Gå til innhold

Alle Frp-kommuner har maks-skatt

Anbefalte innlegg

''Ikke en eneste Frp-kommune har benyttet muligheten til å kutte i inntektskatten - selv om de kan det.

Fremskrittspartiet «går inn for en sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep», heter det i partiets prinsipprogram. Der står det også at partiet «vil arbeide for å ha lavest mulig kommunal skattesats».

Sannheten er likevel at ingen av de Frp-styrte kommunene har benyttet seg av muligheten for å senke skattebelastningen på inntekten til sine innbyggere.''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10085597

Der var den myten knust. Den også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364592-alle-frp-kommuner-har-maks-skatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

61

• megler Smekk

13

• ShitDiddelyDo

9

• tusseline

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest pffff

Det er så fint at det blir avslørt.

Det er selvsagt mange andre kommuner som har maks-skatt, men det er Frp som alltid vil redusere skatter. Når ser vi hvordan det går. :knegg:

Med vennlig hilsen

....men dette går neppe inn hos velgerne....på mandag har de glemt det, .... og irriterer seg over skatter, avgifter og innvandring ;)

....men dette går neppe inn hos velgerne....på mandag har de glemt det, .... og irriterer seg over skatter, avgifter og innvandring ;)

Vi får bare minne dem på det!

Fra dagens avis:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10085607

Med vennlig hilsen

Annonse

Det stemmer. Det viser at det er noe helt annet å sitte i posisjon enn i opposisjon. Lett å komme med løfter, vanskelig å få til en god politikk i praksis, drive landet (eller kommunen) OG samtidig holde valgløftene sine.

I Fredrikstad etter valget for snart 4 år siden, fjernet Frp eiendomsskatten mener jeg å huske. I stedet la de på kommunale avgifter. Da kunne man jo si at man har fjernet eiendomsskatten ;). Der overtok de forøvrig en kommune med regnskapet i god pluss, og har i løpet av siste periode klart å bruke opp alle overskuddspenger og gå med betydelig underskudd. I tillegg har de måttet gjenninføre eiendomsskatten for i det hele tatt å få det til å gå rundt. Slå den.

Gjest togli

Det stemmer. Det viser at det er noe helt annet å sitte i posisjon enn i opposisjon. Lett å komme med løfter, vanskelig å få til en god politikk i praksis, drive landet (eller kommunen) OG samtidig holde valgløftene sine.

I Fredrikstad etter valget for snart 4 år siden, fjernet Frp eiendomsskatten mener jeg å huske. I stedet la de på kommunale avgifter. Da kunne man jo si at man har fjernet eiendomsskatten ;). Der overtok de forøvrig en kommune med regnskapet i god pluss, og har i løpet av siste periode klart å bruke opp alle overskuddspenger og gå med betydelig underskudd. I tillegg har de måttet gjenninføre eiendomsskatten for i det hele tatt å få det til å gå rundt. Slå den.

Det interessante er at Frp dessverre(?) tiltrekker seg folk som ikke har så mye å fare med... folk som ikke har så godt utvikla refleksjonsevner osv. Ser dette godt blant mine venner... Jeg blir nesten flau på enkeltes vegne.... Må legge til at jeg også har ganske oppegående venner som stemmer Frp, men de er det få av ;)

Totalt sett er jo dette synd for partiet, for jeg tror de kunne greid å få til noe bra bare de endra på enkelte ting...

Det interessante er at Frp dessverre(?) tiltrekker seg folk som ikke har så mye å fare med... folk som ikke har så godt utvikla refleksjonsevner osv. Ser dette godt blant mine venner... Jeg blir nesten flau på enkeltes vegne.... Må legge til at jeg også har ganske oppegående venner som stemmer Frp, men de er det få av ;)

Totalt sett er jo dette synd for partiet, for jeg tror de kunne greid å få til noe bra bare de endra på enkelte ting...

''

Totalt sett er jo dette synd for partiet, for jeg tror de kunne greid å få til noe bra bare de endra på enkelte ting...''

Politikken, for eksempel! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest togli

''

Totalt sett er jo dette synd for partiet, for jeg tror de kunne greid å få til noe bra bare de endra på enkelte ting...''

Politikken, for eksempel! ;-)

Med vennlig hilsen

Joda, men det er ikke nødvendigvis slik at de måtte foretatt store endringer. De måtte bare ha fått mer sammenheng i politikken sin, og slutta å virke så sutrete....

Gjest lotusen

Nå skuffer du stort Togli:( Trodde ikke du hadde sånne fordommer mot folk.

megler Smekk

Du skal alltid finne noe å kritisere Frp for. Hadde de satt ned den kommunale skatten hadde det vært galt DET også. Er det ikke bra de prioriterer velferd da?

Det er forøvrig INGEN kommuner som har benyttet seg av denne muligheten i dag. Faktisk har ALLE kommuner har hatt maksskatt siden 1979.

Annonse

Nå skuffer du stort Togli:( Trodde ikke du hadde sånne fordommer mot folk.

Det er så rart at folk i Frp er så ivrige etter å "kalle en spade for en spade" når det gjelder ANDRE, men når det gjelder dem selv, så blir det sutring.

Frp'ere (og folk i AP, Høyre, SV, Rødt, Krf) er faktisk IKKE en "uskyldig folkegruppe", men folk som selv har begått en aktiv handling og meldt seg inn i et politisk parti, med en bestemt politikk.

En slik politikk vil tiltrekke forskjellige personer - det er ikke tilfeldig at folk i Høyre, Venstre og SV gjerne har høy utdanning, for eksempel. Det er ikke tilfeldig at folk i Krf er kristne. Og det er likeledes ikke tilfeldig at folk i Frp er som de er - det er jo nettopp den type folk som blir tiltrukket av politikken til Frp.

Så i stedet for å sutre og å være "veldig veldig skuffet" (og alle andre Siv-floskler) burde man vel kanskje se på hva det er med politikken som tiltrekker så mange av "den type folk"?

Men det er jo lettere å gå i offer-rollen, og det har jo Carl I Hagen innrømmet at han gjorde bevisst.

Du skal alltid finne noe å kritisere Frp for. Hadde de satt ned den kommunale skatten hadde det vært galt DET også. Er det ikke bra de prioriterer velferd da?

Det er forøvrig INGEN kommuner som har benyttet seg av denne muligheten i dag. Faktisk har ALLE kommuner har hatt maksskatt siden 1979.

''Du skal alltid finne noe å kritisere Frp for. Hadde de satt ned den kommunale skatten hadde det vært galt DET også. Er det ikke bra de prioriterer velferd da?''

Nå er det neppe velferd de prioriterer, men poenget her er selvsagt at de lover én ting, og samtlige av dem gjør noe helt annet.

''Det er forøvrig INGEN kommuner som har benyttet seg av denne muligheten i dag. Faktisk har ALLE kommuner har hatt maksskatt siden 1979.''

Jepp, men de andre står ikke og lover at de skal kutte skatter.

Med vennlig hilsen

megler Smekk

Vi får bare minne dem på det!

Fra dagens avis:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10085607

Med vennlig hilsen

Man registrerer at prinsippet om at man er uskyldig inntil man er dømt ikke gjelder for Frp-politikere.

Man registrerer at prinsippet om at man er uskyldig inntil man er dømt ikke gjelder for Frp-politikere.

''Man registrerer at prinsippet om at man er uskyldig inntil man er dømt ikke gjelder for Frp-politikere.''

Nei, iht til Frps eget regelverk så gjør det ikke det:

''I partireglementet til Frp heter det at «som hovedregel bør ikke en som er dømt for alvorlig kriminelle handlinger, eller en person som har en sak under etterforskning, ha tillitsverv eller stå på en valgliste for FrP.»''

Deres partireglement. Ikke noe som jeg skrev!

Med vennlig hilsen

megler Smekk

''Du skal alltid finne noe å kritisere Frp for. Hadde de satt ned den kommunale skatten hadde det vært galt DET også. Er det ikke bra de prioriterer velferd da?''

Nå er det neppe velferd de prioriterer, men poenget her er selvsagt at de lover én ting, og samtlige av dem gjør noe helt annet.

''Det er forøvrig INGEN kommuner som har benyttet seg av denne muligheten i dag. Faktisk har ALLE kommuner har hatt maksskatt siden 1979.''

Jepp, men de andre står ikke og lover at de skal kutte skatter.

Med vennlig hilsen

''Nå er det neppe velferd de prioriterer''

Nei, de stikker kanskje skatteinntektene i egne lommer?

''men poenget her er selvsagt at de lover én ting, og samtlige av dem gjør noe helt annet.''

*LOL* Akkurat DET gjelder ALLE politiske partier, ikke bare Frp.

''Det er forøvrig INGEN kommuner som har benyttet seg av denne muligheten i dag. Faktisk har ALLE kommuner har hatt maksskatt siden 1979.

Jepp, men de andre står ikke og lover at de skal kutte skatter.''

Nei, men de lover veldig mye annet de ikke innfrir.

Her er en liste lengre enn et vondt år med løftebrudd fra den rød-grønne regjerningen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=576547

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...