Gå til innhold

Alle Frp-kommuner har maks-skatt

Anbefalte innlegg

megler Smekk

Ja, selvsagt. Legg også merke til følgende:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Så var det dette med å skjære alle over én kam, og behandle folk som enkeltindivider da. Men man registrerer at dette ikke gjelder folk som tilhører Frp.

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

61

• megler Smekk

13

• ShitDiddelyDo

9

• tusseline

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det interessante er at Frp dessverre(?) tiltrekker seg folk som ikke har så mye å fare med... folk som ikke har så godt utvikla refleksjonsevner osv. Ser dette godt blant mine venner... Jeg blir nesten flau på enkeltes vegne.... Må legge til at jeg også har ganske oppegående venner som stemmer Frp, men de er det få av ;)

Totalt sett er jo dette synd for partiet, for jeg tror de kunne greid å få til noe bra bare de endra på enkelte ting...

Jeg har alltid sagt at de som stemmer FrP er lettlurte ;o)

Joda, du har gode poenger der.... men jeg har allikevel troen på at Høyre kan fikse mye. De har styrt Norge før og kan greie det igjen. Jeg er selvsagt også farga av at jeg har en pappa som er kommunepolitiker for Høyre og som også er en forkjemper for de "svake" i samfunnet ;)

Hei,

Jeg tror ikke Høyre (alene, eller ev. sammen med sentrum) vil ødelegge Norge, på samme måte som en Frp-regjering ville gjort det. Jeg vet også at det er masse flotte folk i Høyre.

Dessverre er den politiske situasjonen i Norge nå slik at en Høyre-regjering måtte hatt Frp med på lasset (med mindre Ap og Høyre gikk sammen), og da vil selvsagt situasjonen være en annen.

I tillegg: de av oss som tjener godt har faktisk råd til å betale skatt, og bidra til skoler, trygd, og alt det andre som er nødvendig for å få samfunnet til å gå rundt. Å kutte i skatt rammer alltid de som tjener minst, fordi det begripeligvis er de som er mest avhengig av offentlige tjenester.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

En tråd med "Alle Frp-kommuner har maks-skatt" er ikke en "hat-tråd", men en politikk-tråd.

De fleste klarer å diskutere politikk uten å forveksle det med hat.

Med vennlig hilsen

Det er vel ingen som messer mer om andres angivelige hat til ditt og datt enn hva du gjør. Det er nok noen starter en tråd om pisking og annen tortur av barn i muslimske land, så blir vedkommende automatisk anklaget for å hate alle muslimer.

Du er ravende gal, mann.

Annonse

Så var det dette med å skjære alle over én kam, og behandle folk som enkeltindivider da. Men man registrerer at dette ikke gjelder folk som tilhører Frp.

Men dette er jo det Frp gjør med andre kontinuerlig, og som de forventer at andre skal akseptere.

Men hvis noen er i nærheten av å gjøre noe lignende med dem, så blir det grining og sutring.

Poenget her er ikke at alle Frpere er kriminelle. Det er det selvsagt ingen som påstår. Poenget er ironien av å presentere seg selv som "lov og orden"-partiet, når de har flest kriminelle selv.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Hei,

Jeg tror ikke Høyre (alene, eller ev. sammen med sentrum) vil ødelegge Norge, på samme måte som en Frp-regjering ville gjort det. Jeg vet også at det er masse flotte folk i Høyre.

Dessverre er den politiske situasjonen i Norge nå slik at en Høyre-regjering måtte hatt Frp med på lasset (med mindre Ap og Høyre gikk sammen), og da vil selvsagt situasjonen være en annen.

I tillegg: de av oss som tjener godt har faktisk råd til å betale skatt, og bidra til skoler, trygd, og alt det andre som er nødvendig for å få samfunnet til å gå rundt. Å kutte i skatt rammer alltid de som tjener minst, fordi det begripeligvis er de som er mest avhengig av offentlige tjenester.

Med vennlig hilsen

Jeg kjenner til problemet med at de måtte hatt samarbeid med Frp dersom de kom til makta. Det var også grunnen til at min stemme ikke gikk til Høyre ved siste stortingsvalg. Kommunevalg er derimot litt annerledes...

Jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i skattepolitikken til Høyre, men registrerer med glede at de f.eks. forstår oss døve mht ønske om å beholde døveskolene osv. Dette er en prinsippielt viktig sak for meg. KRF har også vært aktive i den debatten, på vår side - men KRF er ikke et parti jeg føler meg knytta til på samme måten..

Jeg kjenner til problemet med at de måtte hatt samarbeid med Frp dersom de kom til makta. Det var også grunnen til at min stemme ikke gikk til Høyre ved siste stortingsvalg. Kommunevalg er derimot litt annerledes...

Jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i skattepolitikken til Høyre, men registrerer med glede at de f.eks. forstår oss døve mht ønske om å beholde døveskolene osv. Dette er en prinsippielt viktig sak for meg. KRF har også vært aktive i den debatten, på vår side - men KRF er ikke et parti jeg føler meg knytta til på samme måten..

For å si det enkelt: jo lengre til høyre, jo mindre skatt for de rikeste, og jo mindre hjelp til de fattigste.

Det er derfor Frp og Høyre vil avskaffe eiendomsskatt, som stort sett kun betales av de som har nedbetalte hus, og selv da kun hvis det er verd godt over 2,5 millioner. (Og selv da blir det noen få tusen i året, for vanlige mennesker.) Dette er en skatt som ofte er den eneste millionærer betaler.

Med vennlig hilsen

megler Smekk

For å si det enkelt: jo lengre til høyre, jo mindre skatt for de rikeste, og jo mindre hjelp til de fattigste.

Det er derfor Frp og Høyre vil avskaffe eiendomsskatt, som stort sett kun betales av de som har nedbetalte hus, og selv da kun hvis det er verd godt over 2,5 millioner. (Og selv da blir det noen få tusen i året, for vanlige mennesker.) Dette er en skatt som ofte er den eneste millionærer betaler.

Med vennlig hilsen

''og selv da kun hvis det er verd godt over 2,5 millioner.''

Og det gjelder de aller aller fleste hus i dag.

''(Og selv da blir det noen få tusen i året, for vanlige mennesker.) ''

For en minstepensjonist kan det være mye.

''og selv da kun hvis det er verd godt over 2,5 millioner.''

Og det gjelder de aller aller fleste hus i dag.

''(Og selv da blir det noen få tusen i året, for vanlige mennesker.) ''

For en minstepensjonist kan det være mye.

2,5 millioner PER PERSON, ettersom de fleste eier det sammen.

Annonse

Gjest grublendeikveld

Det er vel ingen som messer mer om andres angivelige hat til ditt og datt enn hva du gjør. Det er nok noen starter en tråd om pisking og annen tortur av barn i muslimske land, så blir vedkommende automatisk anklaget for å hate alle muslimer.

Du er ravende gal, mann.

Ja, sør, dette bør du ta inn over deg. Hvis noen starter en tråd, slik det blir skrevet, så har du en tendens til å "overdrive" meningene som blir skrevet. Til at f.eks. er du imot bruk av hijab osv, så bør også motorsykkelhjelm forbys.

Gjest grublendeikveld

''Han drømmer vel om å komme ned i trusa på Siv, men innser at han ikke har sjangs..''

og tilsvarende: du drømmer vel om å komme ned i trusa på Mullah Krekar?

På tide å bli voksen?

Du er omtrent like lite voksen som den du kritiserer, for du svarer og skriver på akkurat samme måte selv.

Gjest grublendeikveld

''Du skal alltid finne noe å kritisere Frp for. Hadde de satt ned den kommunale skatten hadde det vært galt DET også. Er det ikke bra de prioriterer velferd da?''

Nå er det neppe velferd de prioriterer, men poenget her er selvsagt at de lover én ting, og samtlige av dem gjør noe helt annet.

''Det er forøvrig INGEN kommuner som har benyttet seg av denne muligheten i dag. Faktisk har ALLE kommuner har hatt maksskatt siden 1979.''

Jepp, men de andre står ikke og lover at de skal kutte skatter.

Med vennlig hilsen

Å herregud. Følger du ikke med da mann, vet du ikke at hver gang det nærmere seg valg, så lover det og det partiet både det ene med det andre. Og etter noen måneder etter seier, så finnes det alltid en grunn for å ombestemme seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...