Gjest finn.no Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Jeg solgte en pc skjerm på finn.no for noen dager siden. Skjermen var et par år gammel men lite brukt (kun brukt i noen mnd, og ellers har den bare stått her). Solgte den for 500kr. Nå får jeg beskjed av kjøper at han vil returnere den. Jeg spurte om det var noe galt med den, og det var det ikke, men den funket ikke så bra til spillingen hans. Men altså, er det mitt problem!? Jeg _vet_ at skjermen fungerer helt fint til vanlig bruk (jeg prøvde den før jeg solgte den). Jeg vil jo ikke være kjip mot kjøper, men jeg har jo nå sagt til flere interesserte og potensielle kjøpere at den er solgt. Hva ville dere gjort? 0 Siter
molbomann Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Kjøperen kan vel prøve å selge den selv? Hvis det blir retur så hadde jeg krevet at vedkommende betalte for en ny annonse. 0 Siter
megler Smekk Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 ''Men altså, er det mitt problem!?'' Nei. Er han ikke fornøyd får han selge den til noen andre. 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Jeg ville ihvertfall ikke gjort som den kjøperen og kreve å få levert tilbake varen!! Ettersom skjermen generelt sett var ok, men at han feilvurderte bruksområdet får stå for hans regning. 0 Siter
Gjest finn.no Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Jeg ville ihvertfall ikke gjort som den kjøperen og kreve å få levert tilbake varen!! Ettersom skjermen generelt sett var ok, men at han feilvurderte bruksområdet får stå for hans regning. Godt å lese at jeg ikke er på bærtur her. Jeg skrev nemlig tilbake at jeg ikke helt synes det var mitt problem at han ikke kunne bruke den til det han hadde tenkt, ettersom skjermen fungerer helt fint til vanlig pc bruk. Jeg ble heller ikke spurt på forhånd om den ville fungere til spilling. Jeg fikk et ganske kjipt svar tilbake om at han måtte bare få bytte den for han jkunne jo ikke bruke den til spillingen sin 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Godt å lese at jeg ikke er på bærtur her. Jeg skrev nemlig tilbake at jeg ikke helt synes det var mitt problem at han ikke kunne bruke den til det han hadde tenkt, ettersom skjermen fungerer helt fint til vanlig pc bruk. Jeg ble heller ikke spurt på forhånd om den ville fungere til spilling. Jeg fikk et ganske kjipt svar tilbake om at han måtte bare få bytte den for han jkunne jo ikke bruke den til spillingen sin Folk har vel blitt veldig vant til butikkenes byttepraksis og tror at man kan levere tilbake alt mulig, men selv ikke i butikker gir kjøpsloven noen som helst rett til å få lebvert tilbake ting som ikke har en mangel ved seg. At butikkene velger å ha en annen policy er en annen sak. 0 Siter
Mrs D Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Folk har vel blitt veldig vant til butikkenes byttepraksis og tror at man kan levere tilbake alt mulig, men selv ikke i butikker gir kjøpsloven noen som helst rett til å få lebvert tilbake ting som ikke har en mangel ved seg. At butikkene velger å ha en annen policy er en annen sak. Det gjelder egne regler for internettkjøp, er ikke helt det samme som når du går i butikken og ser varen der. Hvorvidt dette gjelder for kjøp hos private via finn.no vet jeg ikke, men generelt har man 14 dager angrefrist på kjøpt som ikke er gjort i fysisk butikk. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Du gidder selvfølgelig ikke å styre mer med dette. Kjøperen har ingen rettigheter her. Kjøpt er kjøpt. 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Det gjelder egne regler for internettkjøp, er ikke helt det samme som når du går i butikken og ser varen der. Hvorvidt dette gjelder for kjøp hos private via finn.no vet jeg ikke, men generelt har man 14 dager angrefrist på kjøpt som ikke er gjort i fysisk butikk. Angrefristloven er til for å beskytte forbrukerne overfor profesjonelle selgere, og gjelder ikke mellom to "urpofesjonelle" parter og ei heller mellom to profesjonelle. '' Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. '' http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html 0 Siter
Mrs D Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Angrefristloven er til for å beskytte forbrukerne overfor profesjonelle selgere, og gjelder ikke mellom to "urpofesjonelle" parter og ei heller mellom to profesjonelle. '' Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. '' http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html Var derfor jeg hadde med mitt forbehold. 0 Siter
soleil Skrevet 17. mai 2011 Skrevet 17. mai 2011 Tilby han at han kan få mailadressen til noe av de andre som er interessert i skjermen, så kan han selge den videre. Syns ikke du skal ta den i retur. 0 Siter
Blomstre Skrevet 17. mai 2011 Skrevet 17. mai 2011 Synes absolutt ikke det er ditt problem, særlig ettersom den fungerer som den skal. Jeg hadde muligens formidlet kontakt mellom kjøper og noen av de andre som var interesserte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.