nick Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Det må jeg si: http://www.dagbladet.no/2011/05/11/tema/klikk/bolig/16496229/ Jeg skal ikke si at jeg ikke har vært borti tanken, men det er _litt_ på den ekstreme siden. Men når lederen for norsk huskattforening faktisk sier at katter ikke driter på plenen, så har hun svært dårlig greie på katter. Fremdeles skjønner jeg ikke hvofor katteeiere har null ansvar for krekene, mens hundeeiere blir hudflettet dersom bikkja driter i friluft? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Hun sier at den ikke setter seg til midt på plenen - men at den graver det ned. Og det tror jeg faktisk hun har rett i. 0 Siter
nick Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Skrevet 11. mai 2011 Hun sier at den ikke setter seg til midt på plenen - men at den graver det ned. Og det tror jeg faktisk hun har rett i. Nei. De driter rett på plenen. De dreit inne på jordgulvet i garasjen. De driter i innkjøringen. Ikke antydning til noe graving. 0 Siter
Gjest Monicaen. Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Nei. De driter rett på plenen. De dreit inne på jordgulvet i garasjen. De driter i innkjøringen. Ikke antydning til noe graving. Og de driter rett på terassen til folk. Fytti katta som det ser ut her i sameiet når snøen smelter. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Og de driter rett på terassen til folk. Fytti katta som det ser ut her i sameiet når snøen smelter. ''Og de driter rett på terassen til folk. Fytti katta som det ser ut her i sameiet når snøen smelter. :('' Da har de jo gravd det ned - i snøen! Men irriterende er det, okkesom. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Nei. De driter rett på plenen. De dreit inne på jordgulvet i garasjen. De driter i innkjøringen. Ikke antydning til noe graving. Du må ha noen mutant-katter i nabolaget ditt ;-) Det der har jeg aldri sett. De fleste katter som jeg kjenner til er overivrige på gravingen... 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 De fleste katter like å grave ned lorten, men det finnes også de som ikke har det behovet.... Jeg syns det er like irriterende begge deler... (Jepp, har akkurat luket i hagen...) 0 Siter
morsan Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg så avisartikkelen tidligere i dag, og tenkte umiddelbart at dette kommer noen til å skrive om på dol! 0 Siter
morsan Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 De fleste katter like å grave ned lorten, men det finnes også de som ikke har det behovet.... Jeg syns det er like irriterende begge deler... (Jepp, har akkurat luket i hagen...) ''men det finnes også de som ikke har det behovet....'' Ja, på hytta i fjor hadde vi en katt som sneik seg inn hos oss og ikke bare spiste den opp maten til vår katt nærmest i ett jafs, men den dreit også i kattesandkassauten å grave ned... :-( Så lå den lorten der og stinka... (skjedde to ganger mens vi satt ute men med åpne dører/vinduer) 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 ''men det finnes også de som ikke har det behovet....'' Ja, på hytta i fjor hadde vi en katt som sneik seg inn hos oss og ikke bare spiste den opp maten til vår katt nærmest i ett jafs, men den dreit også i kattesandkassauten å grave ned... :-( Så lå den lorten der og stinka... (skjedde to ganger mens vi satt ute men med åpne dører/vinduer) Usj... Kattene har gått i sanden til ungene her også.. Men jeg skal ikke rope for høyt, har fem katter selv. 0 Siter
Gjest Monicaen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 ''Og de driter rett på terassen til folk. Fytti katta som det ser ut her i sameiet når snøen smelter. :('' Da har de jo gravd det ned - i snøen! Men irriterende er det, okkesom. Det høres så opplagt ut når du sier detv- at det er gravd ned i snøen. Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men mengdene blir enorme. Jeg vet ikke hvor mange katter som bor i sameiet her, men det er mange. Hundene har båndtvang, så de plager ingen. Men kattene går dit de vil, også inn i leilighetene til andre. Vi kan ikke lufte, uten å risikere å få inn uønskede gjester. 0 Siter
Gjest likerikkenaboenshunder Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Det høres så opplagt ut når du sier detv- at det er gravd ned i snøen. Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men mengdene blir enorme. Jeg vet ikke hvor mange katter som bor i sameiet her, men det er mange. Hundene har båndtvang, så de plager ingen. Men kattene går dit de vil, også inn i leilighetene til andre. Vi kan ikke lufte, uten å risikere å få inn uønskede gjester. "Hundene har båndtvang, så de plager ingen". Da ber jeg deg om å komme hit og sitte på min terrasse å høre på naboens fem gneldrebikkjer. Du kan få sitte hele dagen, og du vil høre det samme gnelderet hele tiden. De har katt også. Den driter nok litt rundt omkring, men det er hundegnelderet som er plagsomt. 0 Siter
Gjest Monicaen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 "Hundene har båndtvang, så de plager ingen". Da ber jeg deg om å komme hit og sitte på min terrasse å høre på naboens fem gneldrebikkjer. Du kan få sitte hele dagen, og du vil høre det samme gnelderet hele tiden. De har katt også. Den driter nok litt rundt omkring, men det er hundegnelderet som er plagsomt. Jeg må visst presisere. Hundene i VÅRT sameie plager ingen. Det er faktisk ingen hunder her som står bundet ute. Når de er ute, blir de luftet i bånd av eierne sine. Og siden det er så mange som ser dem, så plukker eierne også opp dritten etter dem. Hva hunder generelt gjør, har jeg ikke uttalt meg om. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 ''men det finnes også de som ikke har det behovet....'' Ja, på hytta i fjor hadde vi en katt som sneik seg inn hos oss og ikke bare spiste den opp maten til vår katt nærmest i ett jafs, men den dreit også i kattesandkassauten å grave ned... :-( Så lå den lorten der og stinka... (skjedde to ganger mens vi satt ute men med åpne dører/vinduer) Det gjør nabokatten her og det, men jeg tror mine gjør det hos naboen også. 0 Siter
Gjest Shirina Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Hva med hester? Ser mye hestebæsj, den plukker ingen opp! 0 Siter
petter smart Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Hva med hester? Ser mye hestebæsj, den plukker ingen opp! Amen. Har tatt frem sykkelen for sommeren og det er ikke få svære dynger med hestedrit en må sykle slalom mellom. Hvorfor er det ikke krav om at hesteeiere plukker opp driten etter hestene sine? 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Amen. Har tatt frem sykkelen for sommeren og det er ikke få svære dynger med hestedrit en må sykle slalom mellom. Hvorfor er det ikke krav om at hesteeiere plukker opp driten etter hestene sine? ''Hvorfor er det ikke krav om at hesteeiere plukker opp driten etter hestene sine?'' Å plukke opp noe så svært er litt verre (da må man jo ha med seg en svartsekk), men om hesten driter på fortau eller gang/sykkelvei så bør man absolutt gå av hesten og sparke det ned i grøfta før man rir videre. Det gjorde jeg den tiden jeg pleide å ri på slike steder. 0 Siter
Gjest Shirina Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Amen. Har tatt frem sykkelen for sommeren og det er ikke få svære dynger med hestedrit en må sykle slalom mellom. Hvorfor er det ikke krav om at hesteeiere plukker opp driten etter hestene sine? Har jeg og lurt på. Mye større mengder og det enn en katt, fysj! 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Hva med hester? Ser mye hestebæsj, den plukker ingen opp! Her er det politihestene som slipper dritten i sykkelstien. Det passer meg særdeles dårlig 0 Siter
Gjest Shirina Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Her er det politihestene som slipper dritten i sykkelstien. Det passer meg særdeles dårlig Ikke forlokkende akkurat, de burde fjerne dritten etter seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.