nick Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Er dere klare? Det sies at vi er belånt til litt over pipa, stemmer det hos dere? 0 Siter
tonie Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Fordelen med å tjene sånn passe er at bankene ikke er så altfor villige til å gi mye lån. Jeg tenker det går greit. Du da, nick? 0 Siter
EnolaGay Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 *Tenke hardt* ....nei. 1,7---3,4--1,6. Innafor. :0) 0 Siter
nick Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Skrevet 12. mai 2011 Fordelen med å tjene sånn passe er at bankene ikke er så altfor villige til å gi mye lån. Jeg tenker det går greit. Du da, nick? Jeg har 2,5 mill i lån, men kan betale det ned til ca 1,1 når som helst. Jeg svetter ikke ett gram. Banken elsker meg. 0 Siter
tonie Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har 2,5 mill i lån, men kan betale det ned til ca 1,1 når som helst. Jeg svetter ikke ett gram. Banken elsker meg. Too sexy for your bank, nesten. Ja, det er noen som har det:) Jeg skal også bli det snart, har jeg tenkt. Jeg regner med det er endel folk som svetter litt nå, og med den levestandarden mange har lagt seg til blir det nok tøffe tider etterhvert. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Har ikke fått det med meg, jeg, at renta skal gå opp. Vi har lite lån, og ikke særlig bekymret for renteoppgang. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 ''Er dere klare?'' Ja, for strutsementalitet er ikke min greie, så selvsagt vet jeg at vi kan betjene høyere rente. '' Det sies at vi er belånt til litt over pipa, stemmer det hos dere?'' Nei. Lån har man jo, men pipa og ett stykke nedover er gjeldfri. Skal utvide også på sikt, og da får vi to ekstra piper, men tenker at de går klar de også. Vi er heldige, vi slapp unna med små lånekostnader i forhold til bolig, jeg kapret rette mannen der *utspekulert* ;o) Eneste minuset er at han ikke gjør meg rik! *sukk* 0 Siter
tusseline Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Nei, vi er ikke belånt til opp over pipa . Har en belåningsgrad på huset på 40%. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Jeg er belånt til over pipa, men er ganske rolig for det. Hvem er hvem og hvem er vi? Hvor har du funnet opplysninger om renteoppgang? 0 Siter
caprice Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Nei, vi er ikke belånt til opp over pipa . Har en belåningsgrad på huset på 40%. Vi har rett under 3 mill i lån, og det synes jeg er mye. Huset som vi i sin tid kjøpte for 1,5 mill er utbygget og renovert og kraftig oppgradert, så det har vel en verdi på rundt 6 - 6,5 mill i dag vil jeg tro. Dermed er vi jo ikke belånt over pipa. Men med en mann som skal starte eget firma går vi ingen lystig tid i møte nå tror jeg.... 0 Siter
Gjest - Ingoen - Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Ja, jeg har hørt om den kommende renteøkningen. Er alt annet enn overrasket, har ventet på det i flere år allerede. Tja, vi har 1,74 mill i flexilån + studielån på 400.000. Så tilsammen rundt 2,1 mill. Syns det er en god del, men når jeg sammenligner oss med andre nyetablerte småbarnsfamilier, syns jeg at vi ligger godt an. Har inntekt på rundt 900.000 pr år før skatt. Huset har en verdi på rundt 3 mill i dag, vi har gjort mye med det. Til neste år skal vi legge ut ca 350.000 til på huset. SÅ konklusjonen er vel: Nei, jeg svetter ikke ved tanken på renteøkningen! 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 ''Er dere klare? Det sies at vi er belånt til litt over pipa, stemmer det hos dere?'' Kom igjen! ) Jeg betaler rundt 600,- i mnd i renter så det skal jeg nok alltids takle. Og pipe har jeg ikke, ergo er heller ikke leiligheten min belånt til over pipa. Hah! 0 Siter
Kolesjanka Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Bring it on :-) Har i underkant av 200 000,- i gjeld. (Er enslig) 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har 2,5 mill i lån, men kan betale det ned til ca 1,1 når som helst. Jeg svetter ikke ett gram. Banken elsker meg. Banken elsker ikke deg, vettu. De elsker dem som har masse lån og som tar lånet på lengst mulig tid. Da tjener de mest på oss. Forutsetter naturligvis at man er sikker betaler, dvs har høy nok inntekt (men helt greit for banken, om vi prioriterer sånn at vi ikke har middag hver dag), og har betalingsvilje. Sånne som deg, som kan betale ned hvis de gidder, må de sikkert betale ut sparerenter til, og det gidder de jo ikke Vi har mye lån, men er godt innenfor 60 %, så vi har vel ikke belånt til pipa, akkurat. Men mer lån enn jeg liker, og synes er behagelig. Derfor har vi fastrente på den ene delen, og resten er lån i SPK, så jeg sover godt om natten. Men stiger renta til 8% (noe jeg ikke tror skjer på lenge) må vi nok prioritere annerledes. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har 2,5 mill i lån, men kan betale det ned til ca 1,1 når som helst. Jeg svetter ikke ett gram. Banken elsker meg. Banken er veldig glad i meg og beskriver meg som fantastisk kunde. Det er ikke pga. spareregninger. Jeg er en god kunde som de tjener på. 0 Siter
nick Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Skrevet 12. mai 2011 Jeg er belånt til over pipa, men er ganske rolig for det. Hvem er hvem og hvem er vi? Hvor har du funnet opplysninger om renteoppgang? http://e24.no/makro-og-politikk/i-dag-skal-renten-opp/20056922 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Har ikke lån lenger og er fornøyd med det siden jeg ikke har all verden med penger og det er greit å slippe og betale tilbake. Men blir ble smalhans så låner jeg på leiligheten uten blunke. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Nei, er ikke så veldig belånt, litt for lite, egentlig. Men ser jo på renteoppgang med ganske stor ro. 0 Siter
megler Smekk Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Har hverken lån eller pipe, så det regner jeg med at går bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.