laguna1 Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 ...er det alvor! Da er siste ting ut av leilighet,siste arbeidsdag og pusjenta & jeg på _seriøst_ flyttefot! Oioioi. Gleder meg MASSE, men gruer litt for å forlate Trygge Oslo etter 20 år! Ikke det at jeg ikke skal tilbake da, blandt annet skal jeg vaske ut og sånn, samt besøke venniner og sånn i fleng..Men allikevel..Når PUS flytter (Og radioen) DA er det alvor altså. Ønsk meg lykke til a? (Også tror jeg at jeg må en tur på den lokale kneipa for en øl til roing av sommerfugler... ((også skulle man jo egentlig tro jeg skulle til Yemen eller no, sånn som jeg jazzer meg opp..Også skal jeg bare til Østfold! ;D) 0 Siter
Sør Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Du skal jo forlate sivilisasjonen - det er klart du må forbrede deg på Livet på Landet! Kommer du på NRKs "Der ingen skulle tru...."? Med vennlig hilsen 0 Siter
laguna1 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Skrevet 12. mai 2011 Lykke til med flyttinga ) Tusen takk! :) 0 Siter
laguna1 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Skrevet 12. mai 2011 Du skal jo forlate sivilisasjonen - det er klart du må forbrede deg på Livet på Landet! Kommer du på NRKs "Der ingen skulle tru...."? Med vennlig hilsen Haha..Kanskje jeg skulle? ;D Men det er jo by da. Nesten hvertfall! 0 Siter
Sør Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Haha..Kanskje jeg skulle? ;D Men det er jo by da. Nesten hvertfall! Det er jo godt på vei til Afrika! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
laguna1 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Skrevet 12. mai 2011 Det er jo godt på vei til Afrika! ;-) Med vennlig hilsen Litt kortere! Sparer et par timer,om jeg skulle bestemme meg for å kjøre dit! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. mai 2011 Skrevet 12. mai 2011 Lykke til! Jeg for min del tror Jemen ville blitt mindre kulturkonflikt, men det finner du nok fort ut av selv. 0 Siter
laguna1 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Skrevet 13. mai 2011 Lykke til! Jeg for min del tror Jemen ville blitt mindre kulturkonflikt, men det finner du nok fort ut av selv. Takk! Haha,kanskje de hadde vært mindre der..;p 0 Siter
laguna1 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Skrevet 13. mai 2011 Lykke, lykke LYKKE til!!! Tusen takk! 0 Siter
laguna1 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Skrevet 13. mai 2011 Du får se på det som en utflukt. ;-) Tja..Vet ikke om jeg får kattpus til å se slik på det. Alltid gøy å flytte på pus! ;p 0 Siter
EnolaGay Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Tja..Vet ikke om jeg får kattpus til å se slik på det. Alltid gøy å flytte på pus! ;p Veterinæren selger en sånn dings til å sette i kontakten, med noe saft inni. Den står og avgir feromoner eller noe slikt i lufta slik at pus roer seg. Vi brukte en slik når vi flyttet for....fem..s..sju år siden! Gammelmonsen var rabiat nervevrak stakkar, han slikka seg så mye at han var pelsløs og rosa bak i flere år. Men den boksen gjorde livet hans mye greiere i nytt hus. 0 Siter
laguna1 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Skrevet 13. mai 2011 Veterinæren selger en sånn dings til å sette i kontakten, med noe saft inni. Den står og avgir feromoner eller noe slikt i lufta slik at pus roer seg. Vi brukte en slik når vi flyttet for....fem..s..sju år siden! Gammelmonsen var rabiat nervevrak stakkar, han slikka seg så mye at han var pelsløs og rosa bak i flere år. Men den boksen gjorde livet hans mye greiere i nytt hus. "pelsløs og rosa bak i flere år" !! Haha, sorry at jeg flirer, for staakar pus..Men morsomt skrevet var det! Sånn boks er dog i boks. Så den går rett i vegg når vi er fremme 0 Siter
morsan Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Du skal jo forlate sivilisasjonen - det er klart du må forbrede deg på Livet på Landet! Kommer du på NRKs "Der ingen skulle tru...."? Med vennlig hilsen ''Kommer du på NRKs "Der ingen skulle tru...."?'' Det kunne jo ha vært et nytt konsept fra NRK - at det ikke er Uren Luren Himmelturen Stenrøys Steinrøys Svelt-i-hjel som gjør at ingen skulle tru at nokon kunne bu der, men rabiate familiemedlemmer. :-) 0 Siter
morsan Skrevet 13. mai 2011 Skrevet 13. mai 2011 Tja..Vet ikke om jeg får kattpus til å se slik på det. Alltid gøy å flytte på pus! ;p Apropos flytting av puser - kan jeg spørre en erfaren kattedame om noe? Jeg funderer litt på hvor jeg skal sette grensa for når pus er igjen hjemme alene og når pus skal tas med på tur. Vi har en mellomkategori, og det er for de tilfeller at pus IKKE kan tas med, og da havner hun på pensjonat. Men det gjelder hytta. I fjor sommer tok vi med pusen på hytta i 4 uker. Det gikk kjempefint mens vi var der, hun fant seg godt til rette og var ute og vandret mindre enn et døgn etter at vi kom fram. Hun er imidlertid ikke spesielt glad i bilturen, og mjauer gutturale mjauelyder to timer i strekk... Når vi har vært borte en helg, er hun igjen hjemme alene. Hun har katteluke og kan gå ut og inn som hun vil. Er vi borte to netter, får vi noen til å komme innom på dagen i midten og fylle opp med mat og vann, og eventuelt kose litt hvis hun er hjemme. Er vi borte én natt, fyller vi godt opp skålene før vi drar. Mer enn to netter på rad har hun ikke vært hjemme alene. Men hvor lenge kan man la henne være hjemme alene på det viset, forutsatt daglig tilsyn, men da begrenset med menneskelig kontakt? Tenker på om hun blir ensom eller sky hvis vi er for lenge borte, kontra ubehaget ved å bli tatt med på en lengre helgetur. Takknemlig for synspunkter :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Ønsker deg masse lykke til både med selve flyttingen og ikke minst med nytt bosted 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.