Gå til innhold

Søke ny jobb etter kort tid.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en jobb i helsesektoren i 2 mnd. nå. Nå har jeg utviklet et hatforhold til jobben og finner ikke ett eneste lyspunkt i jobben og ønsker bare å slutte. Misstrivselen går på at hele stedet er uorganisert og mangler struktur og ledelse. Avgjørelsen om å slutte er tatt, jeg kan ikke jobbe et sted jeg misstrives så til de grader at jeg gråter og får raserianfall inni meg.

Hvordan ser det ut for en potensiell arbeidsgiver at jeg vil slutte så fort i jobben?

Hvordan kan man forklare det på en positiv måte at man velger å slutte etter kort tid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364663-s%C3%B8ke-ny-jobb-etter-kort-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg var en potensiell arbeidsgiver å hadde jeg gått ut i fra hele CV en din og blant annet sett om dette med å slutte kort tid var et mønster hos deg eller noe som skjedde en gang. Hvis det var noe som stadig gjentok seg så hadde jeg nok stilt spørsmål ved det.

Alle kan ha en dårlig jobberfaring, og jeg hadde ikke lagt vekt på det. Hvis din nye arbeidsgiver skulle spørre så kan du jo si noe om at du følte at du ikke fikk gitt nok i den jobben, at det var en struktur som gjorde det vanskelig å få gjort noe produktiv og heller si hva slags struktur som passer deg best.

Hva du skal si til din nåværende arbeidsgiver ? Kanskje du kan si noe om at du kjemimessig ikke helt passer inn blant de andre? Hvis du ikke er avhengig av noen referanse fra dem så kan du si at arbeidsmetodene og miljøet ikke helt passer din kogntive stil eller noe sånt? Du kan legge vekt på at dette ikke er noens skyld, du har blitt godt mottat men det ble helt feil for deg,og du tenker at det er riktig å satse på noe annet.

Eller du kan si at du overhodet ikke fikser jobben, du har lært for lite på skolen eller under utdannelsen og at det beste er at du slutter så fort som mulig før de går konkurs ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...