Gå til innhold

MGP: Stella røk ut av semifinalen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke med meg at hun sang, men så på på slutten da de annonserte hve, som gikk videre. Det hadde jo vært artig om hun gikk videre, men det er svært lite betydningsfullt at hun ikke gjorde det.

Hun er veldig søt og sjarmerende, og sangen er lett å huske refrenget på etter bare å ha hørt den én gang, men hun har jo ikke noen sangstemme å skryte av.

Kanskje vi nordmenn lettere lar oss begeistre av tanken på å sende en med afrikansk opprinnelse til MGP, mens mange i Europa har vært mer vant til et flerkulturelt samfunn enn det vi er, og ikke synes at det "holder" å være artig og blid og afrikansk?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• ShitDiddelyDo

4

• Bookworm

3

• Angustia

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Akkurat like norsk som Alexander Rybakk ;o)

''Akkurat like norsk som Alexander Rybakk ;o)''

For ikke å snakke om like norsk som kong Olav! :-)

Skrevet

Nei, ikke skuffet, bare veldig lettet over at det ikke er noen sjanse for at Norge må bære kostnaden med å arrangere finalen til neste år. Og da jeg så at Island hadde gått videre ble jeg nesten bekymra på deres vegne, tenk om de skulle være så uheldige å vinne.

'' Og da jeg så at Island hadde gått videre ble jeg nesten bekymra på deres vegne, tenk om de skulle være så uheldige å vinne.''

Her er jeg fristet til å si "ingen fare", selv om min bedømming av den islandske sangen er gjort ene og alene på bakgrunn av den bittelille biten man hører i gjennomgangen før avstemningen.

Gjest Ikke overrasket
Skrevet

Jeg fikk ikke med meg at hun sang, men så på på slutten da de annonserte hve, som gikk videre. Det hadde jo vært artig om hun gikk videre, men det er svært lite betydningsfullt at hun ikke gjorde det.

Hun er veldig søt og sjarmerende, og sangen er lett å huske refrenget på etter bare å ha hørt den én gang, men hun har jo ikke noen sangstemme å skryte av.

Kanskje vi nordmenn lettere lar oss begeistre av tanken på å sende en med afrikansk opprinnelse til MGP, mens mange i Europa har vært mer vant til et flerkulturelt samfunn enn det vi er, og ikke synes at det "holder" å være artig og blid og afrikansk?

Sangen hennes duger på fest. F.eks når man sitter og koser seg med en paraplydrink i syden eller på danskebåten, men det finnes jo ikke kvalitet her. Nei, vi skulle sendt denne jenta med den fantastiske stemmen.

Hun kunne ha vunnet, akkurat slik denne gjorde

Gjest Ikke overrasket
Skrevet

Sangen hennes duger på fest. F.eks når man sitter og koser seg med en paraplydrink i syden eller på danskebåten, men det finnes jo ikke kvalitet her. Nei, vi skulle sendt denne jenta med den fantastiske stemmen.

Jeg la ut feil link

Gjest oppskrytt
Skrevet

Jeg liker ikke stemmen hennes. Synes hun kviner i høyden. Jeg er selv sanger, så jeg har et lite utgangspunkt til å mene noe om det mener jeg. Jeg synes hun er temmelig oppskrytt. Gulbrandsen har en finere tone på stemmen i høyden.

Gjest Ikke overrasket
Skrevet

Jeg liker ikke stemmen hennes. Synes hun kviner i høyden. Jeg er selv sanger, så jeg har et lite utgangspunkt til å mene noe om det mener jeg. Jeg synes hun er temmelig oppskrytt. Gulbrandsen har en finere tone på stemmen i høyden.

'' Jeg er selv sanger, så jeg har et lite utgangspunkt til å mene noe om det mener jeg''

Eh, det kan jo bety så mangt. Jeg er sanger jeg også.

Gjest Ikke overrasket
Skrevet

Men må det på død og liv være rotekte norsk? Takk Gud for at Norge ser ut til å bevege seg vekk fra at vi må stå i bunad og lokke på kua mens vi gnukker i vei på fela når vi skal vise oss frem i utlandet!

''Norge ser ut til å bevege seg vekk fra at vi må stå i bunad og lokke på kua mens vi gnukker i vei på fela når vi skal vise oss frem i utlandet!''

3 ganger har vi vunnet den internasjonale finalen og 2 av de gangene har fiolinen vært med. Kanskje ikke så dumt med den fela alikevel?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har en kollega som er noe så sært som en av disse GP-fansa, og jeg spurte ham i dag om han var deppa. Han var nok ikke helt seg selv (men disse GP-folka er vel egentlig aldri det ...), men han mente det var som forventet. Ikke fordi låta var dårlig, for jenta hadde visst GP-sjarm og alt, men fordi hun havnet i en gruppe med veldig mange østeuropeere, og disse er veldig nasjonalistiske og stemmer på hverandre.

Men han håpet på bedre tider neste år, og var sånn sett relativt godt til sinns.

Herremin!

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg tipper det entn er deg selv du skryter av, eller en du kjennet.

Sorry, men du må bare godta at det var Stella som vant den norske finalen.

Skrevet

Og glem for all del ikke det eviggrønne rasime-kortet som automatisk kommer rekende på i fjøl hver gang noe går mot en neger i en eller annen sammenheng:

http://www.side2.no/underholdning/article3148973.ece

Ja, jeg ventet bare på at rasisme også skulle brukes som unnskyldning - jeg så det da jeg kikker over nettavisene i kveld...

Gjest zipper
Skrevet

'' Og da jeg så at Island hadde gått videre ble jeg nesten bekymra på deres vegne, tenk om de skulle være så uheldige å vinne.''

Her er jeg fristet til å si "ingen fare", selv om min bedømming av den islandske sangen er gjort ene og alene på bakgrunn av den bittelille biten man hører i gjennomgangen før avstemningen.

He, he. Har ikke hørt sangen, men ble umiddelbart bekymra på deres vegne. Heia Finland, sier nå jeg. Om alle østblokklanda skal heie på hverandre, så må vel Norden stå sammen. Har ikke hørt den finske sangen heller, men han så veldig hyggelig og nerdete ut på bildet.

Gjest Jacoba
Skrevet

Ikke så innmari. Denne låta appellerer mer til barnehagejenta mi enn til meg. :-)

Gjest signert
Skrevet

Særdeles tilfreds. Da blir det mindre om MGP i media.

MGP er Minst kultur for Pengene. Komersielt fjas.

I tillegg en usjarmerende "norsk" artist

Masse Gøy for Pengene mener du vel?

Men seriøst - den siste setninen din var vel litt på kanten..

Skrevet

Jeg har en kollega som er noe så sært som en av disse GP-fansa, og jeg spurte ham i dag om han var deppa. Han var nok ikke helt seg selv (men disse GP-folka er vel egentlig aldri det ...), men han mente det var som forventet. Ikke fordi låta var dårlig, for jenta hadde visst GP-sjarm og alt, men fordi hun havnet i en gruppe med veldig mange østeuropeere, og disse er veldig nasjonalistiske og stemmer på hverandre.

Men han håpet på bedre tider neste år, og var sånn sett relativt godt til sinns.

Herremin!

''men fordi hun havnet i en gruppe med veldig mange østeuropeere, og disse er veldig nasjonalistiske og stemmer på hverandre.''

Dette er vel nesten favorittargumentet til mange som nå akker og beklager seg over at MGP ikke lenger er bare en 17-18 land fra Vest-Europa, men at også tidligere Sovjet-stater og andre land i øst nå fritt kan delta.

Og det samtidig som at ingen er så fæle til å stemme på hverandre som de nordiske landene!

"Nabo-stemmer" er ikke så rart, både fordi det gjerne bor en del folk folk i nabolandet til der de opprinnelig kommer fra, og så stemmer de på sitt eget hjemland, og også fordi man lettere kjenner artisten og det blir mer interesse for artistene fra nabolandene osv.

Men det viser seg jo at dersom man bare kommer med noe som er "bra nok", så vil stemmene strømme på fra alle kanter. Rybak fikk jo stemmer fra absolutt alle land (unntatt Norge, såklart).

Og selv om ingen andre har hatt en like overbevisende seier som han, er det alltid slik at vinneren får mange 12-poengere fra både øst og vest, syd og nord. Hvis ikke hadde den jo ikke vunnet!

ShitDiddelyDo
Skrevet

''men fordi hun havnet i en gruppe med veldig mange østeuropeere, og disse er veldig nasjonalistiske og stemmer på hverandre.''

Dette er vel nesten favorittargumentet til mange som nå akker og beklager seg over at MGP ikke lenger er bare en 17-18 land fra Vest-Europa, men at også tidligere Sovjet-stater og andre land i øst nå fritt kan delta.

Og det samtidig som at ingen er så fæle til å stemme på hverandre som de nordiske landene!

"Nabo-stemmer" er ikke så rart, både fordi det gjerne bor en del folk folk i nabolandet til der de opprinnelig kommer fra, og så stemmer de på sitt eget hjemland, og også fordi man lettere kjenner artisten og det blir mer interesse for artistene fra nabolandene osv.

Men det viser seg jo at dersom man bare kommer med noe som er "bra nok", så vil stemmene strømme på fra alle kanter. Rybak fikk jo stemmer fra absolutt alle land (unntatt Norge, såklart).

Og selv om ingen andre har hatt en like overbevisende seier som han, er det alltid slik at vinneren får mange 12-poengere fra både øst og vest, syd og nord. Hvis ikke hadde den jo ikke vunnet!

Det vi ser nå, og som også var argumentene til min GP-kollega, er jo det reneste tøv. Låta er forferdelig dårlig. Så enkelt er det, og det skjønner også østeuropeere. :)

Jeg personlig har en teori om at Jens Stoltenberg har kuppa avstemminga. Takket være GP-fadesen er han ikke lenger hovedoppslag.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg spyr......

Stakkars jeg er neger, så det er derfor jeg ikke gikk videre!!

Noe sånt har hun aldri sagt. Hold drittpratet ditt for deg sjæl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...