Gjest Hennes mor Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg har ei jente på 9 år (hun blir 10 i sommer) som ba meg kjenne på en kul hun har i brystet i dag. Det er tydelig at det ene brystet har begynt å vokse. Er ikke dette unormalt tidlig eller er det vanlig at jenter kommer så tidlig i puberteten i dag? Må si jeg var totalt uforberedt på dette. Hun er ellers tynn som ei flis. Noen med erfaringer som kan fortelle meg om dette er normalt eller uvanlig? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Eldstedatra mi var også tynn som ei flis, men begynte å få bryster som 10-åring... Mellomstedatra er enda tynnere og fylte nettopp 11. Hun har foreløpig ikke begynt å utvikle bryster, så her er det forskjeller.. 0 Siter
Gjest Urg the Unclean Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg synes ikke 9-10 år høres unormalt tidlig ut. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jenta mi er like gammel som di. Hun har ikke begynt å få bryster ennå, men to-tre i klassen hennes har det. EI har fått mensen også. Tror det er normalt at brystutviklingen begynner i 9-10-11 års alderen. 0 Siter
Gjest Mor nr 2 Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Har ei jente på snart åtte som har begynt å få hår nedentil og litt utflod. Håret hennes har også forandret seg veldig de siste mnd. Det blir veldig fett i løpet av dagen, og hun egentlig tørt hår. Snakket med frisøren om det, og hun fortalte at det var tidlig og at det var hormoner som gjør det. Derfor har jeg lest en del om dette i det siste, og over 9 år, regnes ikke som for tidlig. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Helt normalt. Begge mine begynte så smått med brystutvikling i den alderen. Men det går saaaakte videre 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.