Gå til innhold

Flere lærere mobber!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest grublendeikveld

Det er ikke sikkert at en hadde snappet opp mobbere da heller. en som mobber, vet ikke alltid om at de mobber. likt som et mobbeoffer ikke helt er klar over at det blir mobbet før det er gått mange år.

Og har hørt om mange mobbe-lærere på vår skole. helst i fra gamle dager.

Gjest Våkn opp!

Det er ikke sikkert at en hadde snappet opp mobbere da heller. en som mobber, vet ikke alltid om at de mobber. likt som et mobbeoffer ikke helt er klar over at det blir mobbet før det er gått mange år.

Og har hørt om mange mobbe-lærere på vår skole. helst i fra gamle dager.

Men en voksen må vel vite hva han gjør? Hvis de ikke greier å sense hva som er sårende for barn og ikke så er de da ikke noe skikket som lærere.

Jeg tror den beste metoden for å få luket ut de som ikke egner seg, er å ha en del praksis relativt tidlig. Det er blitt slik nå, såvidt jeg vet. Altså at lærerstudentene får erfaring med yrket før de har studert så lenge at det ikke er noe alternativ å slutte.

Når vi ikke vet det faktiske tallet på mobbesaker som gjelder lærere og heller ikke hva som egentlig skjuler seg bak dem (dette kan være andre typer konflikter enn en grusom lærer som mobber en uskyldig elev), er det vanskelig å foreslå konkrete tiltak.

Jeg tviler ikke på at f.eks. enkelte ungdomsskoleelever kan _føle_ seg mobbet av læreren. Men det er ikke sikkert at læreren er uegnet som lærer av den grunn.

mariaflyfly

Jeg tror den beste metoden for å få luket ut de som ikke egner seg, er å ha en del praksis relativt tidlig. Det er blitt slik nå, såvidt jeg vet. Altså at lærerstudentene får erfaring med yrket før de har studert så lenge at det ikke er noe alternativ å slutte.

Når vi ikke vet det faktiske tallet på mobbesaker som gjelder lærere og heller ikke hva som egentlig skjuler seg bak dem (dette kan være andre typer konflikter enn en grusom lærer som mobber en uskyldig elev), er det vanskelig å foreslå konkrete tiltak.

Jeg tviler ikke på at f.eks. enkelte ungdomsskoleelever kan _føle_ seg mobbet av læreren. Men det er ikke sikkert at læreren er uegnet som lærer av den grunn.

''Jeg tror den beste metoden for å få luket ut de som ikke egner seg, er å ha en del praksis relativt tidlig. Det er blitt slik nå, såvidt jeg vet. Altså at lærerstudentene får erfaring med yrket før de har studert så lenge at det ikke er noe alternativ å slutte.''

Enig. Problemet er at folk ikke strykes i praksis...

Annonse

''Jeg tror den beste metoden for å få luket ut de som ikke egner seg, er å ha en del praksis relativt tidlig. Det er blitt slik nå, såvidt jeg vet. Altså at lærerstudentene får erfaring med yrket før de har studert så lenge at det ikke er noe alternativ å slutte.''

Enig. Problemet er at folk ikke strykes i praksis...

Regler som ikke anvendes, er alltid et problem.

Men de får i hvert fall en sjanse til å finne ut av det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...