Gå til innhold

hva gjør egentlig folk på 17. mai

Anbefalte innlegg

Du også. I suppose ;)

La ungen gå i de blinkende joggeskoa. ;)

Jeg heller mer og mer mot å la bunaden bli hengende i skapet i år.

''Jeg heller mer og mer mot å la bunaden bli hengende i skapet i år.''

Jeg også, oppdaga i går kveld at søljene mine ligger i Oslo etter at eldstedatter lånte dem i fjor. (Og det er feil sølv til bunaden hennes, men ikke si det til noen!).

Da får jeg ta et enerverende dypdykk i garderobeskapet i kveld. Grøss....

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

13

• morsan

8

• laban

7

• ....AV

6

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

Hvem skal stå for korpsmusikken 17. mai hvis alle foreldrene nekter barna å bli med i korpset, da?

Jeg har vel ikke sagt at alle foreldre bør nekte barna det?

Jeg sier jo at jeg synes det er hyggelig med korps på 17.mai, og et betyr naturligvis at det må være noen som er villig til å være med i korps.

Jeg sier jo at jeg synes det er hyggelig med korps på 17.mai, og et betyr naturligvis at det må være noen som er villig til å være med i korps.

Neida, ingen har sagt at alle bør nekte.

Men mange korps sliter såpass som det er, at hvis alle skal juble for de som har lyst til å nekte barna å bli med, blir det stille på 17. mai relativt raskt.

Men selvfølgelig - det siste korpsene trenger, er barn foreldre som får anfall allerede ved synet av lappen.

..."barn MED foreldre", skulle det stå.

''Han har tidligere fått lapp med tilbud om å bli med i skolekorpset. Den reiv jeg i fillebiter før diskusjonen rakk å komme opp.''

Hehe,- noe ligenede hos oss... Jeg bare _hater_ korpsmusikk.

Hvordan definerer du korpsmusikk?

Selv har jeg alltid vært fotballhater, men jeg har da ikke nektet ungene å spille fotball av den grunn.

Annonse

''OG I TILLEGG MÅ MAN JO KLISTRE PÅ SEG ET FAENS SMIL OG LATE SOM OM DET ER EN HYGGELIG DAG.''

Unnskyld at jeg ler, men det var befriende herlig å lese at jeg ikke er den eneste i landet som føler det på samme måte :-p

Jaja, ha en fin 17.mai eller hva man skal si ;) (Og nå kom jeg på at Vesla mangler pensko, iiik)!

''Unnskyld at jeg ler, men det var befriende herlig å lese at jeg ikke er den eneste i landet som føler det på samme måte :-p''

Smilet kom fram her også, ja :-)

Selv har jeg alltid vært fotballhater, men jeg har da ikke nektet ungene å spille fotball av den grunn.

Her har vi verken nektet for fotball eller korps, men det har likevel ikke blitt noe av noen av delene ;-)

Korpsmusikk....tja...sånn musikk som ungene i et korps spiller? Trompeter og tromboner og trommer....

Som jeg har skrevet under her, tror jeg ikke de ville ha trivdes med det uansett... Så det er jo ikke akkurat som at de har bedt pent og fått nei, da. Så lenge de har fått lov til å delta på andre aktiviteter kan det da ikke være så ille at jeg ikke har pushet akkurat én mulighet? Tror ikke særlig mange av kameratene deres spilte heller, så det var ikke fokus på det - og jeg var glad til.

Her har vi verken nektet for fotball eller korps, men det har likevel ikke blitt noe av noen av delene ;-)

Det er selvfølgelig greit.

Jeg synes bare det er litt trist at barn ikke skal få prøvd seg på aktiviteter på grunn av foreldrenes fordommer mot disse aktivitetene. Det kan jo til og med tenkes at man oppdager at man liker det. Jeg selv synes f.eks. at det er mye mer morsomt å se en gutter11-fotballkamp enn en eliteseriekamp i fotball.

Jeg synes bare det er litt trist at barn ikke skal få prøvd seg på aktiviteter på grunn av foreldrenes fordommer mot disse aktivitetene. Det kan jo til og med tenkes at man oppdager at man liker det. Jeg selv synes f.eks. at det er mye mer morsomt å se en gutter11-fotballkamp enn en eliteseriekamp i fotball.

''Jeg synes bare det er litt trist at barn ikke skal få prøvd seg på aktiviteter på grunn av foreldrenes fordommer mot disse aktivitetene. Det kan jo til og med tenkes at man oppdager at man liker det. ''

Helt enig i det.

Foreldres interessert og holdninger har blitt overført til våre barn gjennom all tid, slik er det bare - og jeg synes faktisk det er lov til å "holde barn unna" ting man absolutt ikke liker jeg da. Altså, man kan ta diskusjonen med barnet hvis barnet tar det opp, men en kan godt "skjerme" dem mot interessen så lenge man klarer det:-)

Annonse

Korpsmusikk....tja...sånn musikk som ungene i et korps spiller? Trompeter og tromboner og trommer....

Som jeg har skrevet under her, tror jeg ikke de ville ha trivdes med det uansett... Så det er jo ikke akkurat som at de har bedt pent og fått nei, da. Så lenge de har fått lov til å delta på andre aktiviteter kan det da ikke være så ille at jeg ikke har pushet akkurat én mulighet? Tror ikke særlig mange av kameratene deres spilte heller, så det var ikke fokus på det - og jeg var glad til.

''Så det er jo ikke akkurat som at de har bedt pent og fått nei, da. ''

Det er jo bra. Det er nemlig en del slike tilfeller og det synes jeg er litt synd.

Du vet vel forresten at både trompeter, tromboner og trommer brukes i andre sammenhenger enn korps også? Jeg har korpsbarn, og det de spiller hjemme minner stort sett lite om tradisjonell "korpsmusikk", det er gjerne kjente sanger fra musikklitteraturen generelt, temaer fra filmer osv. Akkurat rett før 17.mai blir det litt øving av marsjer, men ellers lite.

Gjest prust

'' Jeg selv synes f.eks. at det er mye mer morsomt å se en gutter11-fotballkamp enn en eliteseriekamp i fotball.

''

Veldig enig. Er ikke interessert i voksenfotball i det hele tatt - men når gutten min spiller, er det kjempespennende!

Ellers må jeg jo si at jeg prøver å påvirke ungene mot det jeg synes er spennende. Akkurat det med korpset har jenta mi funnet på av seg selv, og det har jeg blitt begeistret for i etterkant av at hun begynte.

''Så det er jo ikke akkurat som at de har bedt pent og fått nei, da. ''

Det er jo bra. Det er nemlig en del slike tilfeller og det synes jeg er litt synd.

Du vet vel forresten at både trompeter, tromboner og trommer brukes i andre sammenhenger enn korps også? Jeg har korpsbarn, og det de spiller hjemme minner stort sett lite om tradisjonell "korpsmusikk", det er gjerne kjente sanger fra musikklitteraturen generelt, temaer fra filmer osv. Akkurat rett før 17.mai blir det litt øving av marsjer, men ellers lite.

Joda, jeg vet at de instrumentene brukes i annen musikk...men blir det for mange av dem sammen....så får jeg 17.mai-følelse, hehe.

Så, jeg har ikke nektet ungene mine å være med på ting - men jeg syntes nick sa det på en morsom måte - når jeg nå først selv misliker disse lydene ;-)

Og - det er i alle fall ikke dugnadene som holder meg unna, har gjort min del og mer til av sånt opp igjennom... Og det er som regel trivelig også, hvis man først tar tak i det.

'' Jeg selv synes f.eks. at det er mye mer morsomt å se en gutter11-fotballkamp enn en eliteseriekamp i fotball.

''

Veldig enig. Er ikke interessert i voksenfotball i det hele tatt - men når gutten min spiller, er det kjempespennende!

Ellers må jeg jo si at jeg prøver å påvirke ungene mot det jeg synes er spennende. Akkurat det med korpset har jenta mi funnet på av seg selv, og det har jeg blitt begeistret for i etterkant av at hun begynte.

''Veldig enig. Er ikke interessert i voksenfotball i det hele tatt - men når gutten min spiller, er det kjempespennende!''

Og for meg utviklet det seg videre - fra å synes at guttefotball var morsomt (pga ungens lag) - er jeg rimelig interessert i voksenfotball selv nå - og det er jo ganske praktisk - at vi er enige i familien om denne interessen.

Levere kake på morran. Levere nick Jr til toget. Han har tidligere fått lapp med tilbud om å bli med i skolekorpset. Den reiv jeg i fillebiter før diskusjonen rakk å komme opp.

Se på tog. Kake og kaffe. Pause. Grilling og lett fyll. GISP! Ja, foran barna!

Dagen etter får jeg sykle med han til skolen. Bilkjøring er ikke på agendaen.

The end.

Interessant å registrere at det blir mer baluba av at du rev istykker invitasjonen til å la junior bli med i korpset, enn av at du planlegger å drikke alkohol i barnas nærvær :-)

Mary Poppins

Jeg gleeeeeder meg til 17.mai (and I'm not afraid to admit it!!) :-D

Vi orker ikke stå opp grytidlig, så satser på å stå opp i ni-tiden. Skal så møte foreldrene mine i sentrum, og få med oss slutten av toget, for så å gå å spise litt med dem. Etterpå møter vi venner av oss, også blir det vel litt dagsfylla, med påfølgende grilling på kvelden:)

Også skal jeg ha på meg min nye bunad da!!! Ah som jeg gleder meg!!!!! :-)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...