Gå til innhold

Tamme russ og tamme unger...

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Nå har vi bodd her i huset i 14 år - og ikke en eneste 17. mai har vi hørt bråk natt til 17. mai. Ikke en eneste fløyte eller blåsing, ikke noe rånekjøring og ingenting løping utenfor husene!

Synes russen og forsåvidt ungene er altfor veloppdragne når det gjelder 17. mai, eller rettere sagt natt til 17. mai. Jeg fortalte 12 åringen min at da jeg vokste opp, var det masse herjing (ikke pøbelstreking, men bråk og hoisting) natt til 17 mai, og tidlig på morgenen. Ungene sneik seg ut av vinduer i 4-5-6 tida, og løp rundt og blåste i fløyter og blåser.

Han ble helt overrumplet over at jeg i det hele tatt hadde opplevd dette, og at jeg syntes ungene var "tamme".

"Vi orker jo ikke ut om natta eller grytidlig opp!" svarte min fornuftige 12 åring med et fnys....

Det har vært mange småunger rundt her lenge, men de eldste har jo vært i russealder en stund, og i år er nabogutten russ med russebil og greier. Men ikke derfra har det vært tilløp til bråk.

Det var andre tider på 80-og 90 -tallet :-)))))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364679-tamme-russ-og-tamme-unger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

Jeg erindrer noen russebiler med en fanfarelignende lyd. Det var dog hakket bedre enn de hinsides anleggene som nå befinner seg på taket av en del russebusser. Her en dag parkerte en buss i veikanten 30 m fra huset mitt og sto der i 20 min. Det holdt på å tørne for meg. :(

ShitDiddelyDo

Jeg leste om russ tidligere i dag. De hadde forsøkt å kidnappe en nitten år gammel jente, og de bandt henne visst fast. Med hjelp fra forbipasserende ble hun reddet fra gudene-veit ... I tillegg har det vært en del medieoppslag der barn får svi.

De fleste er nok greie, men noen blir rett og slett kriminelle når de får på seg russedrakta.

Gjest prust

Jeg erindrer noen russebiler med en fanfarelignende lyd. Det var dog hakket bedre enn de hinsides anleggene som nå befinner seg på taket av en del russebusser. Her en dag parkerte en buss i veikanten 30 m fra huset mitt og sto der i 20 min. Det holdt på å tørne for meg. :(

Naborussebilen har montert aggregat på taket og høyttalere inni. Når de åpner dørene bak, dundrer det ganske bra. Men det er jo for søren bare så vidt de har prøvd anlegget her i området i alle fall!

Hadde ventet meg litt mer sprell og bråk ;-)

Det er jo ille med dundring i lange tider fra russebusser, det er jeg jo enig i - men det er jo moro med litt liv fra russen?

Gjest prust

Det er jammen sant, det var ikke bråk de årene mine to eldste var russ engang. Jeg tror jeg laget mye mer rabalder enn ungene mine da jeg var russ.

Vi hadde det vanvittig gøy! Var på masse samlinger og turer, både på land og på sjøen - og natt til 17 mai var vi rundt til lærerene. Var snille med de som var snille tilbake - og var pøbler med de som var sure.

Kjenmpeartig :-))))

Annonse

Gjest prust

Jeg leste om russ tidligere i dag. De hadde forsøkt å kidnappe en nitten år gammel jente, og de bandt henne visst fast. Med hjelp fra forbipasserende ble hun reddet fra gudene-veit ... I tillegg har det vært en del medieoppslag der barn får svi.

De fleste er nok greie, men noen blir rett og slett kriminelle når de får på seg russedrakta.

Det med kidlapping er jo skikkelig teit. Har ingenting til overs for det.

Men sprell og normalt artige russeknutegreier er jo bare gøy!!!!

Aner ikke hva de gjør natt til 17 mai nå for tida. De er i ale fall ikke rundt om her.

ShitDiddelyDo

Naborussebilen har montert aggregat på taket og høyttalere inni. Når de åpner dørene bak, dundrer det ganske bra. Men det er jo for søren bare så vidt de har prøvd anlegget her i området i alle fall!

Det er jo ille med dundring i lange tider fra russebusser, det er jeg jo enig i - men det er jo moro med litt liv fra russen?

I området rundt meg er det en del av disse gigabussene med anlegg til syvsifra, men jeg tror det er noen regler nå om at de ikke kan spille (høyt) andre steder enn på russetreff. Tror politiet slår fryktelig hardt ned på det, og tar anlegget ved problemet. Da er store penger tapt, så dette vil jeg tro de fleste respekterer.

Hører bare litt svak dunking i ny og ne.

Vi hadde det vanvittig gøy! Var på masse samlinger og turer, både på land og på sjøen - og natt til 17 mai var vi rundt til lærerene. Var snille med de som var snille tilbake - og var pøbler med de som var sure.

Kjenmpeartig :-))))

Jeg klarte ikke helt å henge med, men jeg hadde det moro jeg også altså :o)

Gjest prust

Artig vinkling - det er jo omtrent det samme som jeg sier ;-.)

Men jeg har ingen forventinger om at russen skal ta opp og fronte store politiske spørsmål som Libya-saken.

Flott at de støtter Kreftforeningen og tar avstand til voldtekt - deter jo bare bra. Men jeg er helt enig med den professoren at russ SKAL bryte vanlige normer og regler og utfordre voksensamfunnet!

Gjest prust

Jeg klarte ikke helt å henge med, men jeg hadde det moro jeg også altså :o)

Husker det var en lærer som var dritsur da vi kom og vekket ham. En av guttene tok en stige og begynte å klatre opp mot et vindu i andre etasje. Da tok læreren stigen og dyttet den bakover, så gutten falt i bakken.

Jeg sneik meg inn i kjelleren og hadde tenkt å finne en vei inn i huset via kjelleren. Men feiga ut da jeg oppdaget at ingen andre fulgte etter.

Postkassa hans ble nok sprengt, tror jeg ;-)

Artig vinkling - det er jo omtrent det samme som jeg sier ;-.)

Men jeg har ingen forventinger om at russen skal ta opp og fronte store politiske spørsmål som Libya-saken.

Flott at de støtter Kreftforeningen og tar avstand til voldtekt - deter jo bare bra. Men jeg er helt enig med den professoren at russ SKAL bryte vanlige normer og regler og utfordre voksensamfunnet!

Enig med deg. Når alle russ bare er veloppdragne pappagutter, så blir det kjedelig.

Annonse

Husker det var en lærer som var dritsur da vi kom og vekket ham. En av guttene tok en stige og begynte å klatre opp mot et vindu i andre etasje. Da tok læreren stigen og dyttet den bakover, så gutten falt i bakken.

Jeg sneik meg inn i kjelleren og hadde tenkt å finne en vei inn i huset via kjelleren. Men feiga ut da jeg oppdaget at ingen andre fulgte etter.

Jeg snek meg inn på Møllegata 19 den gangen folk satt i varetekt der og kom meg nesten inn ;o)

Mrs. Wallace

''Postkassa hans ble nok sprengt, tror jeg ;-)''

Skriver du smilefjes i morra dersom postkassa di er blitt sprengt i løpet av natta, også?

mariaflyfly

''men det er jo moro med litt liv fra russen?''

Ikke så lenge det går ut over min eller ungenes nattesøvn, eller når det bråker mens jeg sitter og leser til eksamen.

Med fare for å høres gammel ut: Jeg ser ikke helt poenget. Men det gjorde jeg visst ikke allerede den gangen jeg var russ sjøl heller.

Gjest prust

''Postkassa hans ble nok sprengt, tror jeg ;-)''

Skriver du smilefjes i morra dersom postkassa di er blitt sprengt i løpet av natta, også?

Nei, klart jeg hadde blitt sur da.

Men alle lærerene visste at russen kom rundt for å hilse på natt til 17. mai, og de aller fleste var kjempehyggelige mot oss. Husker faktisk bare han ene som var sur. Vi gjorde ingenting bøll mot de som møtte oss med et smil.

Han læreren som var strengest til vanlig, kom ut i grønn pyamas husker jeg, og pratet med oss midt på natta :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...