Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Søker her råd om erstatning for østrogenplaster. Fikk fjernet eggstokker og livmor for 10 år siden i en alder av 39. Har siden brukt østrogentilskudd i form av plaser noe som har fungert utmerket, bortsett i fra at sexlivet ikke fungerer. Kan ha flere årsaker. Nå har blodtrykket føket i været, kan ha noe med arv å gjøre, men på plastrets eske står det. Kan gi høyt blodtrykk i skjeldne tilfeller.

Nå ser jeg etter erstatning for østrogenpastret. Piller tålte jeg ikke.

1.Er det noe fullgodt eller nesten fullgodt naturmiddel som kan brukes til østrogenerstatning?

2.Hva er rissikoen med å bytte ut plaster med et naturmiddel?

3.Hvilken bivirkninger kan jeg regne med ?

4.Knusktørr og sår skjede, hva kan gjøres?

5.Finnes det noe naturmiddel som kan bedre mitt havarerte sexliv?

Ikke det at jeg har noe behov for sex for de lystene er borte, men jeg har en mann og det hadde vært kjekt at jeg hadde lyst slik at han ikke ble så skadelidende som han er i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36447-%C3%B8strogen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære pmagnussen,

Det er lite trolig at østrogenet etter 10 skulle føre til høyt blodtrykk, men du kan jo holde opp i 3 mnd og se om trykket bedrer seg. Når det gjelder naturmidler for østrogenmangel er etter min mening planten Cimicifuga også kalt Blach kohosh, den beste. Den har få bivirkninger og forsøk i Tyskland har vist god effekt på en rekke symptomer ved østrogenmangel, i noen tilfeller også bedret sexliv. Bivirkningene er sjeldne og den selges uten resept som naturmiddel i Tyskland og Sverige. Du bør forresten også da en test av din benmasse da østrogen er med på å forebygge benskjørhet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36447-%C3%B8strogen/#findComment-139688
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...