Gå til innhold

Oppdatering på hjertebarnet mitt :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden Jubalong70 kom med en så oppmuntrende oppdatering på sin mellomste så tenkte jeg at jeg kunne jo oppdatere litt på min eldste, for den som kunne være litt interessert. :o)

Han ble jo født (mer eller mindre her inne!) i september 1998 og hadde en livstruende hjertefeil. Den hjelpen og støtten vi fikk her inne hjalp oss utrolig mye! Er fremdeles takknemlig for det. :o)

Han ble operert 6 dager gammel, operert igjen 6 mnd gammel og siste gang da han var 2 år 8 mnd, faktisk er det 10 år siden for to dager siden! :o) I tillegg til utallige undersøkelser både i og uten narkose selvfølgelig. Alt har han tatt på strak arm, har aldri klaget eller vært redd i møte med sykehusene, bare blid, fornøyd og nysgjerrig.

Alt har gått knakende bra med den lille rakkerfanten! Han er i grunnen familiens friskeste, er svært sjelden syk, skolelys når det kommer til matte og geografi, godt likt på skolen og har trivelige venner. Om man vet det så ser man at han kan bli litt fort sliten, men det gjør ingen verdens ting. :o) Den som ikke vet det tror meg ikke om jeg sier at han har en så stor hjertefeil som han tross alt har, selv om den er mer eller mindre helt reparert nå.

For halvannet år siden (?) var han og pappan på Riksen på storkontroll og skulle være der i to dager. Utpå ettermiddagen fikk de beskjed om at dette var bare fint, guttungen var frisk som en fisk og det var ingen grunn til å bli der til dagen etter for ennå flere undersøkelser! Han er på St. Olavs en gang i året for undersøkelser og det er ikke usannsynlig at han må gjennom et lite inngrep i forbindelse med en hjerteklaff når han er ferdigvokst, men det er ikke noe vi bekymrer oss for.

All mulig takk til sykepleiere, kardiologer og kirurger både på RiT og på Riksen! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselen hans - og den påfølgende dramatikken - var noe av det aller første jeg fikk med meg etter at jeg begynte å være på DOL regelmessig.

Har fulgt med på solskinnshistorien hele veien.

Fint å bo i et land der det er en selvfølge at alle som får feil farge etter fødselen, overgis til de beste ekspertene vi har, uten at noen spør etter forsikring eller kredittverdighet. Det er ikke sånn overalt.

Skrevet

Kjekt å lese!

Husker (ganske) godt mye av det som ble skrevet da jeg begynte på Dol, tidlig -99.

Skrevet

Som Laban sier, dette var noe av det første jeg fulgte med på her inne. Husker til og med at du hadde tenkt å kalle ham Adrian :o)

Flott at det har gått så bra! Ønsker dere en super sommer :o)

Skrevet

Som Maya, rudolfine og laban sier - dette husker jeg godt. Noe av det første jeg også fikk med meg. Husker Dr. Anker faktisk la inn melding om at du hadde født, og hva som hadde skjedd. Husker at du sa at Adrian ikke passet som navn på en sånn fighter, han måtte ha et helt annet navn.:-)

Gjest - Ingoen -
Skrevet

Gåsehud på hele kroppen nå etter å ha lest dette flotte innlegget ditt, Lillemus!

Fantastisk flott historie - godt at han har det så bra i dag, tross i et utfordrende utgangspunkt.

En ting er i allefall sikkert (som han sa Forest Gump):

"Life is like a box of chocolate - you never know what you're gonna get!"

Skrevet

Som Laban sier, dette var noe av det første jeg fulgte med på her inne. Husker til og med at du hadde tenkt å kalle ham Adrian :o)

Flott at det har gått så bra! Ønsker dere en super sommer :o)

''Husker til og med at du hadde tenkt å kalle ham Adrian :o)''

Adrian Aleksander skulle krapylet hete. *hehe* Men så dukket det opp små Adrian'er overalt og vi fant på noe annet. :o)

Skrevet

Flott med oppdatering!

i likhet med flere her var dette noe av det første jeg leste på DOL sommeren og høsten 1998.

Skrevet

''Husker til og med at du hadde tenkt å kalle ham Adrian :o)''

Adrian Aleksander skulle krapylet hete. *hehe* Men så dukket det opp små Adrian'er overalt og vi fant på noe annet. :o)

Åh, jeg var sååå forelska i det navnet når du skulle kalle ham det. Så når jeg ble gravid var det det første navnet vi tenkte på :o)

Men så var det det samme, alle hette det, så vi tk et annet navn. Og nå heter alle det!!! Vanskelig det der :o)

Selv har jeg et så uvanlig navn at alle hadde visst det var meg om jeg skrev det. Og det har alltid plaget meg.

Så vanskelig å gjøre alle til lags uansett :o)

Men navnet du valgte var også veldig fint!! :o)

Skrevet

Rørende og herlig innlegg!

Så fint å høre at det går fint med ham. Selv venter vi på å få en test på riksen nå snart. Klaffen lekker moderat, altså ikke lite. De hørtes veldig optimistiske ut i fra kontrollen. :) (pulmonal stenose)

Du har en fresk og god gutt som henger med på det meste forstår jeg. Herlig det.

Skrevet

Rørende og herlig innlegg!

Så fint å høre at det går fint med ham. Selv venter vi på å få en test på riksen nå snart. Klaffen lekker moderat, altså ikke lite. De hørtes veldig optimistiske ut i fra kontrollen. :) (pulmonal stenose)

Du har en fresk og god gutt som henger med på det meste forstår jeg. Herlig det.

'' Selv venter vi på å få en test på riksen nå snart. Klaffen lekker moderat, altså ikke lite. De hørtes veldig optimistiske ut i fra kontrollen. :) (pulmonal stenose)''

Riksen er på høyde med verdenseliten når det gjelder barnehjerter, det er vår erfaring i alle fall. :o) Krysser fingrene for at det går bra med dere også!

''Du har en fresk og god gutt som henger med på det meste forstår jeg. Herlig det.''

Han er ikke av de aller mest aktive og idretter som fotball og andre veldig raske idretter er nok ikke noe for ham. Men han er glad i å være med på tur i naturen, gå på ski og sykle. :o)

Skrevet

'' Selv venter vi på å få en test på riksen nå snart. Klaffen lekker moderat, altså ikke lite. De hørtes veldig optimistiske ut i fra kontrollen. :) (pulmonal stenose)''

Riksen er på høyde med verdenseliten når det gjelder barnehjerter, det er vår erfaring i alle fall. :o) Krysser fingrene for at det går bra med dere også!

''Du har en fresk og god gutt som henger med på det meste forstår jeg. Herlig det.''

Han er ikke av de aller mest aktive og idretter som fotball og andre veldig raske idretter er nok ikke noe for ham. Men han er glad i å være med på tur i naturen, gå på ski og sykle. :o)

''Han er ikke av de aller mest aktive og idretter som fotball og andre veldig raske idretter er nok ikke noe for ham. Men han er glad i å være med på tur i naturen, gå på ski og sykle. :o)''

Fint han kan gjøre noe! :) Jenta mi spiller håndball, men i det siste har vi merket at hun blir fortere sliten. Tøft å bli 13, da kreves det mer av de. Er ikke din gutt på ca samme alder?

Takk takk, ja jeg føler meg ganske trygg på Rikshospitalet, heldigvis. :)

Dark-Angel 82
Skrevet

Så godt at det går så fint med han.

Skrevet

''Han er ikke av de aller mest aktive og idretter som fotball og andre veldig raske idretter er nok ikke noe for ham. Men han er glad i å være med på tur i naturen, gå på ski og sykle. :o)''

Fint han kan gjøre noe! :) Jenta mi spiller håndball, men i det siste har vi merket at hun blir fortere sliten. Tøft å bli 13, da kreves det mer av de. Er ikke din gutt på ca samme alder?

Takk takk, ja jeg føler meg ganske trygg på Rikshospitalet, heldigvis. :)

Han blir tenåring til høsten ja, men foreløbig har han ingen problemer med å henge med i gymmen. Blir spennende å se på ungdomsskolen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...