Gå til innhold

Smerter rundt halebeinet

Anbefalte innlegg

Gjest ved sitting

Hei!

Jeg har de siste 3 mnd hatt belastningssmerter i og rundt halebeinet. Har ikke gjort stort med det, fordi jeg har ventet på at det skal gå over, men det gjør ikke det.

Det begynner og bli ganske så uutholdelig!

Var hos kiropraktor for halvannen mnd siden, han undersøkte ikke halebeinet mitt, men sa at det ikke var leddet, og at jeg skulle oppsøke en massasjeterapeut.

Jeg har fortsatt plager etter bekkenløsning (2 år siden fødsel), så jeg slipper ikke til noen massasjeterapeut der! Jeg har ikke hatt plager rundt halebeinet ifb med bekkenløsningen, det kom jo først for 3 mnd siden.

Jeg har vært hos osteopat en gang, men det har ikke hjulpet.

Nå har jeg vært hos fastlegen, og han kunne ikke kjenne nederst i korsryggen. Ikke var det vondt heller. Det sitter mer rett opp og mot baksiden av ryggen. Derfor mistenkte han noe i endetarmen og jeg skal til rektoskopi. Det kjennes ikke som om det sitter i endetarmen heller, men må nå bare vente og se.

Om morgenen har jeg ingen smerter, og det er kun smerter ved sitting og spesielt når jeg reiser meg fra sittende til stående stilling.

Fler som har hatt det slik og har en tanke om hva det kan være?

Erfaringer med behandlingsmåter som har hjulpet eller ikke hjulpet?

Jeg blir snart gal, har endel andre plager, men dette er det værste!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364474-smerter-rundt-halebeinet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre deg om en ting? Hvordan er nakken din? Og ev. begynte nakken din å trøble for ett par tre år siden?

Grunnen til at jeg spør er at det kan lett oppstå trøbbel på samme nivå ovenfra som nedenfra. (har jeg hørt i forbindelse med det alternative)

Tenker kanskje at det er nakken din som bør behandles.

Gjest ved sitting

Kan jeg spørre deg om en ting? Hvordan er nakken din? Og ev. begynte nakken din å trøble for ett par tre år siden?

Grunnen til at jeg spør er at det kan lett oppstå trøbbel på samme nivå ovenfra som nedenfra. (har jeg hørt i forbindelse med det alternative)

Vel, vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Nakkeplager har jeg hatt i mange år, muskulære og ledd som låser seg. Er hos kiropraktor og løser opp i det ved behov.

Korsryggen har også vært en plage siden første svangerskap.

Har hofteleddsartrose (skal opereres) og har fortsatt plager etter bekkenløsning i siste svangerskap.

Halebeinsmertene kom akutt for 3 mnd siden, det har mest sannsynlig en sammenheng.

Jeg holder bare på å bli gal av å finne ut hvor jeg skal gå for å få behandling som hjelper.

Som egenpleie så bør du nok gjøre øvelser som styrker muskelaturen i ryggen din. Det er musklene som "holder ryggen".

Det kan høres ut som at du har en stagnasjon i energiflyten din. Be en akupunktør om undersøkelse og tips til videre egenpleie. Tenker at de vil merke noe i flyten i forbindelse med lever/galle. Lett for å bli sint?

En behandling er gjerne ikke nok for å ta noe som har vart i mange år, gi det tid.

Vel, vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Nakkeplager har jeg hatt i mange år, muskulære og ledd som låser seg. Er hos kiropraktor og løser opp i det ved behov.

Korsryggen har også vært en plage siden første svangerskap.

Har hofteleddsartrose (skal opereres) og har fortsatt plager etter bekkenløsning i siste svangerskap.

Halebeinsmertene kom akutt for 3 mnd siden, det har mest sannsynlig en sammenheng.

Jeg holder bare på å bli gal av å finne ut hvor jeg skal gå for å få behandling som hjelper.

Som egenpleie så bør du nok gjøre øvelser som styrker muskelaturen i ryggen din. Det er musklene som "holder ryggen".

Det kan høres ut som at du har en stagnasjon i energiflyten din. Be en akupunktør om undersøkelse og tips til videre egenpleie. Tenker at de vil merke noe i flyten i forbindelse med lever/galle. Lett for å bli sint?

En behandling er gjerne ikke nok for å ta noe som har vart i mange år, gi det tid.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...