Gå til innhold

Grensen for å betale "svart"?

Anbefalte innlegg

Gjest sorte petter
Skrevet

Jeg skal leie inn en håndverker og regner med at selve jobbe ikke kommer til å koste mer enn noen tusenlapper. Jobben skal utføres av en selvstendig næringsdrivende på kveldstid, og jeg antar at han vil ha det "svart". Mener å ha lest at mindre jobber går fri for "skatt" eller husker jeg feil? Noen som kjenner reglene og evt beløpsgrensene?

Videoannonse
Annonse
Gjest fant jeg ut
Skrevet

Så lenge håndtverkeren du leier inn har dette som sitt yrke, er det ingen slik beløpsgrense som du tenker på. Da skal det oppgis fra første krone.

Gjest Hiroshima
Skrevet

Så lenge håndtverkeren du leier inn har dette som sitt yrke, er det ingen slik beløpsgrense som du tenker på. Da skal det oppgis fra første krone.

Uansett beløp, er du med å la ham snylte på felleskapet ved å betale ham svart. Det finnes ingen beløpsgrense for dette. Det er kun din egen moral som avgjør dette.

Gjest Hiroshima
Skrevet

Uansett beløp, er du med å la ham snylte på felleskapet ved å betale ham svart. Det finnes ingen beløpsgrense for dette. Det er kun din egen moral som avgjør dette

Gjest Hiroshima
Skrevet

Den var selvfølgelig til trådstarter.

Gjest segunda
Skrevet

Uansett beløp, er du med å la ham snylte på felleskapet ved å betale ham svart. Det finnes ingen beløpsgrense for dette. Det er kun din egen moral som avgjør dette

Moralen min sier til meg at det ville vært helt vilt hvis jeg ikke kunne få en person til å vaske gulvene for meg en eneste gang for noen få hundre kroner uten å skatte av det.

Gjest slabbedask
Skrevet

Moralen min sier til meg at det ville vært helt vilt hvis jeg ikke kunne få en person til å vaske gulvene for meg en eneste gang for noen få hundre kroner uten å skatte av det.

Det kommer an på om denne personen er næringsdrivende eller ikke.

Skrevet

Så lenge den personen ikke bedriver gulvvask som butikk, så er grensen på et par tusen kroner.

En frisør koster kanskje noen få hundre, og man klipper seg gjerne ikke hos samme så mange ganger i året, men frisøren må selvsagt betale skatt av pengene.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...