Gå til innhold

Upersonlige russekort

Anbefalte innlegg

Gjest bedre før

Ser russekortene nå til dags er veldig upersonlige. Mange har hverken adresse eller telefonummer med. Heller ikke står navn på alle, noen har kanskje fornavnet. På baksiden er står det bare noe trykk og ikke noe plass for å skrive et minne.

Er glad jeg var russ for tyve år siden. Da hadde vi navn, etternavn, adresse og telefonummer på forsiden. På baksiden skrev vi fine gode minner. Jeg har mange ganger kikket på russekortene for å minnes gymnastida. Mange av minnene er gode å ha. Om jeg har glemt navnene på noen så kan jeg også finne det ut ved å se på russekortene. Kan også spore de opp om jeg vil det.

Hvorfor er russekortene blitt så upersonlige? Er de ikke klar over hva de går glipp av når de ikke kan se tilbake på slike kort og lese minner? Minnene kan varme i tunge stunder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364702-upersonlige-russekort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det faktisk over 20 år siden jeg var russ, men jeg kan ikke huske vi brukte russekortene våre slik.

Greit, de aller fleste hadde navn og telefonnummer på kortene, et fåtall adressen - men mange en form for humoristisk hinting til hvor de bodde. Så hadde vi ett eller annet morsomt sitat - gjerne med hentydninger til sex eller alkohol.

Baksiden var blank, mener jeg å huske, og ble ikke brukt til noe fornuftig i det hele tatt :)

Jeg kan ikke huske å ha sett russekort brukes på den nusselige måten der. Det var ikke sånn da jeg var russ heller. Men jeg synes godt de kunne hatt navn på dem, altså. Skjønner ikke helt vitsen med russekort som er så anonyme at selv ikke de som kjenner ungdommen skjønner hvems det er. Han har sikkert lagt ut om alle detaljer fra livet sitt for de tusen vennene han har på facebook likevel, så ærlig talt...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...