petter smart Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 ''Hvorfor er det ikke krav om at hesteeiere plukker opp driten etter hestene sine?'' Å plukke opp noe så svært er litt verre (da må man jo ha med seg en svartsekk), men om hesten driter på fortau eller gang/sykkelvei så bør man absolutt gå av hesten og sparke det ned i grøfta før man rir videre. Det gjorde jeg den tiden jeg pleide å ri på slike steder. Det er det ikke mange som gjør her. Tror aldri jeg har sett hestedrit i veikanten, alt ligger igjen på sykkelstien. Det burde uansett vært et krav om å ta det opp. Dersom en ikke er i stand til å gjøre dette bør en holde seg på egne områder og ikke ri på gangstier o.l. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Det er det ikke mange som gjør her. Tror aldri jeg har sett hestedrit i veikanten, alt ligger igjen på sykkelstien. Det burde uansett vært et krav om å ta det opp. Dersom en ikke er i stand til å gjøre dette bør en holde seg på egne områder og ikke ri på gangstier o.l. ''Det burde uansett vært et krav om å ta det opp. Dersom en ikke er i stand til å gjøre dette bør en holde seg på egne områder og ikke ri på gangstier o.l.'' Det er jeg faktisk enig med deg i. Dessverre er det alt for mange fjortisjenter som ikke skjønner såpass som rir rundt omkring. I stallen jeg pleide å ri for mange år siden dro de hver uke rundt med pickup og 2-3 stalljenter og plukket opp hestebæsjen som lå rundt i nabolaget. Hvordan det er nå vet jeg ikke. Om du har hage og en spade så er forøvrig hestemøkk den beste gjødselen som finnes! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.