Gå til innhold

Tamme russ og tamme unger...

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Russen _er_ tam for tida. I år har de ikke engang bjeffet mot hundematen på butikken der jeg jobber... Er nesten nærmeste nabo til en videregående skole, men fikk sove til 08.30 i dag (da ville bikkja ut). Det var noe annet i "gamle dager", ja.

Naboens russebil har stått parkert her i hele dag - og vi har ikek sett snurten av guttene (russ) før bittelitt akkurat nå i stad, da hadde de visst vært her.

Merkelig.

Jeg var rød'90 :-)

Fortsetter under...

Naborussebilen har montert aggregat på taket og høyttalere inni. Når de åpner dørene bak, dundrer det ganske bra. Men det er jo for søren bare så vidt de har prøvd anlegget her i området i alle fall!

Hadde ventet meg litt mer sprell og bråk ;-)

Det er jo ille med dundring i lange tider fra russebusser, det er jeg jo enig i - men det er jo moro med litt liv fra russen?

Helt enig med deg. Her i nabolaget vårt var det faktisk 5 stykker som var russ, men det var nesten ike merkbart, de ha rikke lagde noe bråk I morges kom bussen rullende inn i veien kl. 7.00 og da var det bare såvidt vi hørte musikken og ungdommene var så trøtte og slitne at de ikke ga lyd fra seg de heller.

Gjest prust

Helt enig med deg. Her i nabolaget vårt var det faktisk 5 stykker som var russ, men det var nesten ike merkbart, de ha rikke lagde noe bråk I morges kom bussen rullende inn i veien kl. 7.00 og da var det bare såvidt vi hørte musikken og ungdommene var så trøtte og slitne at de ikke ga lyd fra seg de heller.

Vi snakket om det på jobb nå. Det er ikke bråk noen steder i byen lenger, verken fra unger eller russ.

Bortsett fra på Flekkerøya - der er det bråk, og det har det alltid vært ;.-)

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article866869.ece

De går vel litt langt i den andre retningen da.

Gjest droppe hele greia

Jeg er helt uenig. Her vi bor har russen hvert eneste år stilt seg opp i nærheten av skoler rundt om, og spiult vanvittig høy musikk mens barnas 17.mai program pågår, slik at ingen får hørt det som blir sagt, heller ikke talen som en 5.klassing hvert år har forberedt seg godt på å skulle framføre. Arrangementet for barna blir rett og slett ødelagt av ruusens støy, til stor skuffelse for barna, og det har skjedd hvert år nå uten at noe nytter.

Russekortene er så preget av skitne groviser at man kke har lyst til at barna skal få tak i dem engang. Russen burde tenke på hvem det er som først og fremst spør etter russekort.

Gjest prust

Jeg er helt uenig. Her vi bor har russen hvert eneste år stilt seg opp i nærheten av skoler rundt om, og spiult vanvittig høy musikk mens barnas 17.mai program pågår, slik at ingen får hørt det som blir sagt, heller ikke talen som en 5.klassing hvert år har forberedt seg godt på å skulle framføre. Arrangementet for barna blir rett og slett ødelagt av ruusens støy, til stor skuffelse for barna, og det har skjedd hvert år nå uten at noe nytter.

Russekortene er så preget av skitne groviser at man kke har lyst til at barna skal få tak i dem engang. Russen burde tenke på hvem det er som først og fremst spør etter russekort.

Jeg er enig med deg i dette du skriver. Å bråke sånn når ungene har arrangement, synes jeg er unødvendig og dumt. De kunne heller flytte bråket sitt til om morgenen 17. mai og litt spredt både dagene før og på selve nasjonaldagen - men ikke så det går veldig utover personer som har øvd og gledet seg.

Jeg synes også at russekortene har mye dårlig både smak og stil - og kunne gjerne ønske meg tilbake til alle den humoren vi hadde på våre.

Men vi har tydeligvis veldig forskjellig erfaring med russebråk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...