Gå til innhold

Iphone til alt slags vær

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke duger den om vinteren og ikke duger den om sommeren.

http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/article4116794.ece

Jeg opplevde dette i Thailand i vinter. Tenkte at endelig slapp jeg å tenke på at kulda kunne få den til å ryke, men da jeg fiska den opp fra sekken på stranda en dag, fikk jeg en skummel, rød trekant ,og jeg trodde den var ferdig for godt.

La den i kjøleskapet i en times tid, og så fungerte den rimelig greit igjen. Eneste problemet var at noen app-er forsvant på mystisk vis.

Jeg er veldig fornøyd med telefonen, men den er nok ikke beregnet for planeten jorden. Her har vi vær og alt. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg har også hatt problemer med iPhonen på skitur i skikkelig kaldt vær.

Et lite og dyrt digitalkamera fikk ødelagt skjermen i dypfrosten rundt jul - og dette var visst ikke dekket av garantien, det stod visst i papirene at den ikke tålte under -2 grader... :/.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, jeg har også hatt problemer med iPhonen på skitur i skikkelig kaldt vær.

Et lite og dyrt digitalkamera fikk ødelagt skjermen i dypfrosten rundt jul - og dette var visst ikke dekket av garantien, det stod visst i papirene at den ikke tålte under -2 grader... :/.

Kameraer ryker av kondensen. Neste gang må du huske på å legge det inn i en lufttett pose før du går inn, og la det akklimatisere seg før du åpner posen. Det er (sannsynligvis) ikke kulden som ødelegger kameraet, men kondensen.

Skrevet

Kameraer ryker av kondensen. Neste gang må du huske på å legge det inn i en lufttett pose før du går inn, og la det akklimatisere seg før du åpner posen. Det er (sannsynligvis) ikke kulden som ødelegger kameraet, men kondensen.

''Neste gang må du huske på å legge det inn i en lufttett pose før du går inn, og la det akklimatisere seg før du åpner posen.''

Å? Vinterstid ligger mitt i lomma på termodressen når vi drar på hytta og jeg knipser en god del ute i det fri i snø og kulde og tar så kameraet med meg rett inn i varmen etterpå. Har aldri vært noe problem.

Det gamle digitalkameraet derimot har så dårlig batteri at det tar ett bilde dersom det er kaldere enn +10 omtrent før det påstår at batteriet er tomt og må lades.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Neste gang må du huske på å legge det inn i en lufttett pose før du går inn, og la det akklimatisere seg før du åpner posen.''

Å? Vinterstid ligger mitt i lomma på termodressen når vi drar på hytta og jeg knipser en god del ute i det fri i snø og kulde og tar så kameraet med meg rett inn i varmen etterpå. Har aldri vært noe problem.

Det gamle digitalkameraet derimot har så dårlig batteri at det tar ett bilde dersom det er kaldere enn +10 omtrent før det påstår at batteriet er tomt og må lades.

Hvis ikke kameraet har værtetting kan det skje. Det er problemet med digitale duppeditter med ymse skjermer og den slags. Samme med batteriet. Det lades ut veldig raskt i kulda, men det lades egentlig ikke ut. Så hvis du har to batterier kan du bruke det ene til kameraet sier at det er tomt, sette i det andre mens du legger det som visstnok er tomt i lomma sånn at det blir varmt, ta bilder til batteri nummer 2 er tomt, og så sette i det nå varme batteri nummer 1 igjen.

Jeg har ikke forsøkt selv, men jeg har lest at det fungerer.

Skrevet

Jeg hadde en gang en SE et eller annet som restartet og restartet hver bidige gang det var mindre enn +12 grader i et rom. Sier seg selv at den ikke var særlig egnet til vekkeklokke. Alle temperaturer over dette tålte den fint. :D Og INGEN tekniske dippedutter tåler vel direkte sol eller streng kulde, der er ikke iPhone enestående. Tenk deg den temperaturen en svart dings i solsteiken må få, da!

Jeg har i forresten hatt både kameraer og mobil som bukka under av luftfuktigheten i Thailand, vet ikke om det er så uvanlig? Ene kameraet levde ei god stund etter at jeg kom heim, men ble bare dårligere og dårligere. Etter et par måneder døde det stille og rolig.

Fra varme til kjøleskap høres ikke veldig smart ut, forresten. Sjokkbehandling er ikke elektronikk sin beste venn. Glemte en gang iPhone 3G i bilen i -15 grader i flere timer, og var temmelig nervøs når jeg endelig hentet den inn, men det skjedde ikke noe med den. Hadde sikkert flaks.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg hadde en gang en SE et eller annet som restartet og restartet hver bidige gang det var mindre enn +12 grader i et rom. Sier seg selv at den ikke var særlig egnet til vekkeklokke. Alle temperaturer over dette tålte den fint. :D Og INGEN tekniske dippedutter tåler vel direkte sol eller streng kulde, der er ikke iPhone enestående. Tenk deg den temperaturen en svart dings i solsteiken må få, da!

Jeg har i forresten hatt både kameraer og mobil som bukka under av luftfuktigheten i Thailand, vet ikke om det er så uvanlig? Ene kameraet levde ei god stund etter at jeg kom heim, men ble bare dårligere og dårligere. Etter et par måneder døde det stille og rolig.

Fra varme til kjøleskap høres ikke veldig smart ut, forresten. Sjokkbehandling er ikke elektronikk sin beste venn. Glemte en gang iPhone 3G i bilen i -15 grader i flere timer, og var temmelig nervøs når jeg endelig hentet den inn, men det skjedde ikke noe med den. Hadde sikkert flaks.

Hadde nok flaks jeg også, men jeg tror kulde til varme er mye farligere enn varme til kulde, og min var ganske varm. Det var ingen luftfuktighet, men sola hadde stekt på veska den lå i i en times tid, og den ble derfor fryktelig varm.

Siden klokka mi var hos urmakeren var jeg avhengig av å ha med telefonen ut, men jeg var påpasselig med å sørge for skygge til veska de neste ukene.

Jeg har aldri opplevd problemer av denne typen med andre telefoner. De har jeg stort sett alltid hatt liggende på bordet, i sola, og siden jeg liker sort har alle telefonene mine vært sorte, så varme har de blitt. :)

Skrevet

''Jeg hadde en gang en SE et eller annet som restartet og restartet hver bidige gang det var mindre enn +12 grader i et rom. Sier seg selv at den ikke var særlig egnet til vekkeklokke. Alle temperaturer over dette tålte den fint. :D''

Jeg hadde et armbåndsur som oppførte seg på samme måte. :o) Jeg har ikke klokka på armen om natten, men hver gang jeg la den fra meg så stoppet den! Dette var en ganske kostbar klokke, kostet vel rundt 1500,- tror jeg og jeg fikk skiftet urverk i den. Jeg tror egentlig ikke de gjorde noe som helst, for den var akkurat likedan etterpå og det skal vel egentlig ikke være mulig!

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Jeg hadde en gang en SE et eller annet som restartet og restartet hver bidige gang det var mindre enn +12 grader i et rom. Sier seg selv at den ikke var særlig egnet til vekkeklokke. Alle temperaturer over dette tålte den fint. :D''

Jeg hadde et armbåndsur som oppførte seg på samme måte. :o) Jeg har ikke klokka på armen om natten, men hver gang jeg la den fra meg så stoppet den! Dette var en ganske kostbar klokke, kostet vel rundt 1500,- tror jeg og jeg fikk skiftet urverk i den. Jeg tror egentlig ikke de gjorde noe som helst, for den var akkurat likedan etterpå og det skal vel egentlig ikke være mulig!

Jeg hadde også en klokke som stoppet med jevne mellomrom, men det var ved bruk. Når den lå helt stille var det intet problem. Problemet er naturligvis at klokker som henger på armen aldri ligger helt stille. ;)

Jeg fikk skifta urverket i den i vinter, og siden har den gått som en klokke.

Skrevet

Jammen godt jeg skal ha sommerferien i Norge ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jammen godt jeg skal ha sommerferien i Norge ;-)

'' Jammen godt jeg skal ha sommerferien i Norge ;-)''

Du tror med andre ord at den tåler regn? ;)

Skrevet

'' Jammen godt jeg skal ha sommerferien i Norge ;-)''

Du tror med andre ord at den tåler regn? ;)

Jeg har vel ikke tenkt å oppholde meg mye ute hvis så er tilfelle ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har vel ikke tenkt å oppholde meg mye ute hvis så er tilfelle ;-)

Men hva får deg til å tro at Iphonen tåler norsk sol spesielt godt? Selv nå har folk allerede fått problemer, og det er ikke engang sommer. :)

Det er jo litt komisk. Den mest populære telefonen i verden tåler ikke under 0 grader, ei heller tåler den sol. Regn tror jeg også vi kan avskrive.

Men det er sikkert helt trygt å bruke den når det er skyet. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...