Spenol(1) Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg er oppvokst i Oslo og her sier vi jådd. Så når Byggholt ble oppkjøpt av svenske JM så fikk de en uttaleutfordring.Skulle de si jåddem eller jeem på telefonen? Hva ville dere ha foretrukket? Eller hva med JKL? også svenskeid Kveldens lingvistiske utfordring:) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har alltid syntes at "jådd" høres utrolig teit ut - og jeg har mange ganger sett rart på de som sier det. Kan ikke komme på noen jeg kjenner her sør som sier det. ville helt klart foretrukket jeem i stedet for jåddem hvis jeg skal være kunde. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Det går da ikke an å gå rundt og si "je". Muligens med unntak for Toten og omegn. Jeg sier "jådd". 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Det går da ikke an å gå rundt og si "je". Muligens med unntak for Toten og omegn. Jeg sier "jådd". Nå må du gi deg!!!! Sier du virkelig jådd??? Jeg forbinder det med gamle folk på 70 og 80 tallet.... 0 Siter
siameser Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Je. Ingen her oppe sier Jådd, det må da være et gammelt oslo-ord? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Nå må du gi deg!!!! Sier du virkelig jådd??? Jeg forbinder det med gamle folk på 70 og 80 tallet.... Alle sier "jådd". Det er bare dere på Sørlandet som alltid skal kjøre deres egen greie. 0 Siter
morsan Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Det går da ikke an å gå rundt og si "je". Muligens med unntak for Toten og omegn. Jeg sier "jådd". ''Det går da ikke an å gå rundt og si "je". Muligens med unntak for Toten og omegn. '' For ikke å snakke om Beatles-entusiaster! "She loves you, je, je, je" 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Alle sier "jådd". Det er bare dere på Sørlandet som alltid skal kjøre deres egen greie. Neida - det er jo totalt sløvt å ha et helt navn på akkurat den bokstaven... jeg får helt grøsninger av det ordet :-( 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Alle sier "jådd". Det er bare dere på Sørlandet som alltid skal kjøre deres egen greie. Neida - det er jo totalt sløvt å ha et helt navn på akkurat den bokstaven... jeg får helt grøsninger av det ordet :-( 0 Siter
morsan Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg sier jådd. Og så husker jeg jo politikeren Johan Jådd Jakobsen. Det blir ikke det samme med Johan Je Jakobsen ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Je. Ingen her oppe sier Jådd, det må da være et gammelt oslo-ord? Du och jag, siameser ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 ''Det går da ikke an å gå rundt og si "je". Muligens med unntak for Toten og omegn. '' For ikke å snakke om Beatles-entusiaster! "She loves you, je, je, je" Ja, men det er tidlige Beatles-entusiaster. De som i større grad verdsetter deres senere album, gjør (ofte) ikke denne feilen. Vi drar heller til England for å gå over fortau ... 0 Siter
morsan Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Neida - det er jo totalt sløvt å ha et helt navn på akkurat den bokstaven... jeg får helt grøsninger av det ordet :-( Faktisk så mye grøsninger at det går over i skjelvinger, slik at du ender med å dobbeltposte innlegget ditt ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg sier jådd. Og så husker jeg jo politikeren Johan Jådd Jakobsen. Det blir ikke det samme med Johan Je Jakobsen ;-) Haha! Det var et veldig godt poeng, og der drepte du alle "je"-folkenes argumenter. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Jeg sier jådd. Og så husker jeg jo politikeren Johan Jådd Jakobsen. Det blir ikke det samme med Johan Je Jakobsen ;-) Akkurat der er jeg enig - men den Jådd'en der ble jo egentlig som et eget mellomnavn. Tror faktisk jeg nesten oppfattet navnet slik...! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Haha! Det var et veldig godt poeng, og der drepte du alle "je"-folkenes argumenter. *gremmmmmm* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Neida - det er jo totalt sløvt å ha et helt navn på akkurat den bokstaven... jeg får helt grøsninger av det ordet :-( Hehe. Så ille er det da ikke. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Faktisk så mye grøsninger at det går over i skjelvinger, slik at du ender med å dobbeltposte innlegget ditt ;-) Ja, pc'en hang seg opp da den leste alle de gyselige jådd-ordene!!!! 0 Siter
morsan Skrevet 11. mai 2011 Skrevet 11. mai 2011 Ja, men det er tidlige Beatles-entusiaster. De som i større grad verdsetter deres senere album, gjør (ofte) ikke denne feilen. Vi drar heller til England for å gå over fortau ... Går du over fortau eller fotgjengeroverganger? ;-) Men uansett: Det hadde blitt rart med "She loves you, jådd jådd jådd", ikke sant? ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.