Gå til innhold

hva gjør egentlig folk på 17. mai

Anbefalte innlegg

Gjest Det var andre tider før.....

Jeg skal selvfølgelig se på toget, hvor både mann og barn er med som aktive utøvere i musikken. Muligens russetoget, avhengig av været. Så er det dødtid helt frem til kl. seks hvor vi skal på møte i foreningen med kaker, kaffe og underholdning. Ungdommen skal på disko. Vi er vel hjemme ca kl åtte.Vi har fortsatt heftige diskusjoner med ungdommen om hentetid på diskoen. H*n er 13, mens diskoen holder på til 24.00, men det er skole på onsdag, og jobb for oss.

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

13

• morsan

8

• laban

7

• ....AV

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Vårt 17. mai program:

06.30: Opp - få stelt musikanten i uniform - hun skal gå 07.15

07.15: Spise frokost med resten av familien.

På med bunader

08.15. Kjøre til byen, få levert ungene på Torvet, finne min mor og finne et godt sted å stå slik at vi ser ungene godt.

Etter toget, mellom 10 og 12, går vi rundt i byen.

Hjem og spise litt.

13.30-15.30: Opplegg på skolen (vi skal stå i kiosk en halvtime)

16.30-18.30: Til byen og se på borgertoget

Bare hjemme om kvelden.

Gjest Det var andre tider før....

Vårt 17. mai program:

06.30: Opp - få stelt musikanten i uniform - hun skal gå 07.15

07.15: Spise frokost med resten av familien.

På med bunader

08.15. Kjøre til byen, få levert ungene på Torvet, finne min mor og finne et godt sted å stå slik at vi ser ungene godt.

Etter toget, mellom 10 og 12, går vi rundt i byen.

Hjem og spise litt.

13.30-15.30: Opplegg på skolen (vi skal stå i kiosk en halvtime)

16.30-18.30: Til byen og se på borgertoget

Bare hjemme om kvelden.

Husker godt det stressopplegget der, da jeg hadde flere små. Det var en logistikkopplegg uten like med barn til forskjellig sted på samme tid. Og snere på ettermiddagen, med musikanten her, og de to andre på hver sin skole.Helst skulle jeg også stå i kiosken også, og de andre foreldrene ble sure da jeg ikke fikk til det. Men har bakt kaker og boller da. Det var full involvering av besteforeldre og beskrivelse av reiseruter og hentetider. Huff, er egentlig veldig glad den tida er forbi. Nå koser jeg meg med toget, og overlater stresset til andre.

Gjest i korte trekk

Står opp 7.30 og spiser frokost sammen med barna før jeg sørger for at de får stelt seg og tatt på seg pentøyet.

8.30: Barna må være på skolen til en liten sammenkomst i skolegården med flaggheising, sang, osv før de går til byen og stiller seg i riktig kø og rekkefølge i barnetoget sammen med de andre skolene i byen.

10.00: Startskuddet for barnetoget.

Etter barnetoget går vi hjem og spiser litt. Så er det arrangement nede på skolen, hvor jeg heldigvis ikke har noen oppgaver i år.

Litt seinere er det å besøke tivoliet i byen og å se på borgertoget. Kanskje blir det pølser, is og brus også.

Så kos resten av dagen hjemme.

Gjest prust

Husker godt det stressopplegget der, da jeg hadde flere små. Det var en logistikkopplegg uten like med barn til forskjellig sted på samme tid. Og snere på ettermiddagen, med musikanten her, og de to andre på hver sin skole.Helst skulle jeg også stå i kiosken også, og de andre foreldrene ble sure da jeg ikke fikk til det. Men har bakt kaker og boller da. Det var full involvering av besteforeldre og beskrivelse av reiseruter og hentetider. Huff, er egentlig veldig glad den tida er forbi. Nå koser jeg meg med toget, og overlater stresset til andre.

Ja - jeg kjenner veldig på at det er en stress-dag. Da ungene gikk i barnehagen, hadde vi flere år på rad 17. mai frokost hjemme hos oss der vi inviterte naboer. Kjempekoselig og god tid....

Musikanten klarer seg egentlig selv - det er "bare" å få henne avgårde 7.15 - så er hun opptatt til klokka er 15.00 (korpset ordner kjøring).

Mine foreldre og svigermor skal komme til oss i løpet a dagen, slika t de får sett barna på nært hold i finstasen, men jeg skjønner egentlig ikke helt når vi skal få tid til et par timer i ro og fred...

Annonse

Gjest prust

Jeg skal ha en rolig dag. Spise en god frokost, så skal jeg gå en lang tur i skogen med hunden min på formiddagen. På ettermiddagen skal jeg på restaurant og spise med familien.

''Jeg skal ha en rolig dag. Spise en god frokost, så skal jeg gå en lang tur i skogen med hunden min på formiddagen. På ettermiddagen skal jeg på restaurant og spise med familien.

''

Det høres deilig ut!

Men - jeg må jo innrømme at det hører med å se på barentoget i byen da!

candyqueen_83

''Jeg skal ha en rolig dag. Spise en god frokost, så skal jeg gå en lang tur i skogen med hunden min på formiddagen. På ettermiddagen skal jeg på restaurant og spise med familien.

''

Det høres deilig ut!

Men - jeg må jo innrømme at det hører med å se på barentoget i byen da!

Det holder med det toget som går forbi verandaen :o)

Jeg drar IKKE til Oslo sentrum på 17.mai. Blir svett bare av tanken.

Annonse

Jeg aner rett og slett ikke hva vanlige folk gjør 17. mai, jeg har vært i korps siden jeg var 8 år selv og ser på 17. mai som en litt hektisk arbeidsdag.

I år skal jeg og dattra marsjere med korpset fra 9-13 guttungen skal gå med klassen sin fra 9-11 og pappa'n skal vel stå og se på. Dattra mi hyra inn farmor til å "passe på" pappa'n så han ikke skulle stå alene.

Hos oss er 3. klasse ansvarlig for arrangementet på skolen så pappa'n skal være potetløp-sjef.1230-14. Det kan bli interessant. -han visste ikke hva potetløp var engang (!)

Etter all jobben skal vi hjem, ta på joggebukse og grille middag med søstra mi og hennes familie. helt uformellt...

Vi skal tidlig opp for å avlevere korpsbarna til flaggheising kl. 7.45. Så er barna engasjert av korpset frem til ca. 14.30, i den perioden skal vel vi foreldre se litt på toget og slappe av litt hjemme før vi henter barna som da får en is, eventuelt deltar på noen aktiviteter på skolen før vi går hjem. Regner med at det blir en rolig middag med svigerfamilien og avslapping for slitne korpsbarn resten av kvelden.

Gjest Mamma med fiskestang

Jeg og mine to tenåringsbarn skal ut til sjøen på fisketur hele dagen:)

Vi har hatt en tendens til å stikke på hytta og nyte roen og naturen de fleste årene etter at barna ble "større barn".

I morgen drar vi forhåpentligvis sjøørret mens de fleste andre nyter is og pølse :)

Ja - jeg kjenner veldig på at det er en stress-dag. Da ungene gikk i barnehagen, hadde vi flere år på rad 17. mai frokost hjemme hos oss der vi inviterte naboer. Kjempekoselig og god tid....

Musikanten klarer seg egentlig selv - det er "bare" å få henne avgårde 7.15 - så er hun opptatt til klokka er 15.00 (korpset ordner kjøring).

Mine foreldre og svigermor skal komme til oss i løpet a dagen, slika t de får sett barna på nært hold i finstasen, men jeg skjønner egentlig ikke helt når vi skal få tid til et par timer i ro og fred...

''...jeg skjønner egentlig ikke helt når vi skal få tid til et par timer i ro og fred''

Tider skal komme. Om noen år er dere i trådstarters situasjon og lurer på hva i all verden dere skal gjøre nå :-)

Gjest prust

''...jeg skjønner egentlig ikke helt når vi skal få tid til et par timer i ro og fred''

Tider skal komme. Om noen år er dere i trådstarters situasjon og lurer på hva i all verden dere skal gjøre nå :-)

Joda - jeg vet det. Men akkurat nå tenker jeg meget kortsiktig, og lurer på når i morgen mine foreldre og svigermor skal få sett oss.... Min far og svigermor orker ikke være med til byen og se ungene i toget. Mamma er alltid med og ser på, så vi skal stå sammen med henne.

Enten må det bli mellom 12 og 13.30, eller så må det bli mellom 15.30 og 16.30...., eller om kvelden - men da er alle så trøtte.

Må visst gå for første alternativ.

Levere kake på morran. Levere nick Jr til toget. Han har tidligere fått lapp med tilbud om å bli med i skolekorpset. Den reiv jeg i fillebiter før diskusjonen rakk å komme opp.

Se på tog. Kake og kaffe. Pause. Grilling og lett fyll. GISP! Ja, foran barna!

Dagen etter får jeg sykle med han til skolen. Bilkjøring er ikke på agendaen.

The end.

Levere kake på morran. Levere nick Jr til toget. Han har tidligere fått lapp med tilbud om å bli med i skolekorpset. Den reiv jeg i fillebiter før diskusjonen rakk å komme opp.

Se på tog. Kake og kaffe. Pause. Grilling og lett fyll. GISP! Ja, foran barna!

Dagen etter får jeg sykle med han til skolen. Bilkjøring er ikke på agendaen.

The end.

''Han har tidligere fått lapp med tilbud om å bli med i skolekorpset. Den reiv jeg i fillebiter før diskusjonen rakk å komme opp.''

Hehe,- noe ligenede hos oss... Jeg bare _hater_ korpsmusikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...