Gå til innhold

La kjærestens niese sove..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hos meg på lørdag, sånn uten videre?

Dette hadde jeg ikke lurt på et sekund, hadde det ikke vært for tidligere konflikter med svigerfamilie! (Klart hun kan!)

Meeen..Jeg fikk altså denne telefonen fra min kjærestes niese, der hun spurte om hun (og han hun er sammen med) kunne få overnatte her på lørdag, fordi de skal på fest i byen jeg har flyttet til. De bor i en naboby.

Og,i utgangspunktet : For ALL del!

Men, så kom jeg til å tenke på at den nærliggende grunnen til at de vil sove her, og ikke hos besteforeldrene (les; min svigermor) er sikkert at de vil bli jævlig drita. Også greit forsåvidt, jenta er 18-19, og dette er ikke min sak (Hva de gjør på den festen), men jeg ble plutselig livredd for at jeg skal bli beskyldt for å ha "skjenka dem" (Selvom jeg absolutt ikke planlegger å kjøpe inn noe til dem etc), opptrått uannsvarlig, etc..

Husk på at svigermor anklaget meg og kjæresten for å være drita på torget fordi vi tok en utepils på brygga..;) ;p

Jeg er noe helt jævlig bad-guy hos svigermor. Hvordan holde ryggen fri her?

Holde meg borte hjemmefra? Si i fra at de sover her, også til besteforeldrene (svigermor)? Få kjæresten til å si i fra? (Han er på jobb den helgen)

Sikkert ikke noe problem egentlig, men jeg er megaparanoid, etter alt som har skjedd! Det siste jeg trenger nå er anklager om at tante-laguna får tenåringer drita,(i smug?) og styr og oppvask. På den annen side ønsker jeg selvsagt å være gjestfri og hyggelig mot jenta, som vil sove her hos meg.

Hun får forøvrig lov av foreldrene da, bare sånn at det er sagt :)

What the fuck to do?

Videoannonse
Annonse
Gjest segunda
Skrevet

Hvis jenta er 18 - 19 år så trenger hun ikke lov av foreldrene eller besteforeldrene til noe som helst. Hvis du har greit forhold til foreldrene også så er dette ikke noe problem.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hun har fått lov av foreldrene sine. Da har du ryggen fri. Det er tross alt foreldrene som har ansvar for henne, ikke svigermor.

La jenta og kjæresten overnatte. Bare ta en prat med foreldrene henens om husregler. Når de skal komme inn, om de skal få sove sammen, osv. Bråker svigermor i etterkant, så bare henvis til jentas foreldre.

Skrevet

Si ja selvfølgelig. :o) Du har alt begynt å la svigermonsteret styre livet ditt og det vil du ikke!

Om noen skulle begynne å mumle om (sorry - hyle opp om!) at grusomme MonsterTanteLaguna har sjenket stakkar Lille Niese aldeles dritings så får du bare opplyse henne om at Lille Niese faktisk er myndig og voksen og at du ikke har gitt henne noe som helst.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dette ser jeg bare positive sider med. Du har problemer med svigermor, men får her muligheten til å bli kule tante laguna. Du bør innynde deg hos så mange som mulig.

Men hold fingra rene ved å unngå å kjøpe alkohol til dem, og siden 18-19-åringen og typen i svigermors øyne naturligvis har bestemt seg for seksuelt avhold fram til de gifter seg, sørger du for kondomer.

Worst-case-scenarioet er tross alt at jenta føder 9 måneder etter at hun har overnattet hos deg. :)

Men fy faen for noen artige innlegg vi i så fall vil få på dol. :)

Skrevet

..eh... Laguna? Hallo?

Er det du, eller er det svigermor, som styrer hvis som overnatter hos deg? Må de komme på døren med papir signert av svigermor at de får lov?

Jeg synes selvsagt at du skal la dem overnatte, og fortell dem gjerne at du setter pris på at ånden deres ikke er brannfarlig når de kommer.

Du overnatter hjemme, så klart (sånn i tilfelle de skulle finne på noe), og neste morgen er du kjempe-hyggelig og snill, slik at de forteller alle i familien at Tante Laguna ga dem frokost på sengen, og er kjempesnill! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis jenta er 18 - 19 år så trenger hun ikke lov av foreldrene eller besteforeldrene til noe som helst. Hvis du har greit forhold til foreldrene også så er dette ikke noe problem.

Kult. :) Er bare redd det kan forverre allerede ille forhold, hvis jenta f.eks, blir drita, "under mitt oppsyn"..Men hun ER jo myndig,og jeg hadde ikke tenkt tanken engang, på at dette var problematisk, hadde det ikke vært for det som har passert.

Jeg har et helt OK forhold til jentas foreldre, men kjenner verken jenta, eller foreldrene sånn supergodt.(Utenom i famileselskap-sammenheng) Har aldri omgåttes dem uten kjæresten tilstede.

Satser på at dette går fint uten å styre mere da? :)

Skrevet

Dette ser jeg bare positive sider med. Du har problemer med svigermor, men får her muligheten til å bli kule tante laguna. Du bør innynde deg hos så mange som mulig.

Men hold fingra rene ved å unngå å kjøpe alkohol til dem, og siden 18-19-åringen og typen i svigermors øyne naturligvis har bestemt seg for seksuelt avhold fram til de gifter seg, sørger du for kondomer.

Worst-case-scenarioet er tross alt at jenta føder 9 måneder etter at hun har overnattet hos deg. :)

''

Men fy faen for noen artige innlegg vi i så fall vil få på dol. :)''

Jeg ser også for meg at "laguna-niesen" vil skrive på DOL! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hun har fått lov av foreldrene sine. Da har du ryggen fri. Det er tross alt foreldrene som har ansvar for henne, ikke svigermor.

La jenta og kjæresten overnatte. Bare ta en prat med foreldrene henens om husregler. Når de skal komme inn, om de skal få sove sammen, osv. Bråker svigermor i etterkant, så bare henvis til jentas foreldre.

Takk! :) Sånn tenker jo jeg i utgangspunktet også, men jeg har nok blitt litt livredd den familiedynamikken..;p en det skal jeg selvsagt ikke "straffe" jenta for! :) Satser på at dette går fint! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''

Men fy faen for noen artige innlegg vi i så fall vil få på dol. :)''

Jeg ser også for meg at "laguna-niesen" vil skrive på DOL! ;-)

Med vennlig hilsen

Får i så fall håpe hun slipper forum for graviditet. :)

Gjest segunda
Skrevet

Kult. :) Er bare redd det kan forverre allerede ille forhold, hvis jenta f.eks, blir drita, "under mitt oppsyn"..Men hun ER jo myndig,og jeg hadde ikke tenkt tanken engang, på at dette var problematisk, hadde det ikke vært for det som har passert.

Jeg har et helt OK forhold til jentas foreldre, men kjenner verken jenta, eller foreldrene sånn supergodt.(Utenom i famileselskap-sammenheng) Har aldri omgåttes dem uten kjæresten tilstede.

Satser på at dette går fint uten å styre mere da? :)

Slutt å tenke tanker om at dette er farlig. Dette er en sjanse for å bli bedre kjent med jenta.

Skrevet

Si ja selvfølgelig. :o) Du har alt begynt å la svigermonsteret styre livet ditt og det vil du ikke!

Om noen skulle begynne å mumle om (sorry - hyle opp om!) at grusomme MonsterTanteLaguna har sjenket stakkar Lille Niese aldeles dritings så får du bare opplyse henne om at Lille Niese faktisk er myndig og voksen og at du ikke har gitt henne noe som helst.

Takk! Det var dessuten en oppstrammer jeg kunne trenge! ;) Svigermor skal IKKE regissere min gjestfrihet! Satser på at dette går fint! :)

Skrevet

Haha! Ja det skulle tatt seg ut! ;D

Men du har kjemperett, dette er vel egentlig bare hyggelig, og så lenge jeg holder ryggen fri (ved å ikke kjøpe alkohol og sånn) er jo alting greit. Jeg har nok bare fått meg en real støkk i forhold til svigerfamilen og er litt skuggeredd. Men det skal selvsagt ikke jenta lide under! :)

Satser på at dette går fint og at det blir hyggelig :)

Skrevet

Slutt å tenke tanker om at dette er farlig. Dette er en sjanse for å bli bedre kjent med jenta.

Det er det :) Litt i overkant paranoid tankegang på meg her nå. Takk for rolige tanker om dette :)

Skrevet

..eh... Laguna? Hallo?

Er det du, eller er det svigermor, som styrer hvis som overnatter hos deg? Må de komme på døren med papir signert av svigermor at de får lov?

Jeg synes selvsagt at du skal la dem overnatte, og fortell dem gjerne at du setter pris på at ånden deres ikke er brannfarlig når de kommer.

Du overnatter hjemme, så klart (sånn i tilfelle de skulle finne på noe), og neste morgen er du kjempe-hyggelig og snill, slik at de forteller alle i familien at Tante Laguna ga dem frokost på sengen, og er kjempesnill! ;-)

Med vennlig hilsen

Takker, både for hyggelig innlegg, og for en helt nødvendig oppstrammer! ;D

Du har helt rett, og slik blir det. Jeg har blitt litt paranoid her ser jeg jo selv..Og det var jo ikke meningen, egentlig..;p (Men hu ER skummel..s.m altså;)) Men dette skal hun ikke styre med. Jeg er strait, hyggelig,og serverer utmerket frokost, og hyggelig, oppredd seng. (Jeg har da alltid vært veldig gjestfri egentlig, så det skulle jo egentlig bare mangle også)

:)

Gjest en familieterapeut
Skrevet

Du skal IKKE la svigermor få styre ditt liv.

P.S. Har du forresten lest litt om Borderline-mødre, slik jeg foreslo tidligere?

Skrevet

Du skal IKKE la svigermor få styre ditt liv.

P.S. Har du forresten lest litt om Borderline-mødre, slik jeg foreslo tidligere?

Ja, jeg har kikka.. (Og hvisker : både det, og ting som er hakket styggere stemmer forbløffende godt..Med fare for å bli steina her inne!;))

Men selvsagt har du rett. Hun skal IKKE bestemme dette.

Gjest segunda
Skrevet

En attenåring trenger ikke regler fra foreldrene om når hun skal komme inn og hvem hun ligger sammen med.

Gjest en familieterapeut
Skrevet

Ja, jeg har kikka.. (Og hvisker : både det, og ting som er hakket styggere stemmer forbløffende godt..Med fare for å bli steina her inne!;))

Men selvsagt har du rett. Hun skal IKKE bestemme dette.

Diagnoser er ikke til for å stemple folk som stygge og slemme. Men for å forstå bedre hvordan sammenhengene virker, og så kan det være en hjelp for omgivelsene å finne ut hvordan man kan omgås slike mennesker på en mer fruktbar måte. Prøv å husk at bak alt dette destruktive i væremåten ligger et menneske som selv opplevde en bardom med smerte og/eller manglende adekvat omsorg.

Med mange forbehold, - jeg tenker at alle de tingene du forteller om hos henne, likner først og fremst på det man kan se hos mennesker med en borderline forstyrrelse (og som mange forveksler med psykopati, men det er noe annet). Som sagt før, kan man ikke diagnostisere noen man ikke kjenner, og min oppfatning kan være feil, i og med at jeg kun baserer meg på opplysninger gitt fra deg.

Skulle min antakelse være riktig, så finnes det som sagt mange tips og råd i de bøkene jeg nevnte, men det er viktig at du og din forlovende står sammen i dette.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ha en grei dialog med foreldrene du, så trenger du ikke tenke på resten.

Greitt at jenta er myndig, men det skader ikke å ha OK prat med foreldrene.

Du er grei som lar dem overnatte, det er det resten av svigersslekta har skjønt sikkert, at du er ganske ufarlig og et åpent menneske. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...