Gå til innhold

Begynt i praksisplass, for sliten til å arbeide.

Anbefalte innlegg

Gjest Favott

For sliten til å arbeide i morgen. I dag var det hardt arbeid med mye klipping av gress, luking i bedd, og raking. Er så sliten nå at jeg ikke kan skjønne at jeg orker å gå i morgen. Er det ok at jeg ringer inn i morgen tidlig og sier at jeg trenger en pausedag?

Fortsetter under...

Det gir ikke noe særlig godt inntrykk å ta en "pausedag" veldig tidlig i en praksisperiode. Slapp godt av i kveld og prøv å få en god natts søvn så går det så fint i morra skal du se! :o) Og etterpå er det helg og to fridager. :o)

Annonse

Gjest Favott

Det gir ikke noe særlig godt inntrykk å ta en "pausedag" veldig tidlig i en praksisperiode. Slapp godt av i kveld og prøv å få en god natts søvn så går det så fint i morra skal du se! :o) Og etterpå er det helg og to fridager. :o)

Bare en dag igjen, ja det får gå da. :)

Gjest Favott

Hva slags praksisplass er dette? Det er ikke greit å ringe inn noen steder å si at man er for sliten til å jobbe.

I dag var min tredje dag på jobb etter å ikke ha jobbet på mange år. Det har vært en brå start, og jeg er veldig sliten.

Isolert sett og uten at jeg kjenner din bakgrunn, så synes jeg ikke det er ok å gjøre, når du akkurat har begynt i en praksisplass.

Tar forbehold om at det kan være ting jeg ikke vet, som gjør at dette kanskje kan være for tøft for deg.

Av og til er det sunt å presse seg selv litt også og i morgen er det fredag og du kan slappe av hele helga.

Gjest togli

Jeg kan ofte være dødssliten på ettermiddagen/kvelden, men neste morgen er jeg fit for fight igjen :)

Det verste du kan gjøre er å synes synd på deg selv og fokusere på at du er sliten. Fokuser på at det er utrolig deilig å kjenne at kroppen virkelig har fått kjørt seg idag og at du er sliten på en positiv måte :) Tenk så heldig du er som har en jobb der du får brukt hele kroppen din på den måten, mens de fleste av oss må trene for å få trent ;)

Du går selvsagt på jobb imorgen og gleder deg vilt til helg - helgene er mye bedre når man er sliten etter ei hard jobbeuke :)

Annonse

Det er nok slik at ingen får det, det er som regel alt eller intet. Hvorfor prøver du deg ikke på 50% dersom du ikke klarer 100%?

Jeg mener man ikke kan si etter bare 3 dager at man ikke klarer 100 %. Det er helt normalt å bli veldig sliten hvis det er lenge siden man har jobbet. Sånn er det jo for andre også når man skal tilbake på jobb igjen etter flere ukers ferie f.eks. Men det går seg til.

Jeg mener man ikke kan si etter bare 3 dager at man ikke klarer 100 %. Det er helt normalt å bli veldig sliten hvis det er lenge siden man har jobbet. Sånn er det jo for andre også når man skal tilbake på jobb igjen etter flere ukers ferie f.eks. Men det går seg til.

Sånn er det for alle ja. Man er sliten helt til det går rutine i det.

Gjest Favott

Man blir ikke i så dårlig form etter 4-ukers ferie som flere års "ferie".

Man blir ikke i så dårlig form etter 4-ukers ferie som flere års "ferie".

''Man blir ikke i så dårlig form etter 4-ukers ferie som flere års "ferie".''

Neida, og jeg mente absolutt ikke at du hadde hatt flere års ferie, jeg antar det er andre grunner enn feriering til at det er mange år siden du har jobbet. :-)

Det er ikke rart du blir sliten av en sånn fysisk krevende jobb heller. Jeg ville allikevel gått på jobb i morgen og heller slappet skikkelig av i helga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...