Gå til innhold

Kompensesjon til skuffede brudepiker?!

Anbefalte innlegg

Hei! etter all balubaen som oppsto i forbindelse med brylluppet vi skulle ha, har vi avlyst.

Det er forsåvidt mulig vi gifter oss (Mindre, og i smug! ;p) senere, men ting er altså tatt av plakaten.

Det er en konkret ting som jeg har dårlig samvittighet for i forbindelse med dette :

Vi hadde bestilt små slektninger, i alder mellom 2 og 10 som brudepiker. De gledet seg veldig til å ha hvite kjoler og kaste blomster og alt det der.

Nå føler jeg meg som kjipe tante laguna, siden dette da ikke blir noe av..:S

Kan jeg finne på noe artig med dem? (I så fall, hva da..? Og i forskjellige omganger? Aldersspenn..) Bør jeg kjøpe en liten ting til dem? Eller gjøre ikke no?

Synes det er grisekjipt å skuffe småunger! :S

Hva synes dere jeg skal gjøre? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364686-kompensesjon-til-skuffede-brudepiker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snillt å tenkte på dem.

Det er kanskje vanskelig å få samlet dem alle på en vanlig dag? Tenkte på distanser og sånn?

Tror jeg hadde gitt en liten gave til de minste jeg og så samlet inn de største til et brudepikeparty :P

Leker, godis, litt god mat, og moro. La det ligne litt på bryllupsfeiring med blomster og stæsj.

Sånn sett tror jeg du vil blir en veeeeldig snill tante laguna1 :D

Hvis jeg først skulle kompensert, ville jeg forsøkt å få til en opplevelse, ikke en ting. F.eks. tatt med de yngste på Hopp i havet eller et annet lekeland og de eldste på Tusenfryd.

Men jeg har ikke flyttet til provinsen, så jeg har begge deler innen rimelig reiseavstand. Det kommer jo også litt an på hvor disse prinsessene bor.

Hvis jeg først skulle kompensert, ville jeg forsøkt å få til en opplevelse, ikke en ting. F.eks. tatt med de yngste på Hopp i havet eller et annet lekeland og de eldste på Tusenfryd.

Men jeg har ikke flyttet til provinsen, så jeg har begge deler innen rimelig reiseavstand. Det kommer jo også litt an på hvor disse prinsessene bor.

De yngste er det kanskje litt vanskelig å låne..? De bor litt langt unna, og jeg vet ikke om jeg er tiltrodd overnatting og sånn med helt små (har lite erfaring med veldig små barn) Men, jupp, de store får jeg helt sikkert låne og medbringe på Tusenfryd eller no! :) Supert!

Så får jeg tygge litt på hva jeg skal finne på for 2-3 åringene.

(Det er tre store & tre små, som hadde fått "jobb")

Det er kanskje vanskelig å få samlet dem alle på en vanlig dag? Tenkte på distanser og sånn?

Tror jeg hadde gitt en liten gave til de minste jeg og så samlet inn de største til et brudepikeparty :P

Leker, godis, litt god mat, og moro. La det ligne litt på bryllupsfeiring med blomster og stæsj.

Sånn sett tror jeg du vil blir en veeeeldig snill tante laguna1 :D

Takk! Det kan jeg forsøke! :) :) Med de store. Eller Tusenfryd, som foreslått over her! (Det er jo gøy for oss også! :D)

Småtassene bør kanskje få noe. De bor litt langt unna, og jeg vet ikke riktig om jeg får og/eller klarer å passe dem, de er SMÅ, og jeg har ikke særlig erfaring med helt små barn, men jeg har det gøy sammen med de større .)

Annonse

Kan du ikke invitere dem til deg på besøk i det nye huset? Overnattingshelg hos kule tante laguna, piknik og kanskje bading? :)

Det er også en god ide! :) Takk! :) Her får man finne på et og annet for å gjenoprette artig-tante status..:P

Men det spørs altså litt med de små. Jeg vet ikke om jeg verken tør eller får, låne de som er ned i 2-3 år. Men de kan kanskje få en liten ting? Og hvordan er det egentlig med hukommelsen til sånne som er så små? husker de i det hele tatt at de er lovet ting?

(alderen på de små er 2.5, 3, og 3.5..eller 4..Hm!)

De store fikser jeg noe med. De er 10 alle tre. Og DE husker! ;D

Gjest sjøstjerna

Det er også en god ide! :) Takk! :) Her får man finne på et og annet for å gjenoprette artig-tante status..:P

Men det spørs altså litt med de små. Jeg vet ikke om jeg verken tør eller får, låne de som er ned i 2-3 år. Men de kan kanskje få en liten ting? Og hvordan er det egentlig med hukommelsen til sånne som er så små? husker de i det hele tatt at de er lovet ting?

De små kan du jo glede med å komme på besøk med gaver.

Hukommelsen er så som så på de små. :-) Ikke sikkert de helt vet hva det å være brudepike var en gang. Budskapet er at dette går nok bra, skal du se.

Gjest Hulderen

Å være brudepike er den store drømmen for mange, så bra at du vil prøve å trøste.

Til de minste kan du kjøpe noen skikkelig dillete prinsessekjoler, gjerne med tiara. Det finner du i innvandrerbutikker eller karnevalkjoler. De største gir du en opplevelse, som andre har foreslått alt.

Gjest prust

Angående hukommelse på små barn: Det kan variere, men mine har i alle fall hatt imponerende hukommelse om ting de HAR vært med på lang tid etterpå - ift hva de fikk å spise, hva de hadde på seg, hvem som sa hva og hva.

Det spørs jo hvor mye de har snakket om dette hjemme i forkant.

Å være brudepike er den store drømmen for mange, så bra at du vil prøve å trøste.

Til de minste kan du kjøpe noen skikkelig dillete prinsessekjoler, gjerne med tiara. Det finner du i innvandrerbutikker eller karnevalkjoler. De største gir du en opplevelse, som andre har foreslått alt.

Jeg tror ikke jeg har råd til å kjøpe kjoler til alle de tre små! :o Er ikke det j***** dyrt? Men litt smykker og småstas kan jeg selvsagt gi vekk :) Prinsessestash er jo kult i en viss alder! :)

Huff, ja, jeg VET de gledet seg, derfor er jeg så lei meg for å skuffe dem :S

Du kan jo gi dem en heldags med svigermor? Ok. Nei.

Ta dem med på Tusenfryd og sørg for at de får så mye is og godis de orker å dytte i seg. Unger er enkle sånn. :)

Hahaha..Jeg hadde ikke tenkt å traumatisere dem i tillegg til å skuffe! :D

Men tusenfryd & godis må jo være saker! Hvertfall for de store! :)

Annonse

De små kan du jo glede med å komme på besøk med gaver.

Hukommelsen er så som så på de små. :-) Ikke sikkert de helt vet hva det å være brudepike var en gang. Budskapet er at dette går nok bra, skal du se.

Takk! :)

Håper det. Det er liksom noe ekstra ubehagelig ved å skuffe unger, liksom :o

Angående hukommelse på små barn: Det kan variere, men mine har i alle fall hatt imponerende hukommelse om ting de HAR vært med på lang tid etterpå - ift hva de fikk å spise, hva de hadde på seg, hvem som sa hva og hva.

De har snakket en del, og hu eldste av de små, hun gledet seg hvertfall veldig. Hu på 2.5 var mest opptatt av om favoritt lekedyret fikk være med også, og tar vel i grunn ting ganske med fatning..;)

Men jeg får finne på. Masse gode tips i tråden her! :)

De har snakket en del, og hu eldste av de små, hun gledet seg hvertfall veldig. Hu på 2.5 var mest opptatt av om favoritt lekedyret fikk være med også, og tar vel i grunn ting ganske med fatning..;)

Men jeg får finne på. Masse gode tips i tråden her! :)

ShitDiddelyDo

Hahaha..Jeg hadde ikke tenkt å traumatisere dem i tillegg til å skuffe! :D

Men tusenfryd & godis må jo være saker! Hvertfall for de store! :)

Jepp. Det funker til og med for godt voksne folk.

Jeg var der med en kompis for rundt fem år siden, og så møtte vi en gammel bekjent fra skoletiden. Han så seg rundt og så etter barna våre, men vi måtte jo innrømme at det var bare oss. :o

Sånn sett er barn også et alibi.

Jepp. Det funker til og med for godt voksne folk.

Jeg var der med en kompis for rundt fem år siden, og så møtte vi en gammel bekjent fra skoletiden. Han så seg rundt og så etter barna våre, men vi måtte jo innrømme at det var bare oss. :o

Sånn sett er barn også et alibi.

Haha! :D Jeg kjøpte meg årskort et år, med det tynne alibi at jeg var barnevakt en del den sommern. Jeg tror jeg (og daværende kjæreste) var der 8-10 ganger, og alibi-gutten hadde vi med 2 eller 3..;p

ShitDiddelyDo

Haha! :D Jeg kjøpte meg årskort et år, med det tynne alibi at jeg var barnevakt en del den sommern. Jeg tror jeg (og daværende kjæreste) var der 8-10 ganger, og alibi-gutten hadde vi med 2 eller 3..;p

Hehe, godt det ikke bare var oss. Men det må sies at jeg egentlig bare var med fordi kompisen er ganske begeistra for karuseller. Jeg synes sånt er mye mer skummelt i dag enn jeg gjorde da jeg var barn, og styrer unna den slags. Heldigvis har jeg ikke barn. :)

Gjest ett forslag

Jeg tror ikke jeg har råd til å kjøpe kjoler til alle de tre små! :o Er ikke det j***** dyrt? Men litt smykker og småstas kan jeg selvsagt gi vekk :) Prinsessestash er jo kult i en viss alder! :)

Huff, ja, jeg VET de gledet seg, derfor er jeg så lei meg for å skuffe dem :S

Kjøp bare tiaraen du, det er sikkert plenty nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...