Gå til innhold

hva gjør egentlig folk på 17. mai

Anbefalte innlegg

Interessant å registrere at det blir mer baluba av at du rev istykker invitasjonen til å la junior bli med i korpset, enn av at du planlegger å drikke alkohol i barnas nærvær :-)

''Interessant å registrere at det blir mer baluba av at du rev istykker invitasjonen til å la junior bli med i korpset, enn av at du planlegger å drikke alkohol i barnas nærvær :-)''

Det er gradsforskjeller her, korpsmusikk & 17.mai kødder man bare ikke med, hehe ;-)

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

13

• morsan

8

• laban

7

• ....AV

6

Mest aktive i denne tråden

Interessant å registrere at det blir mer baluba av at du rev istykker invitasjonen til å la junior bli med i korpset, enn av at du planlegger å drikke alkohol i barnas nærvær :-)

Hehe, du sier noe. Jeg har til og med til hensikt å bli sånn passe rusa siden jeg har fri på 18 mai også.

Jeg har enda til gode å møte RL mennesker som ikke tar seg en pils eller to foran barna. De andre tror jeg bare eksisterer på skjermen.

''Interessant å registrere at det blir mer baluba av at du rev istykker invitasjonen til å la junior bli med i korpset, enn av at du planlegger å drikke alkohol i barnas nærvær :-)''

Det er gradsforskjeller her, korpsmusikk & 17.mai kødder man bare ikke med, hehe ;-)

Det er noe med at man MÅ stille med korpset 17. mai selv om mange av ungene i korpset synes 17. mai er dødsslitsom. -og så går man i gata og gjør en jobb for masse folk som kanskje innerst inne _hater_ korpsmusikk. Det er liksom litt demotiverende å lese det dagen før...

(For oss er det ikke 17.mai som er årets høydepunkt, det er da vi treffer flest publikum, men det er absolutt ikke derfor vi er aktive i korpsbevegelsen.)

Det er noe med at man MÅ stille med korpset 17. mai selv om mange av ungene i korpset synes 17. mai er dødsslitsom. -og så går man i gata og gjør en jobb for masse folk som kanskje innerst inne _hater_ korpsmusikk. Det er liksom litt demotiverende å lese det dagen før...

(For oss er det ikke 17.mai som er årets høydepunkt, det er da vi treffer flest publikum, men det er absolutt ikke derfor vi er aktive i korpsbevegelsen.)

Neinei - jeg er i klart mindretall - jeg har knapt nok truffet et annet menneske som har det som meg med korpsmusikk!!!

Eller, dvs. jeg har vel noen i nærmeste familie, da - men det er oss som er avvikerne,- og vi vet det!

Unnskyld! :-) Jeg er sikker på at 95% av dem dere styrer for setter pris på det.

Neinei - jeg er i klart mindretall - jeg har knapt nok truffet et annet menneske som har det som meg med korpsmusikk!!!

Eller, dvs. jeg har vel noen i nærmeste familie, da - men det er oss som er avvikerne,- og vi vet det!

Unnskyld! :-) Jeg er sikker på at 95% av dem dere styrer for setter pris på det.

Unnskyldning godtatt :-)

Husk å vinke og prøv å smile til oss når vi spiller for deg i morgen da!

Så skal vi gjøre vårt beste for å more den gemene hop.

Mary Poppins

''Det er noe med at man MÅ stille med korpset 17. mai selv om mange av ungene i korpset synes 17. mai er dødsslitsom. -og så går man i gata og gjør en jobb for masse folk som kanskje innerst inne _hater_ korpsmusikk. Det er liksom litt demotiverende å lese det dagen før...''

Fikk litt vondt av dette. For min del så synes ikke jeg at korpsmusikk er sånn kjempefint å høre på til vanlig (er det egentlig noen som hører på det til vanlig?), men det hører i aller høyste grad med på 17.mai!!!! Jeg gleder meg til å høre det bråke utenfor vinduet mitt imorgen tidlig! :-))

Annonse

''...jeg skjønner egentlig ikke helt når vi skal få tid til et par timer i ro og fred''

Tider skal komme. Om noen år er dere i trådstarters situasjon og lurer på hva i all verden dere skal gjøre nå :-)

''Tider skal komme. Om noen år er dere i trådstarters situasjon og lurer på hva i all verden dere skal gjøre nå :-)''

-da blir vi selvfølgelig med i voksenkorpset igjen - etter pause pga ungestyr

Så har vi program 17. mai for all framtid.

''Tider skal komme. Om noen år er dere i trådstarters situasjon og lurer på hva i all verden dere skal gjøre nå :-)''

Du får se på NRK1 i morgen kl. 2235, dersom pliktene er over ;-)

Unnskyldning godtatt :-)

Husk å vinke og prøv å smile til oss når vi spiller for deg i morgen da!

Så skal vi gjøre vårt beste for å more den gemene hop.

Takk for aksepten! :-)

Jeg skal nok ikke ut og se på (men kommer nok til å høre noe, da) - ungene er nå så store (og vel så det) at de kan velge selv...

''Det er noe med at man MÅ stille med korpset 17. mai selv om mange av ungene i korpset synes 17. mai er dødsslitsom. -og så går man i gata og gjør en jobb for masse folk som kanskje innerst inne _hater_ korpsmusikk. Det er liksom litt demotiverende å lese det dagen før...''

Fikk litt vondt av dette. For min del så synes ikke jeg at korpsmusikk er sånn kjempefint å høre på til vanlig (er det egentlig noen som hører på det til vanlig?), men det hører i aller høyste grad med på 17.mai!!!! Jeg gleder meg til å høre det bråke utenfor vinduet mitt imorgen tidlig! :-))

''Fikk litt vondt av dette.''

Uffja, jeg også! Mente jo ikke noe vondt, egentlig. Godt du tilogmed kunne si at du satte pris på det som skal skje i morgen! Puh! Skal tenke meg godt om før jeg skriver noe negativt igjen...

Du får se på NRK1 i morgen kl. 2235, dersom pliktene er over ;-)

Takk for tips, det skal jeg.

Korpset jeg dirigerer har 100-årsjubileum i år, og jeg snakket forleden med en av dirigentene som hadde korpset på 50-tallet. Han er 93 år gammel, øver fremdeles hver dag han er frisk, og satt og grein under hele showkonserten vi hadde. Det var ganske sterkt.

(på showkonsert spiller vi ikke en eneste 17.mai-marsj asså)

''Fikk litt vondt av dette.''

Uffja, jeg også! Mente jo ikke noe vondt, egentlig. Godt du tilogmed kunne si at du satte pris på det som skal skje i morgen! Puh! Skal tenke meg godt om før jeg skriver noe negativt igjen...

flinke jenter det!

:-)

mariaflyfly

Venninna mi er "nyhjemflytta" etter 15 år i utlandet, og har funnet seg et voksenkorps etter mange års tørke på spillefronten. Hun gleder seg som en 5-åring til å marsjere fra kl 7 i morra tidlig :)

Annonse

Gjest xbellax

Griller! Og viner! Og flagger! Og sitter ute hele ettermiddagen/kvelden og bare nyter kveldssolen. Og titter litt over gjerdet for å se på folk som spurter forbi med hylende unger på slep og ketchup på bunaden. Og unngår for alt i verden å tåle rundt som sild i tønne i byen hvor man omtrent må be om lov til å snu seg om ikke tramper man jo ned et annet stakkars menneske. Det er en veldig koselig dag synes jeg (etter at jeg ble voksen og slapp dette forbanna togfaenskapet). Også blir det veldig fantastisk å slippe høre disse forb**** korpsene øve hver bidige kveld. Korps er flott på 17 mai, det hører med, men please skaff dere en lydtett gymsal å trav rundt i da.

Griller! Og viner! Og flagger! Og sitter ute hele ettermiddagen/kvelden og bare nyter kveldssolen. Og titter litt over gjerdet for å se på folk som spurter forbi med hylende unger på slep og ketchup på bunaden. Og unngår for alt i verden å tåle rundt som sild i tønne i byen hvor man omtrent må be om lov til å snu seg om ikke tramper man jo ned et annet stakkars menneske. Det er en veldig koselig dag synes jeg (etter at jeg ble voksen og slapp dette forbanna togfaenskapet). Også blir det veldig fantastisk å slippe høre disse forb**** korpsene øve hver bidige kveld. Korps er flott på 17 mai, det hører med, men please skaff dere en lydtett gymsal å trav rundt i da.

''Griller! Og viner! Og flagger! Og sitter ute hele ettermiddagen/kvelden og bare nyter kveldssolen.''

Hmmm. Synes de siste 10-15 årene har vært k-a-l-d-e! Som regel har vi hastet (våte) hjem fra byen og fyrt opp i peisen!

(og jeg bor på østlandet)

Gjest xbellax

''Griller! Og viner! Og flagger! Og sitter ute hele ettermiddagen/kvelden og bare nyter kveldssolen.''

Hmmm. Synes de siste 10-15 årene har vært k-a-l-d-e! Som regel har vi hastet (våte) hjem fra byen og fyrt opp i peisen!

(og jeg bor på østlandet)

Vinterhage er løsningen! Evt flytte til en varmere del av landet:-)

Vinterhage er løsningen! Evt flytte til en varmere del av landet:-)

I så fall, varmere del av verden ;-) Østlandet kommer vel rimelig godt ut værmessig, men jeg synes 17.mai har pleid å være dritkald de årene vi har vært i byen (pga ungene)...

Gjest segunda

Jeg har lite planer. Hvis det regner holder jeg meg hjemme på formiddagen, ellers tar jeg på meg bunad og går ut. Om ettermiddagen blir det grilling hvis det ikke regner og så skal jeg legge meg tidlig siden det blir lang dag på onsdag.

Jeg gleder meg til å få barnebarn og feire 17. mai sammen med dem;-)

LOL!

Je ser nesten for meg en ny variant av "mine barn nytes best uten alkohol", nemlig "mine barn nytes best uten korpsmusikk" ;-)

Jeg har lite planer. Hvis det regner holder jeg meg hjemme på formiddagen, ellers tar jeg på meg bunad og går ut. Om ettermiddagen blir det grilling hvis det ikke regner og så skal jeg legge meg tidlig siden det blir lang dag på onsdag.

Jeg gleder meg til å få barnebarn og feire 17. mai sammen med dem;-)

Det venter jeg og på segunda ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...