Gjest grublendeikveld Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Er gift med en mann som er snill og god, unntatt når det gjelder alkohol. Når han har drukket en boks øl, så går det fint. Han er sprudlende og pratsom. Når boks nummer to nærmer seg slutten, så blir han gretten, alt er galt, agressiv i snakkemåten, depressiv, vil flytte ut osv. og det blir verre for hver boks han drikker. Er det noen som vet hvorfor noen reagerer på denne måten? Og kan heller ikke skjønne at han gidder å drikke, når han reagerer på den måten. Når jeg drikker, så er det kun når jeg er i godt humør, og jeg blir i enda bedre humør av å drikke. Og jeg har sagt det til ham, men han benekter at det er slik. Så jeg kommer liksom ikke noe vei. Han skylder da alltid på meg, at det er jeg som fikk han i dårlig humør... Han ser det altså ikke selv. 0 Siter
Gjest dump han! Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Beklager å si det. Stvr unna slike menn. 0 Siter
Gjest Urg the Unclean Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg ville nok satt hardt mot hardt, og krevd at han skulle kutte ut all alkohol. Dette hadde jeg ikke orket å leve med. 0 Siter
Gjest grublendeikveld Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg ville nok satt hardt mot hardt, og krevd at han skulle kutte ut all alkohol. Dette hadde jeg ikke orket å leve med. Nei. Jeg dumper ham ikke. Jeg bare lurer på om noen vet hvorfor noen reagerer på den måten på alkohol, og hvorfor i alle dager de ikke skjønner selv at alkoholen gjør det med dem, 0 Siter
Gjest grublendeikveld Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Beklager å si det. Stvr unna slike menn. Det er ikke bare å styre unna en slik mann, som du skriver. har vært gift med ham i maaange år. lurer bare på om noen vet hvorfor enkelte reagerer på den måten på alkohol. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Nei. Jeg dumper ham ikke. Jeg bare lurer på om noen vet hvorfor noen reagerer på den måten på alkohol, og hvorfor i alle dager de ikke skjønner selv at alkoholen gjør det med dem, Alkohol er jo "mood altering", altså, det endrer på "stemningen" til folk, og det er individuelt. Noen bare sovner, noen blir sure, noen blir deprimerte, andre blir voldelige. Han er jo full når han er slik, og det er derfor han ikke husker det godt. For det han husker ser han jo med "full hjerne". Den enkle metoden kan jo være å filme ham, hvis han virkelig ikke vil gjøre noe med det. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest grublendeikveld Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Alkohol er jo "mood altering", altså, det endrer på "stemningen" til folk, og det er individuelt. Noen bare sovner, noen blir sure, noen blir deprimerte, andre blir voldelige. Han er jo full når han er slik, og det er derfor han ikke husker det godt. For det han husker ser han jo med "full hjerne". Den enkle metoden kan jo være å filme ham, hvis han virkelig ikke vil gjøre noe med det. Med vennlig hilsen Jo, det hadde ikke vært så dumt. 0 Siter
Gjest dump han! Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Nei. Jeg dumper ham ikke. Jeg bare lurer på om noen vet hvorfor noen reagerer på den måten på alkohol, og hvorfor i alle dager de ikke skjønner selv at alkoholen gjør det med dem, Det ligger forankret i personligheten hans. 0 Siter
Gjest grublendeikveld Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Det ligger forankret i personligheten hans. Du er nok inne på noe der. Jeg pleier å si til ham at av fulle folk og barn får man høre sannheten. 0 Siter
songbirdy Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Folk reagerer på alkohol på forskjellig måte. En jeg kjenner, tåler feks ikke hjemmebrent. Da endrer han totalt personlighet og det ender med katastrofe (delerium etc). Når han (endelig, etter mange år med elendighet), fant ut sammenhengen, har han holdt seg langt unna himkok. Likevel er han en som tåler dårlig og lite alkohol. Så nå begrenser det seg til 1-3 øl og et par drammer, så er han "leggeklar". En annen jeg kjenner styrer unna hvitt brennevin, da blir han alltid så drita, og sippete. Og det orker han ikke. Enda en annen blir GAL av brunt brennevin! Kan det være at mannen din rett og slett ikke TÅLER øl? Eller reagerer han likt, uansett hva slags type alkohol han drikker? Går det an å gjøre noen forsøk, og finne ut hva som er greiest, for alle parter? Da kan han jo selv styre litt hvordan det blir? 0 Siter
Gjest grublendeikveld Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Folk reagerer på alkohol på forskjellig måte. En jeg kjenner, tåler feks ikke hjemmebrent. Da endrer han totalt personlighet og det ender med katastrofe (delerium etc). Når han (endelig, etter mange år med elendighet), fant ut sammenhengen, har han holdt seg langt unna himkok. Likevel er han en som tåler dårlig og lite alkohol. Så nå begrenser det seg til 1-3 øl og et par drammer, så er han "leggeklar". En annen jeg kjenner styrer unna hvitt brennevin, da blir han alltid så drita, og sippete. Og det orker han ikke. Enda en annen blir GAL av brunt brennevin! Kan det være at mannen din rett og slett ikke TÅLER øl? Eller reagerer han likt, uansett hva slags type alkohol han drikker? Går det an å gjøre noen forsøk, og finne ut hva som er greiest, for alle parter? Da kan han jo selv styre litt hvordan det blir? Jeg kan jo prøve å si til ham at hvis han absolutt må drikke, om han kunne prøvd f.eks. et glass med vodka/blandevann, som jeg tar. (Men han er veldig følsom, tåler veldig lite kritikk, selv om han er en av de verste til å GI kritikk selv.) Skal prøve det neste gang... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Hvis han er normal til vanlig men vil flytte ut etter to bokser øl, så er det ganske åpenbart at denne mannen ikke tåler alkohol spesielt godt. 0 Siter
Gjest grublendeikveld Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Hvis han er normal til vanlig men vil flytte ut etter to bokser øl, så er det ganske åpenbart at denne mannen ikke tåler alkohol spesielt godt. nettopp... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 nettopp... Det er noen som ikke tåler alkohol, og de bør ikke drikke. Det er nok dessverre så enkelt. 0 Siter
songbirdy Skrevet 14. mai 2011 Skrevet 14. mai 2011 Jeg kan jo prøve å si til ham at hvis han absolutt må drikke, om han kunne prøvd f.eks. et glass med vodka/blandevann, som jeg tar. (Men han er veldig følsom, tåler veldig lite kritikk, selv om han er en av de verste til å GI kritikk selv.) Skal prøve det neste gang... Min erfaring er at de som er best på å kritisere er dårlige til å ta kritikk..... Det tror jeg bunner i dårlig selvfølelse og dårlige sosiale evner, altså til å takle sånne tilbakemeldinger /motgang... Utrolig kjedelig og irriterende å leve med! Samtidig - min samboer er av den samme typen, tilsynelatende ekstremt dårlig til å ta tilbakemeldinger. Men hvis jeg bare tåler litt bjeffing og irritasjon (glefser tilbake innimellom, men mange ting overser jeg totalt), så kommer han gjerne luskende og gjør som jeg sier..... Er kanskje redd for at jeg ikke skal gidde mer?? 0 Siter
Gjest yr Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Etter en boks sprudlende og pratsom,men med boks 2 begynner han å bli aggressiv? hm...er du sikker på, at han ikke har fått i seg en del alllerede fra før? merket noe til det? Dette bør dere finne ut av. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 15. mai 2011 Skrevet 15. mai 2011 Du vil ikke sette ultimatum, du vil helst ikke kritisere - du vil egentlig bare vite hvorfor dette skjer. Vel, alkohol er gift og påvirker kroppene/hjernene våre på forskjellig måte. Forøvrig kjenner jeg en kvinne som hadde det samme problemet med sin mann. Hun tok opp hva han sa til henne når han ble slik og spilte det av neste dag, når han var edru. Siden det har han ikke oppført seg slik igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.