Gå til innhold

Har du vært i Barcelona?

Anbefalte innlegg

Gjest gleder meg til tur!
Skrevet

Jeg skal reise til Barcelona og lurer på om noen vet hvor det er fint å bo? Hvilket distrikt/bydel? Vi er typiske turister som ønsker rimelig nærhet til "alt". Ellers blir jeg glad for tips til ting vi bør se! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er å bo på et hotell meget nær La Rambla, slik at man slipper å ta buss, taxi. Bor du lengre borte, så sørg for at det er offentlig transport i nærheten.

Aftenpostens reisesider har en Barcelonaguide.

God tur!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg skulle skrive det samme som Sør: I nærheten av La Rambla. Da vil det alltid være kort vei til noe av det dere bør se.

Gjest gleder meg til tur!
Skrevet

Det enkleste er å bo på et hotell meget nær La Rambla, slik at man slipper å ta buss, taxi. Bor du lengre borte, så sørg for at det er offentlig transport i nærheten.

Aftenpostens reisesider har en Barcelonaguide.

God tur!

Med vennlig hilsen

Takk! Da skal jeg søke på hoteller i nærheten av la Rambla og sjekke guiden.

Gjest togli
Skrevet

Som de andre sier, ta inn på et hotell nær La Rambla! Hopp gjerne på en sightseeingbuss som tar dere på rundtur i byen...Flott å se f.eks. "den-derre-kirka-som-jeg-ikke-husker-navnet-på-i-farta* ;)

Skrevet

Ja, fantastisk by.

Vi bodde på dette hotellet: http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g187497-d589352-Reviews-Olivia_Plaza-Barcelona_Catalonia.html

Utrolig flott, sentralt, nært alt og med en koselig stille uteplass i bakgården. Utolig god mat, stor og god frokostbuffet. Kanskje ikke det billigste, men ok pris. Iallefall flott område, så se om du finner hotell i nærheten. Vi skal tilbake i sommer, bare et halvår etter forrige gang :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Som de andre sier, ta inn på et hotell nær La Rambla! Hopp gjerne på en sightseeingbuss som tar dere på rundtur i byen...Flott å se f.eks. "den-derre-kirka-som-jeg-ikke-husker-navnet-på-i-farta* ;)

''"den-derre-kirka-som-jeg-ikke-husker-navnet-på-i-farta*''

Sagrada Familia

http://no.wikipedia.org/wiki/Sagrada_Família

Gjest Elextra
Skrevet

Jepp! Noen kaller den vel Gaudi-katedralen også?

Det er godt mulig, det er jo han som har tegnet den.

Gjest togli
Skrevet

Det er godt mulig, det er jo han som har tegnet den.

Ja, stemmer det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...