Gjest speer Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 ''Jordbruksavtalen legger opp til en inntektsvekst på over 10 prosent eller 25.000 kroner for hver enkelt bonde. Noe av prisen må forbrukerne betale.'' http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10085818 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Fyttirakker'n for et misbruk av fellesmidlene. På tide med ei regjering hvor det forbannede Bondepartiet ikke er med for å stikke sugerøret i statskassa. 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Da må Kari N ned på kun 2 sydenreiser i året. Katastrofe! 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Da må Kari N ned på kun 2 sydenreiser i året. Katastrofe! Tror du de øker trygdene tilsvarende ;o) Vi skal jo overleve vi på trygd også ) 0 Siter
Gjest slp Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Da må Kari N ned på kun 2 sydenreiser i året. Katastrofe! Jeg lurte på hvor lang tid det tok før du kom med en slik kommentar. For de fleste vil ikke dette være noen stor katastrofe. Eller ingen katastrofe i det hele tatt. For min egen del er det ikke bra, etter som jeg har svært liten inntekt og fordyret matbudsjett. Når det er sagt, synes jeg det er verre med kvaliteten på maten her til lands. 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Tror du de øker trygdene tilsvarende ;o) Vi skal jo overleve vi på trygd også ) Om du ser på statistikken, har trygdene i alle år steget mer enn matprisen. 0 Siter
Gjest slp Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Om du ser på statistikken, har trygdene i alle år steget mer enn matprisen. For ikke å snakke om at husleie har økt mye de siste årene. Mer enn trygda. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 For ikke å snakke om at husleie har økt mye de siste årene. Mer enn trygda. Ikke glem strøm og bensin/dieselpriser da. De har steget voldsomt de siste årene. 0 Siter
Gjest slp Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Ikke glem strøm og bensin/dieselpriser da. De har steget voldsomt de siste årene. Javisst. 0 Siter
Gjest Gjøkeniburet Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Nå gnir "matbaronene" seg i hendene igjen. Det er ikke de som produserer maten som er rike i dette landet, men du verden de som selger denne maten. De har ikke nøyd seg med å bli_bare_millonærer, men milliardærer. Ja, jeg vet at en økning i matprisene skal komme bøndene tilgode i vårt land, men av en eller annen grunn så er det altså "matbaronene" som blir bare rikere og rikere... Forstå det den som kan... 0 Siter
Gjest Karinordmannn Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Da må Kari N ned på kun 2 sydenreiser i året. Katastrofe! Og Ola N må selge seilbåten. Katastrofe ! Begynner å irritere meg litt over den kvinnefientligheta di. 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Og Ola N må selge seilbåten. Katastrofe ! Begynner å irritere meg litt over den kvinnefientligheta di. Hvorfor blir det ingen oppslag om at verkstedregninga blir høyere når mekanikerne får lønnsøkning eller at skattene blir høyere når leger, sykepleiere og lærere får lønnsøkning? 0 Siter
Gjest Karinordmannn Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Hvorfor blir det ingen oppslag om at verkstedregninga blir høyere når mekanikerne får lønnsøkning eller at skattene blir høyere når leger, sykepleiere og lærere får lønnsøkning? Prøver du å si at det å være opptatt av matpriser er en kvinnegreie? 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Prøver du å si at det å være opptatt av matpriser er en kvinnegreie? Langt i fra :-) 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Nå gnir "matbaronene" seg i hendene igjen. Det er ikke de som produserer maten som er rike i dette landet, men du verden de som selger denne maten. De har ikke nøyd seg med å bli_bare_millonærer, men milliardærer. Ja, jeg vet at en økning i matprisene skal komme bøndene tilgode i vårt land, men av en eller annen grunn så er det altså "matbaronene" som blir bare rikere og rikere... Forstå det den som kan... Ja, gjentar man løgnen mange nok ganger blir den tydligvis en sannhet.. for endel. Hvis meg en, ja det holder med en statistikk som viser at norske kjøpmenn har høyere fortjeneste på sine varer enn kjøpmenn i Sverige eller andre EU-land hvor maten koster i snitt 40% mindre. Du kan gi opp først som sist. Slike tall finnes ikke. Fortjenesten havner hos bøndene selv, både fordi de får ca 3 ganger mer betalt for kjøttet og melka si inn til foredling enn hva de gjør i f.eks Danmark, samt at hovedfjortjenesten går til de mektige landbrukssamvirkene Tine, Gilde etc som, ja hold deg fast, er eid av bøndene også. For virkelig å avlive myten om hvor yhyre lukurativt det er å drive butikk, kan du alltids lese dette: http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1627526.ece 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Da må Kari N ned på kun 2 sydenreiser i året. Katastrofe! Ja, med 25 000 i lønnsøkning neste år, oppå de 450 000 de i snitt alt tjener har i alle fall bonden råd til minst en sydentur ekstra... ...på bekostning av folket. 0 Siter
Gjest Karinordmannn Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Langt i fra :-) Synes bare det generelt virker som du er negativ til kvinner her på forumet enten det gjelder foreldrerollen eller annet. 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Synes bare det generelt virker som du er negativ til kvinner her på forumet enten det gjelder foreldrerollen eller annet. Foreldrefunksjonen er da like mye mannens ansvar! Men det er korrekt at jeg har skrevet noen negative innlegg om virkelighetsfjerne myrsniper som vil at alt skal legges til rette for en 100% rettferdig hverdag for barna deres. "Synes ikke jentene i klassen leker like mye med dattera mi som med en annen jente. Skal jeg ta det opp med rektor eller på foreldremøte?". 0 Siter
Gjest Karinordmannn Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Foreldrefunksjonen er da like mye mannens ansvar! Men det er korrekt at jeg har skrevet noen negative innlegg om virkelighetsfjerne myrsniper som vil at alt skal legges til rette for en 100% rettferdig hverdag for barna deres. "Synes ikke jentene i klassen leker like mye med dattera mi som med en annen jente. Skal jeg ta det opp med rektor eller på foreldremøte?". Ok, akkurat der er jeg enig. Jeg er sikkert bare ei sur, bitter, deppa og bekymret kjerring for tiden. Med god grunn. Maptriser vil i fremtiden bli sjekket. Sydenturer driter jeg i. Ungene får sikkert oppleve det med faren sin som har særeie og tjener like godt som deg. Det du skal være klar over er at alle har ikke den samme inntekta som deg og spesielt kvinner tjener i snitt fortsatt dårligere enn menn og slike som deg behøver jo ikke selge seilbåten om matprisene går opp, men en alenemor med en gjennomsnittsinntekt må kanskje sjekke matrisene, skjønner du. I Oslo koster det like mye for et frimerke av en leilighet som det gjør for et hus i Levanger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.