Gå til innhold

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Vi har ikke lån, kun penger i bank så renta må gjerne gå opp for vår del nå :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som forventet. Det kommer et par hopp til i år, og så fortsetter det til neste år.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har ikke pipe, så vi er trygge.

Å, vi som skal få 3 piper til slutt. Nei, jeg må bare flytte jeg, ikke noe annet å gjøre!

Gjest togli
Skrevet

Man kan nok si at jeg har mer enn nok i lån, ja :/

Gjest ung mamma til 3
Skrevet

Vi har ikke lån, kun penger i bank så renta må gjerne gå opp for vår del nå :o)

Eier du bolig, da?

Gjest beathethe
Skrevet

Har ikke lån. Har ikke bolig heller. Har bil og penger på bok etter et tidligere salg av bolig. Jeg sitter nå på gjerdet med leiet pipe.

Skrevet

Har ikke lån. Har ikke bolig heller. Har bil og penger på bok etter et tidligere salg av bolig. Jeg sitter nå på gjerdet med leiet pipe.

''Jeg sitter nå på gjerdet med leiet pipe.''

Hvis du hadde leiet hus/leilighet, i stedet for bare en pipe, kunne du sittet i sofaen i stedet.

:praktisk:

Med vennlig hilsen

candyqueen_83
Skrevet

Eier du bolig, da?

Samboeren min er eier av leiligheten foreløpig, den er nedbetalt. Men om vi skal flytte i hus evt senere så må vi vel ta opp litt lån. Men før den tid gjør det oss ingenting at rentene er høye ;O)

Gjest beathethe
Skrevet

''Jeg sitter nå på gjerdet med leiet pipe.''

Hvis du hadde leiet hus/leilighet, i stedet for bare en pipe, kunne du sittet i sofaen i stedet.

:praktisk:

Med vennlig hilsen

Jeg har faktisk et hus også med møbler:) Men liker å henge på gjerdet om sommeren. Minner meg om barndommen :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi har samlet gjeld tilsvarende en snau, felles årslønn, og et hus som har gått opp en million i verdi etter at vi kjøpte det. Vi lever godt og er avslappede i forhold til rentenivået.

Skrevet

Nei, og ikke ville jeg tatt sjansen på å belåne meg opp til pipa heller.

Skrevet

Det er ingen overraskelse at renta går opp fra 2% til 2,25%. Lavere enn 2% kan den neppe bli. Det er lang vei til den blir 15% som på åtti-tallet. Hvis det skjer får jeg problemer.

15 % blir den aldri igjen. Dengang kunne man trekke alle renteutgiftene av på skatten, mot 28 % i dag.

Gjest segunda
Skrevet

15 % blir den aldri igjen. Dengang kunne man trekke alle renteutgiftene av på skatten, mot 28 % i dag.

Du kan trekke alle renteavgifter fra før du betaler skatt i dag.

Gjest slabbedask
Skrevet

Ja, det er det da ingen som nekter for.

Skrevet

Det nick nok mener er at før beregnet man skatten etter at rentene var trukket fra brutto, mens man nå uansett betaler toppskatt av høy inntekt, og at maksimale man kan få igjen av rentene er 28%.

petter smart
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1305206771' post='4578211]

Å, vi som skal få 3 piper til slutt. Nei, jeg må bare flytte jeg, ikke noe annet å gjøre!

Ille nok å være belånt over pipa, men belånt over 3 piper.....

Du har min fulle sympati.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...