Gå til innhold

Nå blir maten dyrere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da må Kari N ned på kun 2 sydenreiser i året. Katastrofe!

Jeg lurte på hvor lang tid det tok før du kom med en slik kommentar.

For de fleste vil ikke dette være noen stor katastrofe. Eller ingen katastrofe i det hele tatt. For min egen del er det ikke bra, etter som jeg har svært liten inntekt og fordyret matbudsjett.

Når det er sagt, synes jeg det er verre med kvaliteten på maten her til lands.

Annonse

Gjest Gjøkeniburet

Nå gnir "matbaronene" seg i hendene igjen. Det er ikke de som produserer maten som er rike i dette landet, men du verden de som selger denne maten.

De har ikke nøyd seg med å bli_bare_millonærer, men milliardærer.

Ja, jeg vet at en økning i matprisene skal komme bøndene tilgode i vårt land, men av en eller annen grunn så er det altså "matbaronene" som blir bare rikere og rikere...

Forstå det den som kan...

Og Ola N må selge seilbåten. Katastrofe !

Begynner å irritere meg litt over den kvinnefientligheta di.

Hvorfor blir det ingen oppslag om at verkstedregninga blir høyere når mekanikerne får lønnsøkning eller at skattene blir høyere når leger, sykepleiere og lærere får lønnsøkning?

Annonse

Gjest Karinordmannn

Hvorfor blir det ingen oppslag om at verkstedregninga blir høyere når mekanikerne får lønnsøkning eller at skattene blir høyere når leger, sykepleiere og lærere får lønnsøkning?

Prøver du å si at det å være opptatt av matpriser er en kvinnegreie?

Gjest Nord og ned.

Nå gnir "matbaronene" seg i hendene igjen. Det er ikke de som produserer maten som er rike i dette landet, men du verden de som selger denne maten.

De har ikke nøyd seg med å bli_bare_millonærer, men milliardærer.

Ja, jeg vet at en økning i matprisene skal komme bøndene tilgode i vårt land, men av en eller annen grunn så er det altså "matbaronene" som blir bare rikere og rikere...

Forstå det den som kan...

Ja, gjentar man løgnen mange nok ganger blir den tydligvis en sannhet.. for endel.

Hvis meg en, ja det holder med en statistikk som viser at norske kjøpmenn har høyere fortjeneste på sine varer enn kjøpmenn i Sverige eller andre EU-land hvor maten koster i snitt 40% mindre.

Du kan gi opp først som sist. Slike tall finnes ikke.

Fortjenesten havner hos bøndene selv, både fordi de får ca 3 ganger mer betalt for kjøttet og melka si inn til foredling enn hva de gjør i f.eks Danmark, samt at hovedfjortjenesten går til de mektige landbrukssamvirkene Tine, Gilde etc som, ja hold deg fast, er eid av bøndene også.

For virkelig å avlive myten om hvor yhyre lukurativt det er å drive butikk, kan du alltids lese dette: http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1627526.ece

Synes bare det generelt virker som du er negativ til kvinner her på forumet enten det gjelder foreldrerollen eller annet.

Foreldrefunksjonen er da like mye mannens ansvar!

Men det er korrekt at jeg har skrevet noen negative innlegg om virkelighetsfjerne myrsniper som vil at alt skal legges til rette for en 100% rettferdig hverdag for barna deres. "Synes ikke jentene i klassen leker like mye med dattera mi som med en annen jente. Skal jeg ta det opp med rektor eller på foreldremøte?".

Gjest Karinordmannn

Foreldrefunksjonen er da like mye mannens ansvar!

Men det er korrekt at jeg har skrevet noen negative innlegg om virkelighetsfjerne myrsniper som vil at alt skal legges til rette for en 100% rettferdig hverdag for barna deres. "Synes ikke jentene i klassen leker like mye med dattera mi som med en annen jente. Skal jeg ta det opp med rektor eller på foreldremøte?".

Ok, akkurat der er jeg enig. Jeg er sikkert bare ei sur, bitter, deppa og bekymret kjerring for tiden. Med god grunn. Maptriser vil i fremtiden bli sjekket. Sydenturer driter jeg i. Ungene får sikkert oppleve det med faren sin som har særeie og tjener like godt som deg.

Det du skal være klar over er at alle har ikke den samme inntekta som deg og spesielt kvinner tjener i snitt fortsatt dårligere enn menn og slike som deg behøver jo ikke selge seilbåten om matprisene går opp, men en alenemor med en gjennomsnittsinntekt må kanskje sjekke matrisene, skjønner du. I Oslo koster det like mye for et frimerke av en leilighet som det gjør for et hus i Levanger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...