Gjest trommel Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg har vært en del syk siste året og skal i den forbindelse til MR-røntgenundersøkelse av mage og bekken. Merker at jeg gruer meg og får "klaus" av å tenke på å ligge inne i denne trommelen. Er det noen her som har tatt en slik undersøkelse og som eventuelt kan berolige meg? I innkallelsen står det ingenting om at jeg skal faste eller noe, trodde det var standard ved magerøntgen, noen som vet? Kanskje lurt å be om beroligende på forhånd men da kan jeg jo ikke kjøre selv. Litt pysete nå merker jeg, bra det er over om en uke:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Det er ikke skummelt. De siste gangene jeg har tatt MR har jeg lukket øynene og innbilt meg at jeg har vært ombord i ei snekke. Så sovner jeg gjerne hvis undersøkelsen er lenger enn 15 minutter. Jeg lover at det ikke er skummelt. Du kan snakke, trykke på alarmknapp hvis du føler deg uvel, det gjør ikke vondt. Husk å ta av alle smykker og ha tøy uten metalknapper så får du lov til å ha på deg alle klærne. 0 Siter
Gjest trommel Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Det er ikke skummelt. De siste gangene jeg har tatt MR har jeg lukket øynene og innbilt meg at jeg har vært ombord i ei snekke. Så sovner jeg gjerne hvis undersøkelsen er lenger enn 15 minutter. Jeg lover at det ikke er skummelt. Du kan snakke, trykke på alarmknapp hvis du føler deg uvel, det gjør ikke vondt. Husk å ta av alle smykker og ha tøy uten metalknapper så får du lov til å ha på deg alle klærne. Takk, hjelper med litt oppbacking når en sliter :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg tok MR av ryggen for et par år sida, da lå jeg med hodet utenfor trommelen, og det føltes ikke klaustrofobisk i det hele tatt. Dersom du skal ta av mage og bekken, kan det hende du slipper unna på samme måte. Lykke til! 0 Siter
Gjest villevi Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Om du må faste vet jeg ikke. Men MR i seg selv er en helt smertefri og grei undersøkelse. Jeg er selv klaustrofobisk, men syntes MR var helt problemfritt. Jeg visste jeg ville komme meg raskt ut derfra om jeg fikk panikk. Dette går helt fint. Bruk kreftene på andre ting enn å bekymre deg for dette. 0 Siter
meg__123! Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg hsuker jeg gruet meg til å ta MR.. Men det var ikke skummelt i det hele tatt Kunne se andre enden av trommelen like ved hodet mitt... Synes det nesten er deilig å ligge inni der og slappe av 0 Siter
meg__123! Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Det er ikke skummelt. De siste gangene jeg har tatt MR har jeg lukket øynene og innbilt meg at jeg har vært ombord i ei snekke. Så sovner jeg gjerne hvis undersøkelsen er lenger enn 15 minutter. Jeg lover at det ikke er skummelt. Du kan snakke, trykke på alarmknapp hvis du føler deg uvel, det gjør ikke vondt. Husk å ta av alle smykker og ha tøy uten metalknapper så får du lov til å ha på deg alle klærne. Hvorfor må man egentlig ta av smykkene? Jeg oppdaget sist gang at jeg hadde glemt å ta av den ene øredobben øverst på øret :/ 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Hvorfor må man egentlig ta av smykkene? Jeg oppdaget sist gang at jeg hadde glemt å ta av den ene øredobben øverst på øret :/ Jeg tar av smykkene, men slipper å ta ut piercingene. 0 Siter
meg__123! Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg tar av smykkene, men slipper å ta ut piercingene. Merkelig at man slipper å ta ut de da? Har du piercing? Det hadde jeg ikke sett for meg 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Merkelig at man slipper å ta ut de da? Har du piercing? Det hadde jeg ikke sett for meg Jeg har en i nesa og en i øyenbrynet ;o) Og har fryktelig lyst på en tattis :oD 0 Siter
meg__123! Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg har en i nesa og en i øyenbrynet ;o) Og har fryktelig lyst på en tattis :oD Du verden Da fikk jeg et litt annet bilde av deg 0 Siter
Gjest trommel Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Jeg hsuker jeg gruet meg til å ta MR.. Men det var ikke skummelt i det hele tatt Kunne se andre enden av trommelen like ved hodet mitt... Synes det nesten er deilig å ligge inni der og slappe av Høres bra ut:-) 0 Siter
Gjest trommel Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Om du må faste vet jeg ikke. Men MR i seg selv er en helt smertefri og grei undersøkelse. Jeg er selv klaustrofobisk, men syntes MR var helt problemfritt. Jeg visste jeg ville komme meg raskt ut derfra om jeg fikk panikk. Dette går helt fint. Bruk kreftene på andre ting enn å bekymre deg for dette. Takk, dette høres ut som om kommer til å gå bra:-) 0 Siter
Gjest trommel Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Jeg tok MR av ryggen for et par år sida, da lå jeg med hodet utenfor trommelen, og det føltes ikke klaustrofobisk i det hele tatt. Dersom du skal ta av mage og bekken, kan det hende du slipper unna på samme måte. Lykke til! Å, høres ut som en glimrende ting å få ligge med hodet utenfor. Det skal jeg spørre om jeg også får:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Du verden Da fikk jeg et litt annet bilde av deg Knis, nå lurer jeg litt på hva du så for deg ;o) 0 Siter
meg__123! Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Knis, nå lurer jeg litt på hva du så for deg ;o) Ser for meg at du er i 50åra, lita og mørkhåret...... 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Ser for meg at du er i 50åra, lita og mørkhåret...... Knis, jeg er høy og blond og i 50 årene, jeg har vært her for lenge til å late som jeg er yngre enn jeg er ;o) 0 Siter
meg__123! Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Knis, jeg er høy og blond og i 50 årene, jeg har vært her for lenge til å late som jeg er yngre enn jeg er ;o) Hehe, stikk motsatt med andre ord Rart hvordan man ser for seg mennesker... =) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Knis, jeg er høy og blond og i 50 årene, jeg har vært her for lenge til å late som jeg er yngre enn jeg er ;o) Er ikke du rundt 45 da? Trodde det jeg ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Er ikke du rundt 45 da? Trodde det jeg ) Det er ikke så stor forskjell det da ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.