Gjest ballongdamen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg må stadig krysse av på skjemaer ang min helsetilstand. Et moment som vektlegges spesielt er oppblåsthet. Jeg må krysse av på om jeg har opplevd å være oppblåst og hatt stor mage. Så er det også spørsmål om min oppblåsthet har vært synlig for andre, og om de har bemerket det. Det var visst et viktig moment det også. Min mage er ofte så stor at det for noen sikkert kan se ut som om jeg er gravid. Men ville dere ha påpekt for noen av dine nærmeste at h*n så oppblåst ut? Om jeg hadde gjort det så hadde jeg nok mistet venner ganske fort. Er det naturlig å påpeke sånt? 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Nei, det skal mye til før jeg bemerker noe som er negativt med andres utseende. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Nja, kom helt ann på hvem det var. Jeg har ingen problemer ved å si slikt til mine nærmeste venninner. 0 Siter
siameser Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Ei venninne av meg bemerker sin egen oppblåste mage ofte "se her hvor vondt jeg har i magen i dag". Ellers har jeg ikke øyemål til å legge merke til hvor stor magen til folk er, om de ikke er i niende måned da. Ei på jobben min var fem måneder gravid før jeg så det. 0 Siter
Gjest ballongdamen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Ei venninne av meg bemerker sin egen oppblåste mage ofte "se her hvor vondt jeg har i magen i dag". Ellers har jeg ikke øyemål til å legge merke til hvor stor magen til folk er, om de ikke er i niende måned da. Ei på jobben min var fem måneder gravid før jeg så det. kanskje hun sier det for å komme deg i forkjøpet? Det er mye bedre å si det selv hvis en frykter at andre kan si det først. 0 Siter
Gjest ballongdamen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Nja, kom helt ann på hvem det var. Jeg har ingen problemer ved å si slikt til mine nærmeste venninner. Spør du også om de har lagt på seg? Er det normalt at også kjærester påpeker slike ting, eller betyr det at forholdet er på vei ut? 0 Siter
siameser Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 kanskje hun sier det for å komme deg i forkjøpet? Det er mye bedre å si det selv hvis en frykter at andre kan si det først. Det kan hende, men hun kjenner meg godt nok til å vite at jeg slett ikke ser sånt. Det er mest for å få aksept for å ta gå tidlig hjem. Av ren nysgjerrighet, hvorfor må du rapportere dette? Er det ikke viktigere hvordan du føler deg og kroppen din fungerer? 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Spør du også om de har lagt på seg? Er det normalt at også kjærester påpeker slike ting, eller betyr det at forholdet er på vei ut? Nei, det gjør jeg nok ikke, men om de spør, svarer jeg så klart. Jeg har ei venninne som har ballongmage når hun er oppblåst, hun tar det hele med et smil, så henne gjør det ingenting å kommentere det til. Mann kan gjerne flire av meg om jeg har ballongmage. Det blir så tydelig, og jeg ser gravid ut. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Spør du også om de har lagt på seg? Er det normalt at også kjærester påpeker slike ting, eller betyr det at forholdet er på vei ut? ''Er det normalt at også kjærester påpeker slike ting, eller betyr det at forholdet er på vei ut?'' I et forhold bør man da sannelig kunne kommentere både det ene og det andre uten at det betyr at forholdet straks er over. ) Selvsagt om man gjør det med litt humor eller om man gjør det for å hjelpe på en eller annen måte, ikke om det sies ondskapsfullt. 0 Siter
Gjest ballongdamen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Det kan hende, men hun kjenner meg godt nok til å vite at jeg slett ikke ser sånt. Det er mest for å få aksept for å ta gå tidlig hjem. Av ren nysgjerrighet, hvorfor må du rapportere dette? Er det ikke viktigere hvordan du føler deg og kroppen din fungerer? Det er bare en slags policy de har. En skal før og etter utrøving av ulike medisiner/operasjoner fylle ut slike spørreskjemaer. Det skal tas med i betrakningen når en skal vurdere om en fikk nok effekt. Og det med om andre hadde bemerket oppblåstheten min var visst et viktig poeng. Ja det er sikkert tydelig for andre. Men hva folk vil si er jo noe helt annet. En skulle tro at det viktigste var om jeg selv merket oppblåstheten. 0 Siter
Gjest ballongdamen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 ''Er det normalt at også kjærester påpeker slike ting, eller betyr det at forholdet er på vei ut?'' I et forhold bør man da sannelig kunne kommentere både det ene og det andre uten at det betyr at forholdet straks er over. ) Selvsagt om man gjør det med litt humor eller om man gjør det for å hjelpe på en eller annen måte, ikke om det sies ondskapsfullt. Er det normalt for menn i et forhold å påpeke at kjæresten har gått opp i vekt? Har hun gått veldig mye opp i vekt så kan en jo spørre forsiktig. Men vekt er vel noe en bør være veldig forsiktig med ? 0 Siter
Sør Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Er det normalt for menn i et forhold å påpeke at kjæresten har gått opp i vekt? Har hun gått veldig mye opp i vekt så kan en jo spørre forsiktig. Men vekt er vel noe en bør være veldig forsiktig med ? Hva som er normalt varierer nok veldig, og må settes i sammenheng med alt annet i forholdet. En annen ting er jo at det kan være et kompliment, hvis hun har forsøkt å gå opp i vekt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest been there done that Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har i alle fall fått en slik bemerkning to ganger, av folk som trodde jeg var gravid, den gang for lenge siden da jeg slet med oppblåsthet, Etter kontakt med Balderklinikken fikk jeg hjelp til å finne ut hva slags mat jeg ikke tålte. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Er det normalt for menn i et forhold å påpeke at kjæresten har gått opp i vekt? Har hun gått veldig mye opp i vekt så kan en jo spørre forsiktig. Men vekt er vel noe en bør være veldig forsiktig med ? Jeg hadde satt stor pris på om kjæresten sa fra dersom jeg begynte å ese ut og ikke så ut til å bry meg om det selv. Hvorfor skal man ikke kunne si det til hverandre? Selvfølgelig har man speil og har jo som oftest sett det selv for lenge siden, men kanskje man kan slå seg sammen og prøve å begynne å spise litt sunnere og mosjonere litt sammen? Det er koselig det da! ) 0 Siter
Gjest ballongdamen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har i alle fall fått en slik bemerkning to ganger, av folk som trodde jeg var gravid, den gang for lenge siden da jeg slet med oppblåsthet, Etter kontakt med Balderklinikken fikk jeg hjelp til å finne ut hva slags mat jeg ikke tålte. Men hva syntes du om bemerkningene? 0 Siter
Gjest ballongdamen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg hadde satt stor pris på om kjæresten sa fra dersom jeg begynte å ese ut og ikke så ut til å bry meg om det selv. Hvorfor skal man ikke kunne si det til hverandre? Selvfølgelig har man speil og har jo som oftest sett det selv for lenge siden, men kanskje man kan slå seg sammen og prøve å begynne å spise litt sunnere og mosjonere litt sammen? Det er koselig det da! ) for å være litt vanskelig : hvordan vet han at jeg ikke bryr seg om det selv? Her snakker jeg ikke om å gå opp mange kilo, men å ha en mage som ser ut som en ballong. Den blir ikke borte på samme måte som kiloene. Det er nok litt anderledes når en er i et forhold, men slik ting hadde jeg ikke påpekt hos mine venninner. Jeg fikk bare høre det som et kompliment at jeg hadde gått ned i vekt. Siden jeg ikke følte meg så fryktelig tjukk når jeg veide noen kilo mer så var det ikke et veldig etterlengtet kompliment. jeg har ofte lurt på om folk enten har lagt på seg veldig eller er gravide. Men jeg har aldri spurt om det med mindre de sier det selv. Veldig pinlig å ta feil;) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 for å være litt vanskelig : hvordan vet han at jeg ikke bryr seg om det selv? Her snakker jeg ikke om å gå opp mange kilo, men å ha en mage som ser ut som en ballong. Den blir ikke borte på samme måte som kiloene. Det er nok litt anderledes når en er i et forhold, men slik ting hadde jeg ikke påpekt hos mine venninner. Jeg fikk bare høre det som et kompliment at jeg hadde gått ned i vekt. Siden jeg ikke følte meg så fryktelig tjukk når jeg veide noen kilo mer så var det ikke et veldig etterlengtet kompliment. jeg har ofte lurt på om folk enten har lagt på seg veldig eller er gravide. Men jeg har aldri spurt om det med mindre de sier det selv. Veldig pinlig å ta feil;) Jeg hadde ikke kommentert oppblåst mage hos venner nei, men dersom kjæresten hadde det så hadde jeg godt kunnet kommentere det og kanskje sjekket litt på nettet hva det kunne komme av. Og så kunne vi sammen prøvd å gjøre noe med det. 0 Siter
Gjest ballongdamen Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg hadde ikke kommentert oppblåst mage hos venner nei, men dersom kjæresten hadde det så hadde jeg godt kunnet kommentere det og kanskje sjekket litt på nettet hva det kunne komme av. Og så kunne vi sammen prøvd å gjøre noe med det. Tror du det er lettere for en kvinne å kommentere det hos kjæresten enn om han skulle kommentere hennes ballong-mage? Spørsmålet er om en kan forvente at andre vil si det til enn når en har tidvis ballongmage. Gir det noen mening å legge til det spm på spørretesten? Jeg er ikke i noe forhold. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg tror ikke det er naturlig å påpeke sånt. Jeg har i hvert fall aldri fortalt venninner at de ser oppblåste ut. Det høres for øvrig ut som en litt farlig ting å ymte frampå om. 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Er det normalt for menn i et forhold å påpeke at kjæresten har gått opp i vekt? Har hun gått veldig mye opp i vekt så kan en jo spørre forsiktig. Men vekt er vel noe en bør være veldig forsiktig med ? ''Er det normalt for menn i et forhold å påpeke at kjæresten har gått opp i vekt?'' Hvis mannen min sier dette til meg, blir jeg ikke såret. Han kan si andre ting som sårer meg, men dette sårer meg ikke. Det er kanskje fordi jeg ser at jeg har lagt på meg noen kilo før han ser det. Jeg har øyne og se med, så uttalelsen kommer ikke som en overraskelse. Og så vet jeg at jeg greier og gjøre noe med det akkurat når jeg bestemmer meg for å gjøre det. Jeg hadde nok tatt det på en helt annen måte om jeg hadde hatt problemer med å gå ned. Å få kritikk for noe man har problemer med å gjøre noe med er verre, enten det gjelder vekt eller andre ting. Jeg sier også fra til mannen min når jeg synes han har gått opp for mye. Dette fordi jeg vet han heller ikke blir såret. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.