Gå til innhold

Alle Frp-kommuner har maks-skatt

Anbefalte innlegg

Det fremstår for meg som merkelig at regjeringen, med alt du fremlegger, ikke klarer/ønsker/prioriterer å gjøre noe for dem som har det aller vanskligst av oss. Med det sagt, så er jeg en sosialdemokrat som ønsker at partiet jeg stemmer på skal holde sine valgløfter når de blir gitt muligheten til det. Og som sosialdemokrat kan jeg ikke på noen måte forsvare/unnskylde at Norge ikke tar vare på de vanskligst stillte i samfunnet vårt. Det er et svik. Og er jeg ikke en av svikerne når partiet jeg gir min stemme til ikke innfrir sine løfter?

Nei, fordi alternativene er MYE verre for de fattigste i Norge. Dessverre. Så derfor er det beste å få AP osv. inn i regjeringskontorene, og så sørge for at offentlig fokus holdes på fattigdom.

Fordi det ikke finnes noe bedre alternativ.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

61

• megler Smekk

13

• ShitDiddelyDo

9

• tusseline

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest regnbow

Nei, populariteten hennes har faktisk ikke vært så høy, selv om mange tror det - hun har minst tillit av toppolitikerne her også (fra april 2010):

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/politikk/jonas-gahr-stoere-knuser-jens-og-erna-3174860.html

Her var det mange på 2-tallet :) Jeg digger Jonas og jeg liker Erna :) Jeg likte Jens, men han ble borte....

Nå vet jeg ikke når denne popularitetsmålingen er gjort. Men FRP har/har hatt mange tilhengere og Siv er deres partileder.

Dark-Angel 82

Nei, fordi alternativene er MYE verre for de fattigste i Norge. Dessverre. Så derfor er det beste å få AP osv. inn i regjeringskontorene, og så sørge for at offentlig fokus holdes på fattigdom.

Med vennlig hilsen

Hva mener du om Krf?

:)

Her var det mange på 2-tallet :) Jeg digger Jonas og jeg liker Erna :) Jeg likte Jens, men han ble borte....

Nå vet jeg ikke når denne popularitetsmålingen er gjort. Men FRP har/har hatt mange tilhengere og Siv er deres partileder.

Den ble utført på slutten av mars 2010.

Jeg liker også Jonas Gahr Støre, men jeg tror ikke hans fokus er på fattigdom. Da tror jeg du må over til Kristin Halvorsen, muligvis.

Med vennlig hilsen

Gjest regnbow

Med vennlig hilsen

Vel, vi får se. Jeg vil ha en statsminister som synes og er engasjert. En regjering som kjemper for de vanskeligstillte med hud og hår og for alles velferd. Ingen bortforklaringer og unnskyldninger. Jeg vil se handling og ikke høre preik.

Hva mener du om Krf?

:)

Hei,

Krf er jo delt i to - man har "bistands-Krf" (som nok genuint bryr seg om fattige, men man har dessverre så mange uspiselige mennesker der, også.

Og selv om Hareide kommer med fine ord, så skjedde lite for fattige da Krf satt i regjeringen.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest regnbow

Den ble utført på slutten av mars 2010.

Jeg liker også Jonas Gahr Støre, men jeg tror ikke hans fokus er på fattigdom. Da tror jeg du må over til Kristin Halvorsen, muligvis.

Med vennlig hilsen

Jeg skal stikke innom bloggen til Jonas og slå av en prat med han hehe. Kristin! Jeg har da ikke gått fra vett og forstand. Hun er den største svikeren.

Vel, vi får se. Jeg vil ha en statsminister som synes og er engasjert. En regjering som kjemper for de vanskeligstillte med hud og hår og for alles velferd. Ingen bortforklaringer og unnskyldninger. Jeg vil se handling og ikke høre preik.

Selvsagt enig i det, men da må man også ha fokus på det i befolkningen. Det er der slaget står.

Med vennlig hilsen

Jeg skal stikke innom bloggen til Jonas og slå av en prat med han hehe. Kristin! Jeg har da ikke gått fra vett og forstand. Hun er den største svikeren.

Tja - jeg tror ikke nødvendigvis man skal dømme folk individuelt når de sitter i en regjering. Hvis de er i mindretall - hva kan de gjøre? Trekke seg, og få inn Høyre? De fattige vinner i hvert fall ikke på det.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo

Og da må man synes.

Problemet er at de fleste driter langt i de fattige, så du vinner ikke valget på å bruke penger på dem.

Problemet med de som sliter mest i Norge er ikke at de sliter, men at vi ser dem.

Om noen uker kjøres den årlige vårrengjøringa av Karl Johan der de som slites mest jages bort i et par dager for turistenes skyld, og det er det mange vil ha.

Dark-Angel 82

Hei,

Krf er jo delt i to - man har "bistands-Krf" (som nok genuint bryr seg om fattige, men man har dessverre så mange uspiselige mennesker der, også.

Og selv om Hareide kommer med fine ord, så skjedde lite for fattige da Krf satt i regjeringen.

Med vennlig hilsen

Takk. :)

Annonse

Gjest regnbow

Problemet er at de fleste driter langt i de fattige, så du vinner ikke valget på å bruke penger på dem.

Problemet med de som sliter mest i Norge er ikke at de sliter, men at vi ser dem.

Om noen uker kjøres den årlige vårrengjøringa av Karl Johan der de som slites mest jages bort i et par dager for turistenes skyld, og det er det mange vil ha.

Det er noe trist over det hele....Enhver er seg selv nærmest.

ShitDiddelyDo

Jepp. Me, myself and I.

Vi har en statsminister som har følt problemet på kroppen selv, Oslo har en ordfører som nok ikke står så langt unna sin mor i å ville hjelpe de som sliter mest, men det hjelper ikke, for det selger ikke.

Gjest regnbow

Tja - jeg tror ikke nødvendigvis man skal dømme folk individuelt når de sitter i en regjering. Hvis de er i mindretall - hva kan de gjøre? Trekke seg, og få inn Høyre? De fattige vinner i hvert fall ikke på det.

Med vennlig hilsen

Kristin blir for mye skrål for meg, men som du sier i mindretall blir det vanskelig å gjøre skrål om til noe handlekraftig.

Gjest regnbow

Jepp. Me, myself and I.

Vi har en statsminister som har følt problemet på kroppen selv, Oslo har en ordfører som nok ikke står så langt unna sin mor i å ville hjelpe de som sliter mest, men det hjelper ikke, for det selger ikke.

Jeg velger å ikke miste troen på menneskeheten :) Men som du er inne på, for mange er et studie av egen navle langt mer interessant enn om noen ligger strødd rundt i gatene litt her og der.

Og der har du problemet.

Om Jens hadde eliminert fattigdom fra Norge, og fortalt det til folket, ville han neppe vunnet mange stemmer på det.

Og det er derfor jeg sier at man må skrive og fokusere på fattigdommen. Sørge for at det blir bragt frem i lyset, for det er faktisk mange som ikke vet at det er fattige i Norge.

Med vennlig hilsen

Gjest regnbow

Og der har du problemet.

Om Jens hadde eliminert fattigdom fra Norge, og fortalt det til folket, ville han neppe vunnet mange stemmer på det.

Og det er derfor jeg sier at man må skrive og fokusere på fattigdommen. Sørge for at det blir bragt frem i lyset, for det er faktisk mange som ikke vet at det er fattige i Norge.

Med vennlig hilsen

''Om Jens hadde eliminert fattigdom fra Norge, og fortalt det til folket, ville han neppe vunnet mange stemmer på det.''

I følge EU-normen er det vel rundt en 600.000 fattige i Norge? Det er mange takknemmelige stemmer å sanke der.

''Og det er derfor jeg sier at man må skrive og fokusere på fattigdommen. Sørge for at det blir bragt frem i lyset, for det er faktisk mange som ikke vet at det er fattige i Norge.''

Jeg vet ikke, selv om jeg skulle ønske det, om det hjelper så mye med bevisstgjøring av fattigdom i Norge. Selv regjeringen har jo hatt fokus på den gjentatte ganger, så det kan ikke være slik at folk ikke har fått det med seg. En av "baksidene" ved et velferdsamfunn er at det er alt for mange som gjennom en god levestandard ikke bryr seg filla om de som ikke nyter denne goden. Vi vet de er der (de fattige), men jeg vil ha full barnehagedekning, jeg vil ha kontantstøtte, jeg vil ha færre invandrere, jeg vil ha lavere skatt, jeg vil ikke ha formueskatt osvosv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...