Gå til innhold

Kan man tenke seg frisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Forskrudd i nøtta

Det er jo ikke sikkert du bevisst ønsker deg plagene - det kan hende det er opplevelser eller ting som har festet seg i det underbevisste som plager deg! Finn din nærmeste hypnoterapeut og prøv!

Er villig til å prøve ALT! Men hva kan en hypnoterapeut gjøre, hjelpe meg å bli frisk?

Jeg vil det.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

3

• Tonette

3

• delphina1365380402

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Som nyrestituert kreftpasient (gammel traver her, hadde annet nick før kreften), så er jeg rimelig fed up med all pådytting av "positiv tenking", og teorier om at folk som tenker negativt er mer utsatt for sykdom. Dette programmet var i en litt annen bane, men likevel. Jeg har for det meste vært positiv, og trodd at alt det beste hender meg. Men ble syk allikevel. Og leser i opptil flere såkalte seriøse bøker (anbefalt av legene mine) om hvordan folk med negative tanker har en tendens til å få kreft oftere enn de som tenker positivt. Det store problemet med slike teorier er at det kan gi de syke dårlig samvittighet og dårlig selvfølelse for at de ikke klarer å tenke seg friske. De fleste forstår at en kreftsyk ikke uten videre kan tenke seg frisk, men for en som feks er deprimert, så er nok forventningene fra omgivelsene langt større. Hvilket nok gjør problemet desto større for den syke.

Dette innlegget er jeg veldig enig i!

Gjest togli

Jeg er ikke uenig i det som ligger i det gode, gamle utsagnet "det viktigste er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det". Poenget mitt er vel helst å si at teoriene om tankekraft ofte kan påføre de syke en tilleggsbelastning, fordi de indirekte får en skyldfølelse for situasjonen de har havnet i.

Jeg ser den - samtidig er det litt "farlig" å ikke kunne snakke om slike ting som faktisk kan være viktig for oss alle å ha i bakhodet - og igjen må man i tillegg lære å "tenke sjæl" ;)

Gjest Forskrudd i nøtta

Her er en link til hypnoterapeuter: http://www.medicor.no/sider/start.htm

Du kan lese litt på siden, og se om dette kan være noe for deg.

Virker som en hypnoterapeut hjelper folk med mindre alvorlige ting, trenger hjelp til å lappe sammen sinnet mitt. Har planer nå, ikke alle er gode planer. Får skikkelig hetta av at jeg tenker slik, til slutt skjer det. Tankene skaper, er redd tankene mine.

Annonse

Som nyrestituert kreftpasient (gammel traver her, hadde annet nick før kreften), så er jeg rimelig fed up med all pådytting av "positiv tenking", og teorier om at folk som tenker negativt er mer utsatt for sykdom. Dette programmet var i en litt annen bane, men likevel. Jeg har for det meste vært positiv, og trodd at alt det beste hender meg. Men ble syk allikevel. Og leser i opptil flere såkalte seriøse bøker (anbefalt av legene mine) om hvordan folk med negative tanker har en tendens til å få kreft oftere enn de som tenker positivt. Det store problemet med slike teorier er at det kan gi de syke dårlig samvittighet og dårlig selvfølelse for at de ikke klarer å tenke seg friske. De fleste forstår at en kreftsyk ikke uten videre kan tenke seg frisk, men for en som feks er deprimert, så er nok forventningene fra omgivelsene langt større. Hvilket nok gjør problemet desto større for den syke.

Jeg forstår at du kan føle det slik. Det å ha dårlig samvittighet løser ingenting. Det å bli syk handler ikke kun om tankens kraft, men mange andre faktorer er inni bildet. Men at tankens kraft er med å påvirke i negativ eller positiv retning tror jeg er en realitet, og da er det bra at folk blir oppmerksom på det.

Folk flest innser at det finnes en placeboeffekt, og at det har med tanker å gjøre. Schrödingers katt den 28/4 tar opp temaet placeboeffekten. http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/732681/

Når det gjelder meditasjon, så kan det ikke bare hjelpe immunforsvaret, men det hjelper faktisk også som smertelindring. http://www.forskning.no/artikler/2011/april/285158

Så da synes jeg det er bra det blir fokus på det, sånn at flere kan få denne informasjonen. Hvis dette kan hjelpe for noen, så er det en positiv ting.

Jeg synes ikke man skal holde denne informasjonen hemmelig, fordi noen kunne få dårlig sammvittighet. Det blir jo helt feil.

delphina1365380402

Virker som en hypnoterapeut hjelper folk med mindre alvorlige ting, trenger hjelp til å lappe sammen sinnet mitt. Har planer nå, ikke alle er gode planer. Får skikkelig hetta av at jeg tenker slik, til slutt skjer det. Tankene skaper, er redd tankene mine.

Du kan jo kontakte en og høre hva de kan tenke seg å tilby deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...