner" og "de fleste av dem"..... Man kan selvsagt ikke tenke seg frisk fra kreft eller alvorlige sykdommer.

''Man kan selvsagt ikke tenke seg frisk fra kreft eller alvorlige sykdommer.''

Men hvordan man tenker påvirker hvordan man har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...