Gå til innhold

Ville du investert penger i en islamsk bank?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• Mandolaika

11

• Spenol(1)

9

• megler Smekk

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''Kjenner også en norsk dame med tre små barn, som ikke får lov til å låne, pga lav økonomi. hun bor også i mørke, fuktige, ekle leiligheter. hun sutrer ikke i media.''

Nemlig! Media blir mer og mer misbrukt til patetisk sutring.

Hovedsakelig av Siv Jensen, dog.

Hva har hennes egne "lukkede dører" å gjøre i media? Dette er misbruk av media, rett og slett, og særlig hvis dette kan løses ved at hun bare tar opp lån og betaler gebyr istedenfor renter....

hvis hun tar opp studielån så kan hun jo betale tilbake når hun er ferdig, før hun får renter. Da tenker jeg det blir fart i studiepgrogresjonen;)

Annonse

Annonse

Jeg husker et oppslag en gang om ei dame som sutra i media fordi Norge "nektet henne utdanning" eller noe i den duren, fordi hun var muslim og ikke kunne ta opp lån og betale renter, siden det var haram.

Dette måtte selvsagt Norge snarest mulig finne en løsning på!

De får da låne penger av moskeen uten renter, antagelig kun med gebyr

Det må du jo ta opp med media, og ikke henne! Det er jo de som trykker det.

Mesteparten av Frps saker blir da også "misbruk av media" vel?

Med vennlig hilsen

Sør.

Jeg er ganske ofte enig med deg i sak, men du er ikke nødt til å forsvare ALT som har med islam å gjøre. Da virker det faktisk ikke som om du tenker gjennom sakene før du skriver, men bare setter på autopiloten. Bare et godt råd, i all vennskapelighet.

Til saken: Hvis dama synes eventyrfigurer og røverhistorier er viktigere enn utdannelse, så er det hennes valg. Det er jo ikke tvil om at hun trenger utdannelse med slike holdninger, men det kan ikke samfunnet ta ansvaret for.

Sør.

Jeg er ganske ofte enig med deg i sak, men du er ikke nødt til å forsvare ALT som har med islam å gjøre. Da virker det faktisk ikke som om du tenker gjennom sakene før du skriver, men bare setter på autopiloten. Bare et godt råd, i all vennskapelighet.

Til saken: Hvis dama synes eventyrfigurer og røverhistorier er viktigere enn utdannelse, så er det hennes valg. Det er jo ikke tvil om at hun trenger utdannelse med slike holdninger, men det kan ikke samfunnet ta ansvaret for.

Jeg, som ateist, synes selvsagt at dette er noe tull. Samtidig er det mulig å ha to tanker i hodet, og innse at selv om jeg er totalt uenig med det, så er dette faktisk viktig for henne, tydeligvis.

Så da har man et valg: gitt at situasjonen er som den er, skal jeg da være smart nok til å si at "ja, jeg synes hun burde få et lån hvor hun betaler gebyr, og får seg en utdanning", hvis de løser problemet. Eller skal jeg "stå på krava" og si "nei, hun skal ikke komme her og komme her".

Jeg synes det viktigste er at hun og andre får seg en utdanning, og så kan man kalle det renter, gebyr eller julegrøt for min del.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...