Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lett å få solgt nye gamle klær med lappene på på finn eller andre steder? Tar bruktbutikker imot vanlige klær som ikke er noe særlig brukt eller må jeg gi bort alt til fretex? Noen som vet dette eller har erfaring på området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg skal kjøpe brukte klær må det være tøy som er så dyrt at jeg ikke kjøper det selv og det må være nedsatt så mye at det nesten er latterlig billig. Sånn er det bare hos meg. :o)

Gjest prust
Skrevet

Mine jenter arver tøy fra noen venner av oss som har jenter som er 2-4 år eldre enn våre. Fikk nettopp en diger pose med sommertøy fra henne. Som regel betaler jeg noe for det, denne gangen betalte jeg 1000 kr for det tøyet.

Sjelden (kanskje aldri) kjøper jeg brukt tøy ellers, og jeg vet ikke om så mange andre steder du kan levere det enn til Fretex, UFF containere eller til Loppemarkeder.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lett det er å få solgt "vanlige" klær på finn.no, men alt av utedresser, penklær og sportstøy har god sirkulasjon.

Vi er veldig heldige og arver mye, og vi gir i neste runde bort mye. Har ikke prøvd å selge hverdagsklær brukt.

Du har ikke noen du kan gi det til, da, enten kjentfolk eller f.eks. til asylmottak, krisesenter eller noe sånt?

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg har prøvd å selge så godt som ubrukte jakker/sko på finn uten så mye hell, så vanlige klær leverer jeg til uff eller til brukthandel om de vil ha.

Gjest segunda
Skrevet

Det er vanlig i USA å ha garasjesalg eller gatesalg på diverse ting. Da får du noen slanter for det du selger. Hvis du selge brudekjoler, selskapskjoler, dyre kåper, smoking eller dresser kan du sikkert få noe på finn.no, men jeg kan aldri tenke meg at du kan selge noe særlig av bukser og gensere f.eks.

Mange second hand butikker i New York er vanvittige dyre, men da er det spesielle ting som selges.

Skrevet

Mine jenter arver tøy fra noen venner av oss som har jenter som er 2-4 år eldre enn våre. Fikk nettopp en diger pose med sommertøy fra henne. Som regel betaler jeg noe for det, denne gangen betalte jeg 1000 kr for det tøyet.

Sjelden (kanskje aldri) kjøper jeg brukt tøy ellers, og jeg vet ikke om så mange andre steder du kan levere det enn til Fretex, UFF containere eller til Loppemarkeder.

''Som regel betaler jeg noe for det, denne gangen betalte jeg 1000 kr for det tøyet.''

Oj, det har aldri falt meg inn.. Jeg har vært heldig å arve en del tøy gjennom årene og har latt andre arve av oss, men betaling?

Nå arver "ei venninne av ei venninne" klær og utstyr etter Vesla - de setter pris på det og jeg er glad det kan komme til nytte. De sier fra om det er noe de ikke trenger.

Vi fikk nettopp en pose avlagt sommertøy fra en nabo, håper ikke ho tenkte på betaling :-/ Ikke det at jeg ikke har råd til det, men har som sagt aldri tenkt tanken.

Skrevet

''Som regel betaler jeg noe for det, denne gangen betalte jeg 1000 kr for det tøyet.''

Oj, det har aldri falt meg inn.. Jeg har vært heldig å arve en del tøy gjennom årene og har latt andre arve av oss, men betaling?

Nå arver "ei venninne av ei venninne" klær og utstyr etter Vesla - de setter pris på det og jeg er glad det kan komme til nytte. De sier fra om det er noe de ikke trenger.

Vi fikk nettopp en pose avlagt sommertøy fra en nabo, håper ikke ho tenkte på betaling :-/ Ikke det at jeg ikke har råd til det, men har som sagt aldri tenkt tanken.

Det er som regel vinn-vinn ja, den som gir bort er glad for å bli kvitt tøyet og for at det kan komme andre til gode og den som får det er kjempeglad for å overta det gratis.

Gjest prust
Skrevet

Vi har arvet så mye tøy fra dem gjennom flere år. Fra begynnelsen betalte jeg ikke - men de siste 2-3 årene har jeg betalt. Jentene hennes sliter veldig lite på tøyet (i motsetning til mine), og de har veldig mye pent og stilig tøy, samtidig som hun ene har veldig lik kroppsfasong som hun ene min.

Venninna mi er uføretrygdet (eller hva det nå heter nå) og har ikke så enormt med penger. Så for vår del synes vi det er riktig av og til å betale for det.

Vi har arvet noe fra min søster, og hun har arvet noe tilbake - og da har vi ikke hatt noen form for betaling. Vi har ingen å gi det videre til (utenom min søster), og da legger jeg det i UFF container eller gir det til Russland, det min søster ikke vil ha til sin minste.

Dark-Angel 82
Skrevet

Mange som selger klær på Finn.no, så er jo verdt et forsøk.

Ser også at mange legger ut ting og klær de vil selge på facebook. :)

Skrevet

Om jeg skal kjøpe brukte klær må det være tøy som er så dyrt at jeg ikke kjøper det selv og det må være nedsatt så mye at det nesten er latterlig billig. Sånn er det bare hos meg. :o)

Her er det snakk om noe klær som har lappene enda på seg, men som likevel er noen år gamle.

Skrevet

Her er det snakk om noe klær som har lappene enda på seg, men som likevel er noen år gamle.

''Her er det snakk om noe klær som har lappene enda på seg, men som likevel er noen år gamle.''

Jepp. Jeg betaler ikke engang halvpris på klær som er noen år gamle, i alle fall ikke dersom de er "tydelig" at de var moderne for noen år siden (farge, snitt osv). Er det tidløst fritidstøy kan jeg muligens strekke meg til halv pris.

Skrevet

''Her er det snakk om noe klær som har lappene enda på seg, men som likevel er noen år gamle.''

Jepp. Jeg betaler ikke engang halvpris på klær som er noen år gamle, i alle fall ikke dersom de er "tydelig" at de var moderne for noen år siden (farge, snitt osv). Er det tidløst fritidstøy kan jeg muligens strekke meg til halv pris.

Jeg vil påstå at det er tidløse klær; bukser, topper, gensere og blazere.

Skrevet

Jeg vil påstå at det er tidløse klær; bukser, topper, gensere og blazere.

Jeg tror nok det skal være ganske spesielle klær om folk skal kjøpe vanlig hverdagstøy brukt eller fra privatpersoner som har kjøpt feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...