Gå til innhold

Ville du investert penger i en islamsk bank?

Anbefalte innlegg

Tyr muslimer i Norge til islamske banker, for å unngå renter eller ser de bort fra religionen i det tilbudet?

Ville dere latt banken kjøpe drømmehuset for så å betale leie til banken til dere fikk full eierskap til huset?

Og hva med innskuddsrente, gjelder forbudet for det også?

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• Mandolaika

11

• Spenol(1)

9

• megler Smekk

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

megler Smekk

Vet du, at de muslimske banker ikke har renter, men de kaller det for gebyr i stedet. Du må ikke tro at det er rimeligere enn i en vanlig bank.

Sharia-lån er vel snarere betydelig dyrere. Religiøs "logikk" har jeg aldri forstått meg på.

''Tyr muslimer i Norge til islamske banker, for å unngå renter''

De betaler jo på andre måter - slike banker skal jo også gå rundt.

Med vennlig hilsen

''De betaler jo på andre måter - slike banker skal jo også gå rundt.''

Ja, de kaller det gebyr istedenfor renter.....

Annonse

''De betaler jo på andre måter - slike banker skal jo også gå rundt.''

Ja, de kaller det gebyr istedenfor renter.....

Forskjellen er vel også at banken har kjøpt feks boligen, og kunden betaler "leie" til banken. Så da tar banken i mot renter fra kunden. ;)

Her jeg bor har alle store banker noe som heter "islamsk konto". De har også andre tilbud til muslimer, slik at de kan fungere økonomisk som "oss andre".

Jeg vet ikke hva dere gjør i Norge.

Det er vel neppe nok muslimer i Norge til at dette er en "issue", men det var en av bankene som sa de vurderte å tilby det.

Hvilken del av verden bor du i, forresten? (Hvis du vil røpe det, da.)

Med vennlig hilsen

Annonse

Jeg husker et oppslag en gang om ei dame som sutra i media fordi Norge "nektet henne utdanning" eller noe i den duren, fordi hun var muslim og ikke kunne ta opp lån og betale renter, siden det var haram.

Dette måtte selvsagt Norge snarest mulig finne en løsning på!

Jeg husker et oppslag en gang om ei dame som sutra i media fordi Norge "nektet henne utdanning" eller noe i den duren, fordi hun var muslim og ikke kunne ta opp lån og betale renter, siden det var haram.

Var det henne?

http://dt.no/nyheter/renteforbud-stopper-utdanning-1.5409086

nitty-gritty

Det er vel neppe nok muslimer i Norge til at dette er en "issue", men det var en av bankene som sa de vurderte å tilby det.

Hvilken del av verden bor du i, forresten? (Hvis du vil røpe det, da.)

Med vennlig hilsen

Joda, det er vel neppe noen hemmelighet :) Jeg bor i England.

Jeg antar muslimer i Norge finner sine egne løsninger, i så fall, men jeg ser ingenting i veien med å ha tilbudet - det går jo tross alt ikke utover noen andre.

''ei dame som sutra i media ''

Det er jo Siv Jensens prerogativ! ;-)

Der hvor du ser problemer og "sutring", synes jeg det er flott at hun forsøker å skaffe seg en utdanning. Det er nå flere innvandrere enn etniske nordmenn som har høyere utdanning, for øvrig.

Med vennlig hilsen

''ei dame som sutra i media ''

Det er jo Siv Jensens prerogativ! ;-)

Der hvor du ser problemer og "sutring", synes jeg det er flott at hun forsøker å skaffe seg en utdanning. Det er nå flere innvandrere enn etniske nordmenn som har høyere utdanning, for øvrig.

Med vennlig hilsen

Det går utmerket an å skaffe seg en utdanning uten å gå til media og klage først.

Joda, det er vel neppe noen hemmelighet :) Jeg bor i England.

Jeg antar muslimer i Norge finner sine egne løsninger, i så fall, men jeg ser ingenting i veien med å ha tilbudet - det går jo tross alt ikke utover noen andre.

Nei, selvsagt, jeg ser heller ikke noe problem med banker som bruker andre ting enn renter. Man tjener på å ha et utvalg, og det vil selvsagt være tilgjengelig til alle som måtte ønske det.

Med vennlig hilsen

nitty-gritty

Det er jo ikke vanskelig å løse dette problemet - det er snakk om å kalle noe gebyr i stedet for rente.

Jeg er vanligvis ikke spesielt vennlig innstilt til å ta hensyn til religion eller annen overtro, men dette går tross alt ikke utover noen og er et lavterskeltilbud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...