Gå til innhold

Alle Frp-kommuner har maks-skatt

Anbefalte innlegg

megler Smekk

''Man registrerer at prinsippet om at man er uskyldig inntil man er dømt ikke gjelder for Frp-politikere.''

Nei, iht til Frps eget regelverk så gjør det ikke det:

''I partireglementet til Frp heter det at «som hovedregel bør ikke en som er dømt for alvorlig kriminelle handlinger, eller en person som har en sak under etterforskning, ha tillitsverv eller stå på en valgliste for FrP.»''

Deres partireglement. Ikke noe som jeg skrev!

Med vennlig hilsen

Legg merke til "som hovedregel".

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

61

• megler Smekk

13

• ShitDiddelyDo

9

• tusseline

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det interessante er at Frp dessverre(?) tiltrekker seg folk som ikke har så mye å fare med... folk som ikke har så godt utvikla refleksjonsevner osv. Ser dette godt blant mine venner... Jeg blir nesten flau på enkeltes vegne.... Må legge til at jeg også har ganske oppegående venner som stemmer Frp, men de er det få av ;)

Totalt sett er jo dette synd for partiet, for jeg tror de kunne greid å få til noe bra bare de endra på enkelte ting...

Jeg vet ikke hva de skulle endret på egentlig. Det måtte i så tilfelle være virkelighetssansen. Jeg tror de hadde kjørt landet på dunken.

Ved siste stortingsvalg ble jo Siv Jensen utspurt som partileder. På spørsmål om hvordan de konkret skulle endre den norske økonomien for å kunne gjennomføre politikken sin (for å innfri løftene sine, som jo er ganske mange), hadde hun ikke noen realistiske svar. Det synes jeg er skremmende.

Du skal alltid finne noe å kritisere Frp for. Hadde de satt ned den kommunale skatten hadde det vært galt DET også. Er det ikke bra de prioriterer velferd da?

Det er forøvrig INGEN kommuner som har benyttet seg av denne muligheten i dag. Faktisk har ALLE kommuner har hatt maksskatt siden 1979.

På hvilken måte da?

''Nå er det neppe velferd de prioriterer''

Nei, de stikker kanskje skatteinntektene i egne lommer?

''men poenget her er selvsagt at de lover én ting, og samtlige av dem gjør noe helt annet.''

*LOL* Akkurat DET gjelder ALLE politiske partier, ikke bare Frp.

''Det er forøvrig INGEN kommuner som har benyttet seg av denne muligheten i dag. Faktisk har ALLE kommuner har hatt maksskatt siden 1979.

Jepp, men de andre står ikke og lover at de skal kutte skatter.''

Nei, men de lover veldig mye annet de ikke innfrir.

Her er en liste lengre enn et vondt år med løftebrudd fra den rød-grønne regjerningen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=576547

At ting ikke går som planlagt i løpet av alle årene man sitter i en regjering, spesielt ikke i en finanskrise, - da er det ikke merkelig at man finner 88 såkalte "løftebrudd".

Det er noe helt annet når SAMTLIGE Frp-kommuner trosser noe som liksom skal være deres fanesak - skattekutt.

I tillegg kan man jo se hvordan det står til med Frp kommunene:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7631093

Gjest Nord og ned.

Og du virker mer opphengt i islam enn det Mullah Krekar er.

Fint hvis du kan diskutere sak, i stedet for person.

Feil igjen. Har ikke startet en eneste tråd om Mullah Krekar noen gang, i kontrast til din nedspamming med gjespfremkallende såkalte "avsløringer" om Frp.

Igjen beviser du din totale mangel på realitetsorientering og selvinnsikt.

Annonse

Feil igjen. Har ikke startet en eneste tråd om Mullah Krekar noen gang, i kontrast til din nedspamming med gjespfremkallende såkalte "avsløringer" om Frp.

Igjen beviser du din totale mangel på realitetsorientering og selvinnsikt.

''Har ikke startet en eneste tråd om Mullah Krekar noen gang,''

Skrev jeg at du hadde gjort det?

Gjest Nord og ned.

''Har ikke startet en eneste tråd om Mullah Krekar noen gang,''

Skrev jeg at du hadde gjort det?

Ei heller har jeg knapt startet noen om islam, så uansett hva du mente, er det reint pissprat, og et forsøk på å flykte fra faktum.

Du er mer opphengt i Siv Jensen enn hun er i seg selv.

Han drømmer vel om å komme ned i trusa på Siv, men innser at han ikke har sjangs..

''Han drømmer vel om å komme ned i trusa på Siv, men innser at han ikke har sjangs..''

og tilsvarende: du drømmer vel om å komme ned i trusa på Mullah Krekar?

På tide å bli voksen?

Gjest Nord og ned.

''Han drømmer vel om å komme ned i trusa på Siv, men innser at han ikke har sjangs..''

og tilsvarende: du drømmer vel om å komme ned i trusa på Mullah Krekar?

På tide å bli voksen?

Voksen? hvordan skal du da forstå hva som blir sagt?

Annonse

Gjest togli

Nå skuffer du stort Togli:( Trodde ikke du hadde sånne fordommer mot folk.

Fordommer? Jeg snakka om de av mine venner som er ihuga Frp-fans - og jeg la også til at noen av dem er skikkelig oppegående folk, så jeg føler faktisk at jeg har mitt på det tørre for en gangs skyld ;)

Merk at jeg snakka om de _jeg_ kjenner, og ingen andre - da er det ikke snakk om fordommer, men om fakta fra MITT liv og min vennekrets. Synes det er to ulike ting...

Jepp, derfor jeg liker Høyre tror jeg :P

Høyre har mange gode poeng (om individer, osv), men politikken deres vil ramme alt for mange av de "svakeste" (økonomisk) i samfunnet. I teorien er politikken deres "ok", men i praksis er det jo slik at ikke alle klarer jobb, skole, og slikt - og de skal fremdeles leve i samfunnet.

Med vennlig hilsen

megler Smekk

At ting ikke går som planlagt i løpet av alle årene man sitter i en regjering, spesielt ikke i en finanskrise, - da er det ikke merkelig at man finner 88 såkalte "løftebrudd".

Det er noe helt annet når SAMTLIGE Frp-kommuner trosser noe som liksom skal være deres fanesak - skattekutt.

I tillegg kan man jo se hvordan det står til med Frp kommunene:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7631093

''At ting ikke går som planlagt i løpet av alle årene man sitter i en regjering, spesielt ikke i en finanskrise, - da er det ikke merkelig at man finner 88 såkalte "løftebrudd".''

Løftebrudd er løftebrudd. Slik har det alltid vært, uansett hvem som styrer. Men bare ikke prøv å fremstill det slik at det kun er Frp som bryter løfter.

''Det er noe helt annet når SAMTLIGE Frp-kommuner trosser noe som liksom skal være deres fanesak - skattekutt.''

Nå er skatter og avgifter noe som hovedsakelig bestemmes på regjeringsnivå. Det er en grunn til at samtlige kommuner har hatt maksimal kommuneskatt siden 1979. Kommunene har ansvaret for en rekke lovpålagte tjenester til innbyggerne og liten kontroll over inntektene, så da er det ikke så rart at man ikke har anledning å senke kommuneskatten (og det er rart du ikke jubler for det). Hadde Frp hatt *regjeringsmakt* ville nok det totale skatte- og avgiftstrykket blitt senket.

''I tillegg kan man jo se hvordan det står til med Frp kommunene:''

Det står ganske dårlig til med ganske mange kommuner, uansett om de er Frp-styrt eller ikke.

Du kan jo sjekke hvordan det står til i de rødgrønne utstillingsvinduene Trondheim og Tromsø:

http://www.dagbladet.no/2009/11/01/nyheter/politikk/innenriks/kommuneokonomi/8809068/

"Tromsø og Trondheim sliter med bakrusen etter flere års kraftig lånefinansiering av offentlige tilbud, tjenester og prestisjeprosjekter. De rødgrønne utstillings- vinduene lar innbyggerne betale for gildet, gjennom strammere budsjetter og økte avgifter."

Gjest togli

Høyre har mange gode poeng (om individer, osv), men politikken deres vil ramme alt for mange av de "svakeste" (økonomisk) i samfunnet. I teorien er politikken deres "ok", men i praksis er det jo slik at ikke alle klarer jobb, skole, og slikt - og de skal fremdeles leve i samfunnet.

Med vennlig hilsen

Joda, du har gode poenger der.... men jeg har allikevel troen på at Høyre kan fikse mye. De har styrt Norge før og kan greie det igjen. Jeg er selvsagt også farga av at jeg har en pappa som er kommunepolitiker for Høyre og som også er en forkjemper for de "svake" i samfunnet ;)

''At ting ikke går som planlagt i løpet av alle årene man sitter i en regjering, spesielt ikke i en finanskrise, - da er det ikke merkelig at man finner 88 såkalte "løftebrudd".''

Løftebrudd er løftebrudd. Slik har det alltid vært, uansett hvem som styrer. Men bare ikke prøv å fremstill det slik at det kun er Frp som bryter løfter.

''Det er noe helt annet når SAMTLIGE Frp-kommuner trosser noe som liksom skal være deres fanesak - skattekutt.''

Nå er skatter og avgifter noe som hovedsakelig bestemmes på regjeringsnivå. Det er en grunn til at samtlige kommuner har hatt maksimal kommuneskatt siden 1979. Kommunene har ansvaret for en rekke lovpålagte tjenester til innbyggerne og liten kontroll over inntektene, så da er det ikke så rart at man ikke har anledning å senke kommuneskatten (og det er rart du ikke jubler for det). Hadde Frp hatt *regjeringsmakt* ville nok det totale skatte- og avgiftstrykket blitt senket.

''I tillegg kan man jo se hvordan det står til med Frp kommunene:''

Det står ganske dårlig til med ganske mange kommuner, uansett om de er Frp-styrt eller ikke.

Du kan jo sjekke hvordan det står til i de rødgrønne utstillingsvinduene Trondheim og Tromsø:

http://www.dagbladet.no/2009/11/01/nyheter/politikk/innenriks/kommuneokonomi/8809068/

"Tromsø og Trondheim sliter med bakrusen etter flere års kraftig lånefinansiering av offentlige tilbud, tjenester og prestisjeprosjekter. De rødgrønne utstillings- vinduene lar innbyggerne betale for gildet, gjennom strammere budsjetter og økte avgifter."

Jo, selvsagt finner du både Ap- og Høyre-kommuner med problemer (det er tross alt mange av dem), men poenget her er hvordan Frps lovnader og deres handling står i TOTAL kontrast.

De lover gull og grønne skoger, og ingen eiendomsskatt, men virkeligheten er jo en helt annen.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...