Gå til innhold

Unormalt tidlig pubertet?

Anbefalte innlegg

Gjest Hennes mor

Jeg har ei jente på 9 år (hun blir 10 i sommer) som ba meg kjenne på en kul hun har i brystet i dag. Det er tydelig at det ene brystet har begynt å vokse. Er ikke dette unormalt tidlig eller er det vanlig at jenter kommer så tidlig i puberteten i dag? Må si jeg var totalt uforberedt på dette. Hun er ellers tynn som ei flis.

Noen med erfaringer som kan fortelle meg om dette er normalt eller uvanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364574-unormalt-tidlig-pubertet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mor nr 2

Har ei jente på snart åtte som har begynt å få hår nedentil og litt utflod. Håret hennes har også forandret seg veldig de siste mnd. Det blir veldig fett i løpet av dagen, og hun egentlig tørt hår. Snakket med frisøren om det, og hun fortalte at det var tidlig og at det var hormoner som gjør det.

Derfor har jeg lest en del om dette i det siste, og over 9 år, regnes ikke som for tidlig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...