Gå til innhold

Spireablomster

Anbefalte innlegg

Gjest prust

For en glitrende idé! :) Kikk litt på Ikea sine nettsider og få noen gode innspill.

Kjøp slike til oppbevaring av klær på loft: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80179471

Skaff store kroker/knagger til boden, slik at sykler kan henges opp på vinteren, og noen mindre (som monteres lavere) som ungene kan henge fra seg hoppetau, rokkering o.l. Jeg gjorde det etter å ha klikka fullstendig en formiddag jeg snubla i et hoppetau i gangen. Godt ikke Datra var hjemme...

Gjennomsiktige plastesker med lokk finnes i ulike størrelser, og er genialt både til ungenes rom (legoklosser, tegnesaker, formingsting, en liten til kritt o.l. i boden) og ellers (alle affeksjonstingene dine som skal på loftet)

Ungene bør ha hver sitt oppbevaringssted i gangen til votter, luer, vanter, o.l. De må lære seg å legge tingene i SIN kurv. Også kan du ha en kurv i gangen (gjerne gjemt inni et skap) til turutstyr: teleskoppølsepinnene, sitteunderlag, kniver o.l. Denslags hoper seg gjerne alltid opp på kjøkkenet sammen med termosene. :( Sørg for godt knaggsystem i gangen også.

Ok. Jeg skal ta et tak i helga. Det første skrittet er nok å få hivd ut det som skal kastes, og SÅ må jeg tenke oppbevaringsløsninger.

Jeg hadde kastet 3 strømpebukser som var litt slitte (men som teoretisk kunne ha blitt stoppet) i sppelkortga på badet. Uheldigvis hadde jeg ikke tømt den ut i dunken ute før svigermor kom. Nå så jeg at "noen" hadde tømt den sånn at strømpebuksene lå øverst i dunken ute. Hun har ikke sagt noe denne gangen, men hun kommenterte det i vinter da hun var hos oss, at de strømpebuksene burde vært stoppet.

Så jeg tror ikke jeg begynner med kastingen før hun er reist. Hun er veldig nøye på det vi har fått av henne (jfr den klokka på pianoet....) Hva synes du jeg skal si ift til som vi ikke har fremme lenger som i har fått av henne?

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

10

• candyqueen_83

4

• Lillemus

3

• tzatziki1365380058

2

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

Ok. Jeg skal ta et tak i helga. Det første skrittet er nok å få hivd ut det som skal kastes, og SÅ må jeg tenke oppbevaringsløsninger.

Jeg hadde kastet 3 strømpebukser som var litt slitte (men som teoretisk kunne ha blitt stoppet) i sppelkortga på badet. Uheldigvis hadde jeg ikke tømt den ut i dunken ute før svigermor kom. Nå så jeg at "noen" hadde tømt den sånn at strømpebuksene lå øverst i dunken ute. Hun har ikke sagt noe denne gangen, men hun kommenterte det i vinter da hun var hos oss, at de strømpebuksene burde vært stoppet.

Så jeg tror ikke jeg begynner med kastingen før hun er reist. Hun er veldig nøye på det vi har fått av henne (jfr den klokka på pianoet....) Hva synes du jeg skal si ift til som vi ikke har fremme lenger som i har fått av henne?

Dersom det ikke kan oppdages, hadde jeg dratt en hvit løgn om at den var blitt ødelagt ;) Men da vil hun kanskje spørre om hvorfor den ikke er blitt sendt på reparasjon...?

Det beste er jo å unngå hele temaet. Eller overlate hele dritten til mannen din ;) For å forklare henne på en ærlig måte at du ikke syntes den passa inn lenger, er vel dødfødt? ;)

Du får ha en egen eske (med lokk) på vaskerommet, der du putter det av klær som skal repareres. Da kommer svigermor til å gå løs på den hver gang hun er der. Også blir hun imponert over systemet ditt i tillegg. Vinn-vinn-situasjon! ;)

Gjest prust

Dersom det ikke kan oppdages, hadde jeg dratt en hvit løgn om at den var blitt ødelagt ;) Men da vil hun kanskje spørre om hvorfor den ikke er blitt sendt på reparasjon...?

Det beste er jo å unngå hele temaet. Eller overlate hele dritten til mannen din ;) For å forklare henne på en ærlig måte at du ikke syntes den passa inn lenger, er vel dødfødt? ;)

Du får ha en egen eske (med lokk) på vaskerommet, der du putter det av klær som skal repareres. Da kommer svigermor til å gå løs på den hver gang hun er der. Også blir hun imponert over systemet ditt i tillegg. Vinn-vinn-situasjon! ;)

''Du får ha en egen eske (med lokk) på vaskerommet, der du putter det av klær som skal repareres. Da kommer svigermor til å gå løs på den hver gang hun er der. Også blir hun imponert over systemet ditt i tillegg. Vinn-vinn-situasjon! ;)

''

Det har jeg faktisk. Reparasjonstøy og stryketøy ligger oppå tørketrommelen. Så da hun var ferdig med bunadsskjortene, spurte hun om jeg hadde mer tøy som skulle strykes, og det hadde jeg jo :-)

Men de strømpebuksene var ikke verd å bli reparert. Ikke noe godt å ha på seg og ikke blir det pent heller når det har vært hull i tåa.

mariaflyfly

''Du får ha en egen eske (med lokk) på vaskerommet, der du putter det av klær som skal repareres. Da kommer svigermor til å gå løs på den hver gang hun er der. Også blir hun imponert over systemet ditt i tillegg. Vinn-vinn-situasjon! ;)

''

Det har jeg faktisk. Reparasjonstøy og stryketøy ligger oppå tørketrommelen. Så da hun var ferdig med bunadsskjortene, spurte hun om jeg hadde mer tøy som skulle strykes, og det hadde jeg jo :-)

Men de strømpebuksene var ikke verd å bli reparert. Ikke noe godt å ha på seg og ikke blir det pent heller når det har vært hull i tåa.

Strømpebukser med hull på tæra går rett i søpla her også. ;) Jeg tenkte mer på plagg med mista knapp, olabukser som bør lappes eller noe som skal skiftes glidlås på. Jeg hadde Mormor til å ordne slikt for meg før, nå legger jeg det til side og samler opp og leverer en snill, tyrkisk skredderfyr som holder til i nærheten. Han bare flirer av meg når jeg kommer med lasset mitt ;)

Du får kjøpe inn et lass med søppelsekker til helga ;)

Gjest prust

Strømpebukser med hull på tæra går rett i søpla her også. ;) Jeg tenkte mer på plagg med mista knapp, olabukser som bør lappes eller noe som skal skiftes glidlås på. Jeg hadde Mormor til å ordne slikt for meg før, nå legger jeg det til side og samler opp og leverer en snill, tyrkisk skredderfyr som holder til i nærheten. Han bare flirer av meg når jeg kommer med lasset mitt ;)

Du får kjøpe inn et lass med søppelsekker til helga ;)

Jeg sa til mannen min i går at jeg hadde lyst til å ta fatt på ryddeprosjekt på kottene. Han holdt på å dette i bakken.... neida ;-)

Men jeg sa: "Hvis vi skal få system der, må jeg ha flere hyller og knagger, og VI må sette opp panel i kottet i loftstua. tror du VI kan få til det?" :-)

Han skjønte jo kjapt at det at VI skal sette opp panel, betyr ham, og han var jo ikke direkte motvillig....

Jeg fikk hevet ut en gammel VHS-spiller og en eldgammel PC som har stått på soverommet i sikkert 5 år - og levert på gjenvinningsstasjonen i går ;-)

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1305663420' post='4581656]

Ah, da reagerte du rett! ;o)

Øh, for jeg tror jeg vet hvem du har på besøk? For noen kunne jeg fint ha fått slike kommentarer, men da er det venner som sier det med snev av humor, helt annen setting.

Når det er sånn teit kommentar, da er Dol eller badekar smart! Jeg har jo også herpa magesystem, så jeg kan låse meg inn på badet med legitim grunn, he he. Så kan de tro jeg er dårlig, men egentlig leser jeg bare bok.

I går kveld var svigermor blid som ei sol igjen, og alt var greit. Hun kokte til og med ei diger gryte med lapskaus i 23 tida for at middagen for i dag skulle være ferdig når alle kom fra jobb og skole :-)

Blomstene står fortsatt i stua, men i ettermiddag skal jeg hive dem ut.

Annonse

mariaflyfly

Jeg sa til mannen min i går at jeg hadde lyst til å ta fatt på ryddeprosjekt på kottene. Han holdt på å dette i bakken.... neida ;-)

Men jeg sa: "Hvis vi skal få system der, må jeg ha flere hyller og knagger, og VI må sette opp panel i kottet i loftstua. tror du VI kan få til det?" :-)

Han skjønte jo kjapt at det at VI skal sette opp panel, betyr ham, og han var jo ikke direkte motvillig....

Jeg fikk hevet ut en gammel VHS-spiller og en eldgammel PC som har stått på soverommet i sikkert 5 år - og levert på gjenvinningsstasjonen i går ;-)

Hey! Du er i gang! Så bra! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...